هشدار دادستان نکا به شهروندان؛
دادستان شهرستان نکا هشدار داد: مراقب پیامک‌های جعلی کلاهبرداران به روش ابلاغیه قضایی در سامانه ثنا باشید.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵ 24 May 2024

به گزارش تابناک مازندران، محمد محمودی گفت: با وجود تأکیدات زیاد قوه قضائیه و پلیس فتا در خصوص پیامک‌های کلاهبرداری ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، متأسفانه باز هم تعدادی از شهروندان در دام این گونه پیامک‌ها می‌افتند.

 

مراقب پیامک‌های جعلی کلاهبرداران به روش ابلاغ قضایی باشید  

وی تصریح کرد: پیامک‌های سامانه‌های قوه قضائیه مانند ابلاغ، نظرسنجی و اطلاع‌رسانی بدون شماره و با عبارت ADLIRAN ارسال می‌شود، لذا شماره‌های شخصی که پیامکی مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های دادگاهی برای عموم ارسال می‌کنند، جعلی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا با اشاره به اینکه، در این نوع کلاهبرداری، مجرمین با استفاده از ارسال یک پیامک حاوی لینک، از قربانی خود می‌خواهند جهت مشاهده شکوائیه بر روی لینک کلیک کند، افزود: در برخی از موارد فرد به سایتی جعلی جهت مشاهده ابلاغیه هدایت می‌شود و در آنجا با درخواست پرداخت مبلغ ناچیزی در قبال مشاهده ابلاغیه، کلاهبرداران کلیه اطلاعات کارت بانکی فرد را دریافت نموده و نسبت به برداشت موجودی حساب وی اقدام می‌کنند.

محمودی با اشاره به اینکه، شماره شخصی به معنای جعلی بودن پیامک است، تصریح کرد: متن پیامک از اهمیت بالایی برخوردار است و عموماً می‌توان با مقایسه ساده آنها با پیامک‌هایی که توسط سازمان‌های رسمی فرستاده می‌شوند، متوجه جعلی بودن‌شان شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه، ابلاغ الکترونیک برای کسانی ارسال می‌شود که پیش از آن در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌اند و اینکه به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضائی، نیاز به واریز وجه نیست، به عموم مردم توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و حاوی لینک پرداخت به هیچ وجه بر روی لینک کلیک نکنید، بلکه با مراجعه به سایت رسمی مربوطه، نسبت به بررسی صحت پیامک دریافتی اقدام نمائید.

دادستان شهرستان نکا در پایان تاکید کرد: اگر این اتفاق افتاد، فرد باید قبل از هر چیزی اینترنت تلفن همراه خود را خاموش کرده و حساب بانکی مرتبط را تخلیه یا مسدود کند، همچنین به دوستان و مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کند که هر نوع پیامکی که از سمت وی دریافت می‌کنند جعلی است، بعد از آن هم لازم است که در اسرع وقت به پلیس فتا مراجعه کرده و پیگیری قضائی را انجام دهد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار