کد خبر: ۱۱۶۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ 26 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 06/03/1403 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------

انهدام باند سارقان بومي و غير بومي منزل در مازندران

سرهنگ قيصري، رئيس پليس آگاهي استان مازندران از عمليات ضربتي پليس و دستگيري چندين باند سارقان غيربومي و بومي با 13 فقره سرقت منزل در سطح استان مازندران خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ کاراگاه "علي قيصري"درباره جزئيات اين خبر، گفت: در پي وقوع سرقت هاي مکرر منزل در شهرستان هاي استان مازندران، موضوع در دستور کار پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي افزود: پس از هماهنگي هاي قضائي، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس، با انجام تحقيقات تخصصي،رصد تحرک سارقان حرفه اي و بررسي هاي همه جانبه و ميداني، موفق به شناسايي دو  باند 7 نفره از سارقان حرفه اي بومي و غيربومي در اين ارتباط شدند .

رئيس پليس آگاهي استان مازندران، تصريح کرد: اين افراد که برخي بومي اين استان نبوده اند، با استفاده از خودرويي با پلاک سرقتي اقدام به اين سرقت ها مي کردند که پس از مدت ها کار اطلاعاتي شبانه روزي، در حالي که قصد حمله به کارآگاهان پليس را داشتند در اقدامي عملياتي و ضربتي زمين گير و به دام افتادند .

وي اظهار داشت: متهمان در اقدامات اطلاعاتي پليسي به عمل آمده تاکنون به تعداد 13 فقره سرقت در شهرستان هاي مرکزي استان اعتراف کردند و صحنه هاي جرم تشريح و بازسازي و متهمان و افراد وابسته با قرار مناسب روانه زندان شدند که ارزش ريالي اموال مسروقه و تشريح شده، بيش از 15 ميليارد ريال مي باشد.

سرهنگ قيصري با بيان اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با قرار مناسب روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد:  تحقيقات پليس براي کشف ساير سرقت هاي انجام شده توسط متهمان ادامه دارد.

-------------------------------------

زمين گير شدن اراذل و اوباش مسلح در "آمل" 

سرهنگ باقري، فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري دو اراذل و اوباش مسلح که اقدام به تيراندازي و درگيري در يکي از مناطق شهرستان کرده بودند، خبر داد

سرهنگ" مجيد باقري" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليس 110 مبني بر تيراندازي و درگيري در يکي از مناطق شهرستان، بررسي موضوع خبر به صورت ويژه در دستور کار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پاوا با تقويت گشت هاي انتظامي و انجام اقدامات اطلاعاتي، خودروي متهمان را در جاده هراز مشاهده کردند، 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل تصريح کرد: ماموران پاوا شهرستان و کلانتري 15 پلور با واکنش سريع و غافلگيرانه طي يک عمليات منسجم خودروي متهمان را متوقف و دو شرور را دستگير کردند.

سرهنگ باقري با بيان اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، خاطر نشان کرد: امنيت و آرامش مردم خط قرمز پليس است و هرکس به هر طريقي بخواهد اين مهم را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانوني پليس روبه رو خواهد شد.

-------------------------------------

توقيف موتور سنگين قاچاق ميلياردي در محمودآباد

سرهنگ حسين زاده، فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد گفت: با تلاش ماموران انتظامي بخش سرخرود اين شهرستان، يک دستگاه موتورسيکلت 1300 سي سي قاچاق به ارزش 9 ميليارد ريال توقيف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمود حسين زاده" درباره اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران  انتظامي بخش سرخرود حين گشت زني فعال و هدفمند درسطح حوزه استحفاظي خود، يک دستگاه موتور سيکلت سنگين را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه آن را توقيف کردند.

وي از عدم مدارک قانوني از جمله مدارک معتبر گمرگي براي موتورسيکلت 1300سي سي توقيف شده خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش نهايي موتورسيکلت قاچاق توقيفي را بالغ بر 9 ميليارد ريال تخمين زدند.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد با اشاره به اينکه در اين رابطه پرونده اي تشکيل و فرد متخلف براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي معرفي شد، خاطر نشان کرد: پليس با قاطعيت با هرگونه فعاليت مجرمانه در زمينه قاچاق برخورد خواهد کرد و از شهروندان نيز انتظار داريم هرگونه اخبار و اطلاعات در اين خصوص را از طريق تماس با شماره110 به پليس اطلاع دهند.

-------------------------------------

کشف موتور سيکلت هاي سرقتي در تنکابن 

سرهنگ ديلمي، فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 3 سارق حرفه اي موتورسيکلت با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي" با اعلام اين خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت موتورسيکلت در سطح شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وي افزود: کارآگاهان پليس آگاهي با انجام تحقيقات پليسي و بررسي صحنه هاي سرقت موفق به شناسايي 3 سارق حرفه اي در اين ارتباط شدند.

فرمانده انتظامي تنکابن تصريح کرد: با هماهنگي قضائي متهمان در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه دستگير و در بازجويي بعمل آمده تاکنون به 10 فقره سرقت موتورسيکلت در اين شهرستان اعتراف نمود.

سرهنگ ديلمي از کشف 10 دستگاه موتورسيکلت سرقتي در بازرسي از مخفيگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: اين افراد پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن در خاتمه به شهروندان توصيه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک موتورسيکلت در خيابان و پارکينگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگيرند.

-------------------------------------

توقيف خودروهاي آفرودي متخلف در سوادکوه 

سرهنگ مهدوي، فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از توقيف 24 خودروي تغيير وضعيتي در اجراي طرح برخورد با خودروهاي آفرودي در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "سعيد مهدوي" در تشريح اين خبر اظهار داشت: با توجه انجام تغييرات غير قانوني در ظاهر خودروها و ايجاد آلودگي صوتي و همچنين مزاحمت براي دامداران در مناطق کوهستاني و مراتع دامي و پيشگيري از تخريب محيط زيست توسط تعدادي از جوانان آفرود سوار، اجراي طرح جمع آوري خودروهاي تغيير وضعيت داده شده،در دستورکار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: در اجراي اين طرح، ماموران انتظامي پاسگاه ورسک و يگان امداد اين شهرستان در اقدامي عملياتي  24 خودرو که در آن تغييرات وضعيتي ايجاد شده بود را در مناطق بالادستي شناسايي و توقيف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه با اشاره به معرفي رانندگان خودروهاي توقيفي به مرجع قضايي، تصريح کرد: هرگونه تغيير در وضعيت ظاهري خودرو طبق قانون نقص فني محسوب شده و در صورت مشاهده خودروي مورد نظر متوقف خواهد شد.

-------------------------------------

کشف موتور سنگين قاچاق ميلياردي در ساري 

سرهنگ حسن زاده، فرمانده انتظامي شهرستان ساري از توقيف دو دستگاه موتورسنگين قاچاق به ارزش 6 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "عبدالله حسن زاده" درباره اين خبر گفت: در راستاي برخورد با مزاحمان خياباني، برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي طرح برخورد با موتور سنگين هاي متخلف در شهرستان ساري به مرحله اجرا درآمد.

وي، افزود: ماموران يگان امدادساري در اقدامي عملياتي موفق شدند دو دستگاه موتور سنگين هوندا600 سي سي و سوزکي 1000 سي سي فاقد مدارک را توقيف کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با اشاره به اين که موتورسيکلت هاتوقيفي فاقد هرگونه مجوز تردد بوده اند، گفت: موتورسنگين ها توقيفي به همراه راکب آن پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ حسن زاده ارزش ريالي موتورسيکلت سنگين کشف شده را بالغ بر 6 ميليارد ريال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت هاي اقتصادي غيرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليس110 اطلاع دهند.

------------------------------------- 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار