سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از اجرای رایگان واکسیناسیون پنوموکوک در ایلام همزمان با ۷ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 14 May 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ هدایت حیدری‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در آئین رونمایی از واکسن‌های پنوموکوک که همزمان با آئین افتتاحیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» برگزار شد، گفت: درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال، یک اقدام ارزشمند به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه سبد واکسیناسیون کشور امروز گسترش می‌یابد، افزود: از بدو انقلاب اسلامی تا به امروز، واکسن‌های متعددی در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفته‌اند و در حال حاضر، واکسن جدید پنوموکوک علیه طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را به کار گرفته‌ایم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره تزریق واکسن پنوموکوک در ایلام، ادامه داد: روزهای پایانی سال گذشته، تزریق پایلوت واکسن پنوموکوک در «بندر خمیر» به صورت پایلوت اجرا شد و در حال حاضر، این واکسن در ۷ استان از جمله ایلام تزریق می‌شود.
حیدری‌زاده خاطرنشان کرد: واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی در سن ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی همزمان با سایر واکسن‌های همان گروه سنی، تجویز می‌شود.
وی با اشاره به سابقه بیش از ۴۰ ساله واکسیناسیون کودکان در کشور، اظهار داشت: در کشور ما به بیش از ۹۰ درصد کودکان واکسن تزریق می‌شود و مرگ و میر کودکان به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است که امیدواریم با تکمیل زنجیره واکسیناسیون در کشور بتوانیم از سایر بیماری‌ها نیز پیشگیری کنیم.
در این مراسم این واکسن به ۲ نوزاد ۲ ماهه ایلامی به صورت نمادین تزریق شد و از امروز در سراسر استان به صورت رایگان تزریق خواهد شد./ح
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار