مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از وجود 160پروژه نیمه کاره نیازمند اعتبار در استان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 28 September 2015
به گزارش تابناک مازندران سید علی قاسمی در نشست خبری که به مناسبت بازگشایی مدارس با حضور معاونین این اداره کل در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، گفت: رزمندگان و ملت ما با رشادت‌ها خود توانستند بر دشمن پیروز شوند و انقلاب اسلامی را حفاظت کنند و دشمن را در رسیدن به اهداف ناکام گذاشتند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به سوء تدبیر آل سعود در مدیریت حج، تصریح کرد: این حاجیان مهیمانان خانه خدا بودند که به دست سفیر مرگ گرفتار شدند و ما از خداوند غفران آنها و برای بازمانگان صبر را از خداوند مسئلت داریم.
وی افزود: خداوند به واسطه عقل به انسان آزادی و اختیار داد  و  دانش علی‌رغم ارزش ذاتی خود باید ابزاری برای پیشرفت انسان باشد و انسان را در تعارض خواسته‌های نفسانی راهنمایی کند.
قاسمی با بیان اینکه در عالم لشکریان شیطان و لشکریان خدا وجود دارد، اظهار کرد:  وجود دانش و علم مایه ارتقای انسانیت است و جهل دشمن جدی آن است.
وی اصلی‌ترین نیاز جامعه انسانی را توسعه انسانی انسان دانست و افزود: علما برای علم ارزش ذاتی غائل هستند و پایه‌ توسعه انسان‌های توسعه یافته است.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد: این اداره کل که مسئولیت تعلیم و تربیت نسل جامعه بر عهده اوست چنانچه با نگاه حرفه‌ای اداره شود و کارکنان سازمان صلاحیت‌های حرفه‌ای برخوردار شوند منجر به ارتقای سازمان می‌شود.
وی با بیان اینکه کیفیت بخشی آموزش و پرورش راهبرد وزارت آموزش و پرورش است، افزود: ساماندهی  و سازندگی نیروی انسانی، ارتقا کیفیت، عملیاتی کردن بودجه و تمرکززدایی از اقدامات راهبردی در جهت کیفیت‌بخشی است.
قاسمی گفت: در سال تحصیلی گذشته چندین دوره آموزشی برای مدیران در موضوعات مختلف برگزار شد و در حال حاضر ستاد کیفیت بخشی آموزش و پرورش استان شکل داده شده است.
وی در باره سفر دولت متولی اصلی آن را استانداری دانست و افزود: نیازمندی‌های آموزش و پرورش به استانداری اعلام شد.
قاسمی با بیان اینکه 160 مدرسه نیمه کاره نیازمند 150 میلیارد ریال بودجه است، افزود: در حال حاضر برای احداث خانه علم  که زمین آن بعد از خریداری و دچار مناقشه شد اعتبار نداریم.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: ستادی در جهت صیانت آموزش و پرورش شکل گرفت و ما جامعه را برای شرکت در انتخابات تشویق می‌کنیم اماهر نیرویی در خانواده آموزش و پرورش در تبلیغ نامزی خاصی در حوزه کاری اقدام کند برخورد خواهد شد.
وی افزود: 476 هزار 285 نفر تا کنون در مدارس ثبت‌نام کردند که از این تعداد 252 هزار و 668 نفر ابتدایی و 118 هزار و 690 متوسطه اول و 88 هزار و 627 نفر  متوسطه دوم و بقیه فنی حرفه‌ای هستند.
قاسمی با بیان اینکه حاکم کردن فضای اخلاقی در آموزش و پرورش بسیاری از مشکلات رفتاری دانش‌آموزان را حل می‌کند، گفت: اینکه چرا رفتارهای اخلاقی با آنکه در آموزش و پرورش بسیار زیاد به مباحث اخلاقی و دینی می‌پردازد اما ناکارامد است نیازمند آسیب‌شناسی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار