برگزاری مراسم اختتامیه هفته مازندران

کد خبر: ۱۱۳۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 14 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در مراسم اختتامیه هفته مازندران در تالار مرکزی ساری، گفت:

این روزها شاهد اتفاقاتی در فلسطین و به شهادت رسیدن مردم غزه هستیم و این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

قاسم عزیززاده گرجی همچنین با گرامیداشت هفته مازندران، اظهار کرد: از تلاش‌های همه کسانی که از دیرباز برای حفظ تاریخ و فرهنگ مازندران تلاش کرده و جریان‌ساز بودند، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه تاریخ مازندران معطوف به تشکیل حکومت شیعی است، افزود: هر ملتی سرمایه‌هایی دارد و به آنها می‌بالد و مازندران سرشار از سرمایه‌های سرزمینی و انسانی است که باید شناسایی شده و شناسانده شوند.

این مسئول گفت: مازندران در عرصه‌های علمی دارای رتبه‌های عالی، جلوه‌ گاه شهیدان و سرزمین پهلوانان و قهرمانان است که سرمایه‌های این استان هستند.

گرجی تصریح کرد: باید بدانیم در شرایط امروزی، نسل کودک و نوجوان چه سهمی و نقشی در مقابل سرمایه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه باورها و اعتقادات نتوانسته در رفتار عامه جامعه جلوه کند، ادامه داد: تمدن غنی مازندران در معماری خانه‌های مازندران جایگاه ویژه‌ای ندارد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران عنوان کرد: احیای پیوست فرهنگی در همه حوزه‌های تصمیم‌گیری باید اتفاق افتد تا سرمایه‌های این استان حفظ شوند.

این مسئول اظهار کرد: پارک‌ها و مراکز تفریحی اگر پیوست فرهنگی داشته باشند، بوستان فرهنگ و محل زیست مطلوب برای همگان خواهد بود.

گرجی افزود: مازندران با ظرفیت‌های فراوان تاریخی، فرهنگی و حماسی و آداب و رسوم به عنوان مهم‌ترین منبع هویت‌ساز برای نسل جوان و نوجوان باید مورد توجه باشد.

وی گفت: سیاست دولت سیزدهم احیای فرهنگ محلی است چرا که برای رسیدن فرهنگ‌ملی باید از مسیر فرهنگ محلی عبور کنیم و به همین دلیل ۱۴ آبان روز ملی مازندران در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: دبیرخانه دائمی هفته مازندران به دستور استاندار ایجاد شده تا در طول سال فعالیت کند و هفته مازندران سال آینده باید پیوست فرهنگی همه بخش‌ها تدوین شود.

گرجی با اشاره به کارکردهای معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی یادآور شد: اگر در حوزه فرهنگی و اجتماعی خوب کار کنیم حوزه سیاسی، تحت‌الشعاع حوزه فرهنگی قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار