اعلام میزان تولید انرژی نیروگاه نکا

کد خبر: ۱۱۵۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 28 January 2024

به گزارش تابناک مازندران ، توليد انرژي خالص نيروگاه نکا به حدود 7 میلیارد و 374 میلیون کیلووات ساعت رسید .

بر اساس این گزارش ، نيروگاه شهيدسليمي نکا در ده ماه گذشته حدود 7 میلیارد و 373 میلیون و 427 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا با اعلام اين خبر افزود: در ماه دی، واحد 2 بخار برای انجام تعمیرات نیمه اساسی در مدار تولید نبود و لذا با توجه به محدودیت تولید ناشی از عدم تخصیص سوخت گاز در بلوک سیکل ترکیبی و کاهش سطح آب دریا در بخش واحدهای بخار، بيش از 597 میلیون و 465 هزار کيلووات ساعت انرژي خالص در واحدهاي بخار و بلوک سيکل ترکيبي توليد و به شبکه سراسري برق کشور تزريق شد.

نوراله ادبي فيروزجائي با بيان اينکه در ده ماهه گذشته بیش از 73 درصد انرژي توليدي در واحدهاي بخار و حدود 27 درصد در بلوک سيکل ترکيبي بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از 85 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین با اشاره به سختی و هزینه زیاد تولید برق، بر ضرورت مدیریت و بهینه مصرف نمودن برق در تمامی فصول سال تأکید کرد و گفت: یکی از چالشهای مهم صنعت برق کشور ما بالا بودن شدت مصرف برق است و به گواه آمار ده برابر استاندارد جهانی برق مصرف میکنیم بنابراین مردم ما با مدیریت کردن مصارف خود میتوانند کمک کنند تا همه هموطنان در تابستان از نعمت برق برخوردار شوند و در زمستان نیز با کاهش تقاضا واحدهای نیروگاهی کمتری در مدار تولید قرار می گیرند و بدین ترتیب نیاز نیروگاه ها به سوخت کاهش می یابد و همه مردم از نعمت سوخت گاز نیز بهره مند می شوند.

نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخار به ظرفیت نامی 440 مگاوات، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي و يک واحد بخار در بلوک سيکل ترکيبي با ظرفيت نامی 160 مگاوات و تأمين بيش از 4 درصد برق کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار