بارندگی ها تا «سیزده به در» ادامه خواهد داشت
این پیش بینی که بسیاری از نقاط کشور در آن روز، نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده است، می‌تواند ترافیک جاده ها را دستخوش تغییراتی کرده و برخی را مجاب کند تا سفر بازگشت خود را به واپسین روزهای تعطیلات موکول کنند و بعضی را ترغیب نماید تا زودتر به شهر و دیار خود بازگردند.
کد خبر: ۲۰۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 28 March 2016
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، هفته دوم نوروز در حالی سپری می‌شود که از هم اکنون بسیاری از خانواده ها برای گذراندن روز طبیعت یا همان «سیزده به در» در مناطقی خاص، برنامه ریزی می‌کنند و بسیاری حتی ترجیح می‌دهند برای انجام این برنامه، زمان بندی سفرشان را هم تغییر دهند.

با این حساب شنیدن این پیش بینی که بسیاری از نقاط کشور در آن روز، نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده است، می‌تواند ترافیک جاده ها را دستخوش تغییراتی کرده و برخی را مجاب کند تا سفر بازگشت خود را به واپسین روزهای تعطیلات موکول کنند و بعضی را ترغیب نماید تا زودتر به شهر و دیار خود بازگردند.

این در حالی است که بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی، از امروز رودخانه های کشور سیلابی می‌شود و بنابراین ساحل رودخانه ها که جایگاهی دلچسب برای گذراندن سیزده به در است، غیر قابل استفاده خواهد بود. این یعنی تاکیدی دوباره بر برنامه ریزی زمان بازگشت مسافران نوروزی به شهر و دیارشان و سپری کردن روز طبیعت در جایی نزدیک به منزل، به دور از استرس و تنش های ترافیکی.

آخرین وضعیت ترافیک

پس از آنکه بارها و بارها محورهای چالوس و هراز در مقاطعی از روز گذشته مسدود و بازگشایی شدند، صبح امروز نیز اخبار ترافیکی جاده های کشور با بازگشایی محورهای هراز و چالوس آغاز شد که این بار به دلیل ریزش کوه و احتمال وقوع سیلاب مسدود شده بودند. جدای این محورها، جاده سقز-بانه هم به دلیل بارش برف مسدود شده بود که ساعاتی پیش بازگشایی شد.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا درمورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در اکثر محورهای استان گلستان، خراسان شمالی، قزوین، کرمانشاه و بوشهر بارش باران جریان دارد.

وی افزود: در محورهای چناران- مشهد و قوچان- مشهد در خراسان رضوی، فیروزآباد در استان فارس و همچنین محورهای اراک- بروجرد و اراک- ازنا در استان مرکزی نیز بارش باران اعلام شده است. همچنین ترافیک در باند شمال به جنوب محور کرج- چالوس در محدوده سیاه بیشه تا پل زنگوله نیمه سنگین است.

بر اساس این گزارش، سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

آخرین وضعیت آب و هوا

بر اساس پیش بینی های هواشناسی، از امروز بارش های پراکنده ای سراسر کشور را فرا خواهد گرفت به گونه ای که احتمال سیلابی شدن رودخانه ها می‌رود و علاوه بر آن، آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

بر این اساس در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، شمال و شرق خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، گیلان و شمال استان های قزوین، البرز و تهران احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها می‌رود و همچنین در برخی مناطق استان خوزستان وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب مواج شدن سواحل خوزستان و بوشهر می‌شود.

با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید از جمله خودداری از توقف طولانی و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از رانندگی در مسیرهای آب گرفته و کاهش سرعت خودرو هنگام رخداد وزش باد شدید.

همچنین آب و هوای فردا این گونه پیش بینی می‌شود: بارش پراکنده باران در شمال غرب، تهران، جنوب غرب و زاگرس مرکزی، کرمان و خراسان رضوی. بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد درجنوب فارس، جنوب بوشهر و هرمزگان و همچنین بارش باران در سواحل خزر.

وضعیت جوی استان‌های کشور این گونه پیش بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه نهم فروردین
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه نهم فروردین
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه نهم فروردین
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه نهم فروردین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار