اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران، در اطلاعیه‌ای از عموم شهروندان و عزاداران خواست با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را در برقراری نظم و انضباط ترافیکی یاری کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 21 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی مازندران، با توجه به افزایش تردد عزاداران در معابر عمومی برای ایجاد فضای مطلوب معنوی و ترافیکی، آسایش و آرامش مردم جامعه، پلیس نیازمند همکاری آحاد جامعه است.
پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران در همین ارتباط با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان و مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست که به هشدارهای پلیس توجه کنند تا مسیرهای ایمنی برای عزاداری مهیا شود.
مسئولان مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، درباره زمان و نحوه حرکت عزاداران، قبل از اجرای هرگونه برنامه دسته‌روی، با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگی‌های لازم را به‌عمل آورند تا تمهیدات ترافیکی لازم و هدایت برای تردد وسایل نقلیه به مسیرهای دیگر پیش‌بینی شود.
در طرح فراخوانی پلیس‌های افتخاری محرم که از بین افراد همان محله و دسته‌های معرفی می‌شوند، مشارکت کنند و تعدادی از خواهران و برادران را برای انتظامات و هدایت و همراهی دسته‌های به این موضوع اختصاص دهند.
با توجه به پوشش سیاه عزاداران به‌ویژه خواهران که طبق رسوم در انتهای دسته‌های و پیاده‌رو‌ها در حرکت‌ هستند، برای پیشگیری از وقوع هرگونه تصادف به هنگام تردد دسته‌های عزاداران، در شب و هنگام تاریکی هوا، در مسیرهایی که روشنایی کافی ندارند، یک‌دستگاه خودرو با چراغ گردان به رنگ نارنجی در 70 متری جلوی دسته‌های عزاداری و یک‌ دستگاه دیگر با ملزومات مذکور در فاصله 100 متری عقب دسته‌‌های درنظر بگیرند.
همچنین به‌واسطه هر نوع علائم بازتاب‌کننده نور به همراه چند هشداردهنده، به‌عنوان نگه‌دارنده، پهلوهای چپ و راست و انتهای دسته‌‌های قرار بگیرد تا به رانندگان و سایر افراد پشت‌سری، خطرات احتمالی را هشدار و اطلاع دهند.
آموزش‌های لازم به خواهران و برادران انتظامات داده شود و در صورت نیاز، پلیس راهور آمادگی خود را برای ارائه خدمات آموزشی اعلام می‌دارد.
تلفن تماس در ساعات اداری: 0112182854 و همراه 09112555090 سرگرد موسوی آماده پاسخ‌گویی در این زمینه است.
از هرگونه جابه‌جایی عزاداران با وسایل نقلیه باربری (وانت، کامیونت، کامیون و ...) خودداری شود.
همه رانندگان از سبقت و انحراف به چپ و سایر تخلفات حادثه‌ساز پرهیز و همواره با دیدن دسته‌‌های با صبر و حوصله همکاری لازم را به‌عمل آورند.
موتورسواران توجه داشته باشند، همه قوانین و مقررات وسایل نقلیه برای آنها نیز صدق می‌کند، لذا از فرصت این ایام در زیر پرچم سالار شهیدان استفاده و خود را به اجرای قوانین و همکاری با پلیس متعهد و ملزم کنند.
به‌منظور وحدت و یکپارچگی در هیئت‌های عزاداری و توقف بیش از زمان تعیین‌شده در جلوی هر حسینیه و ورود به‌موقع سایر هیئت‌های عزاداری، لازم است ضمن هماهنگی با پلیس راهنمایی  و رانندگی همکاری مقتضی در این زمینه صورت پذیرد.
از تجمع‌های بی‌مورد در مسیرهای رفت و آمد وسایل نقلیه خودداری و از هر نوع مزاحمت برای سایر افراد جامعه، به‌ویژه بیماران در جلوی بیمارستان‌ها اجتناب شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار