کد خبر: ۲۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 14 April 2015
 بخشدار بخش سرخرود شهرستان محمودآباد گفت: کارشناسی بعمل آمده از مناطق سیل زده بیانگر خسارت سنگین سیل در روستاها و مناطق شهری است و تا کنون 40 میلیارد ریال برآورد خسارت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه مازندران به نقل از روابط عمومی فرمانداری مازندران، سید احمد هاشمی گفت: سیل روز گذشته بعلت شدت سرعت و حجم گسترده طغیان از رود حوضه آبریز "هزار" موجب خسارت فراوان در بخش سرخرود شد.

وی افزود: بخش سرخرود با بیش از 40 روستا از نظر موقعیت جغرافیایی در پایین دست رود هراز آمل واقع شده است و سرعت باورنکردنی و حجم گسترده طغیان آب از سمت هرازآمل به بخش‌های گسترده‌ای از مزارع کشاورزی و گلخانه‌ها و آب بندان‌های پرورش ماهی و همچنین منازل مسکونی خسارت زیادی وارد کرده و بخش اعظمی از زیرساخت‌های روستایی و شهری در این بخش از بین رفته است.

بخشدار بخش سرخرود شهرستان محمودآباد تصریح کرد: کارشناسی بعمل آمده از مناطق سیل زده بیانگر خسارت سنگین سیل در روستاها و مناطق شهری است و تا کنون 40 میلیارد ریال برآورد خسارت شده است.

وی افزود: تا غروب دیروز بیش از 10 روستا دچار آبگرفتگی شده و محور‌های ارتباطی و جاده‌های روستایی نیز بعلت سیل گسترده زیر آب رفتند و ارتباطات در این جاده به سختی و در محورهای مسدود شده بود.

هاشمی گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل کلیه امکانات موجود در بخش و شهر سرخرود به مناطق سیل زده اعزام شدند، ولی حجم روستاهای خسارت دیده به علت شدت سیل زیاد بوده و امکانات موجود جوابگوی کمک به شهروندان نیست.

رئیس ستاد مدیریت بحران بخش سرخرود گفت: تا پیش از ظهر امروز واحدهای امدادی اورژانس و هلال احمر و آتش نشانی و سپاه در مناطق سیل زده و روستا حاضر شده و در حال امداد رسانی به روستائیان هستند.

وی افزود: به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد دو اکیپ درمانی در بخش و روستاها حاضر شده و ضمن مراجعه خانه به خانه درمان و مراقبت‌های پزشکی و اقدامات پیشگیرانه از وقوع بیماری را انجام دادند.

نماینده عالی دولت در بخش سرخرود گفت: به منظور لایروبی نهرها و رودخانه دو دستگاه بیل میکانیکی و یک دستگاه لودر و همچنین دو دستگاه کامیون در حال بازگشایی حریم رودخانه و لایروبی بستر رودخانه هستند.

هاشمی ‌با اشاره به از بین رفتن 9 سر دهنه در بخش سرخرود که کار تنظیم و تقسیم آب برای مشروب کردن مزارع کشاورزی روستاها را بر عهده داشتند، اظهار کرد: برای تعمیر مخازن و ایجاد سردهنه نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار