مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری کردستان گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بانوان دارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 25 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، زینب زاله در نشست توانمندسازی بانوان در استان که با حضور استاندار کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد انقلاب اسلامی از منظر کلان خودش توجه به حضور زنان در ساخت جامعه‌ای پویا و فعال است.

وی تصریح کرد: لازمه ساختن این جامعه پویا این است که بانوان حضوری گسترده و مداخله‌گر در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... داشته باشند.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی بانوان یک مسئله ملی است، گفت: فرصت‌سازی برای حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ضروری است.

به گفته زاله، این فرصت‌سازی‌ها جز حقوق زنان است، اما به کل جامعه بر می‌گردد و تاثیر آن را در متن جامعه می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و نقش موثر آنان در تولید ناخالص، گفت: عدم نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های اقتصادی با توجه به اینکه نیمی از این جامعه را بانوان به خود اختصاص می‌دهند چرخه اقتصاد و تولید را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با تاکید براینکه توانمندسازی مهارتی و حرفه‌ای بانوان بسترساز ایجاد اشتغال برای آن‌ها می‌شود، اذعان کرد: توسعه پایدار به عنوان یکی از بستر‌های تعالی و رشد انسان، با مشارکت همه گروه‌های اجتماعی بویژه زنان تحقق پیدا می‌کند.

زاله افزود: ایجاد خودباوری یکی از مولفه‌های مهم توانمندسازی است اگر بانوان ما توانایی‌های خود را باور و به آن اعتقاد داشته باشند به موفقیت می‌رسند.

وی به نگاه ویژه دولت مردمی به توانمندسازی بانوان گریزی زد و گفت: در همین راستا دفتر بانوان و خانواده استانداری کردستان یک سری کار‌ها در حوزه اشتغال بانوان را شروع کرده است.

مدیرکل بانوان استانداری کردستان اضافه کرد: اختصاص جایگاه ویژه به بانوان در سفر‌های استانی و مصوبه‌های ویژه این حوزه از کار‌های تازه‌ای بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

زاله بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های بانوان در عرصه‌های مختلف و ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز به آن‌ها تاکید کرد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار