در این جشنواره ی سالانه که، عید فطر هرسال برگزار می شود، لَمَردیهای مقیم شهرهای مختلف کشور در روستای اجدادی خود حاضر می شوند و صله ارحام را به جا می آورند.
کد خبر: ۷۵۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 08 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، چهارمین جشنواره ورزش و غذاهای سنتی لَمَرد، با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در روستای لَمَرد از توابع عَشرِستاقِ شهرستان بهشهر مازندران برگزار شد.

برگزاری چهارمین جشنواره در لمرد بهشهر
 

بر اساس این گزارش، دکتر سید سعید هاشمی لَمَردی، مدیر اجرایی این جشنواره که دندانپزشک و کارشناس مسؤل دندانپزشکی شهرستان ساری و عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان مازندران است، می گوید:در این جشنواره ی سالانه که، عید فطر هرسال برگزار می شود، لَمَردیهای مقیم شهرهای مختلف کشور در روستای اجدادی خود حاضر می شوند و صله ارحام را به جا می آورند.

برگزاری چهارمین جشنواره در لمرد
 

مدیر اجرایی جشنواره ی ورزش و غذاهای سنتی لَمَرد، هدف از اجرای سالانه ی این جشنواره را؛ ترویج زندگی سنتی و غذاهای سنتی و سالم، ترویج صله رحم و احترام به بزرگترها، احترام به درگذشتگان، اقتصاد و گردشگری، موسیقی سنتی، ورزش، فرهنگ، نمایش استعدادها و توانمندی های زنان، کودکان و جوانان روستا عنوان کرد.

برگزاری چهارمین جشنواره در لمرد بهشهر
 
برگزاری چهارمین جشنواره در لمرد بهشهر
 
برگزاری چهارمین جشنواره در لمرد بهشهر
 

خانم عاطفه بابایی که همسر دکتر سید سعید هاشمی است و دبیر آموزش و پرورش و دبیر اجرایی این جشنواره می باشد، می گوید:هدف از اجرای این جشنواره با درون مایه ۳۶ غذای سنتی و همچنین انواع صنایع دستی؛ نمایش هنر و توانمندیهای بانوان و مردان هنرمند روستایی است که باید از طریق این جشنواره ها به همه شناسانده شود.

وی در ادامه می افزاید:از اینکه غیر از غذاهای سنتی، صنایع دستی را نیز امسال به این جشنواره اضافه کرده و به نمایش گذاشتیم، باز هم معرفی دسترنج زنان و مردان روستایی جهت بهره برداری همگان است.

برگزاری چهارمین جشنواره در لمرد بهشهر+ گزارش تصویری
 
برگزاری چهارمین جشنواره در لمرد بهشهر+ گزارش تصویری
 
برگزاری چهارمین جشنواره در لمرد بهشهر+ گزارش تصویری
 

در پایان مراسم، پس از داوری و انتخاب غذاهای منتخب، از ۵۰ آشپز با اهداء جوایزی تجلیل و غذا بصورت رایگان بین همه ی شرکت کنندگان در جشنواره توزیع شد.

همچنین به ۷۰ نفر از کودکانی که در جشنواره نقاشی کشیدند، دهیار، شورای اسلامی و خدمات رسانان عمومی روستا مثل؛ رانندگان و ... که سالانه به اهالی روستا خدمات رسانی می کنند، با اهداء جوایزی تقدیر شد.

خبر:الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی ه
|
United States of America
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
زنده باد لمرد
بهشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
لمرد را عشق است، مرکز نخبگان بهشهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار