کد خبر: ۱۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 04 April 2015
 مسولان کاخ موزه رامسر به مناسبت ورود 3 میلیون و 333 هزار و 333 نفر به این مکان تاریخی در 15 سال گذشته، لوح تقدیر و جایزه 3 میلیون و 333 هزار و 333 ریالی به غلامرضا تقی حسین آبادی 55 ساله اهل اصفهان اعطا کردند.

مهرداد افتخاری رییس کاخ موزه رامسر روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در ایام نوروز تعداد 65 هزار و 127 نفر از موزه کاخ رامسر بازدید که از این تعداد 660 نفرگردشگر خارجی بودند.

وی افزود:تعداد حضور گردشگران خارجی در این مکان در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 22 درصد رشد داشت.

افتخاری بیان داشت: سال گذشته نیز حدود 400 هزار نفر از این مکان بازدید کردند که از این تعداد 53 هزار نفر گردشگر خارجی بودند.

وی گفت:در ایام نوروز همچنین نمایشگاه سنتی ماهیگیری رامسر دایر شد که با استقبال بازدید کنندگان مواجه شد.

به گفته افتخاری،کاخ رامسر یا کاخ مرمر یکی از نفیس ترین آثار دوران پهلوی در شمال ایران است. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در سال 1316 به بهره برداری رسید و تا انقلاب سال 1357 به عنوان اقامتگاه خانواده پادشاهی استفاده می شد.

وی افزود:ساختمان کاخ در میان باغی به مساحت 60 هزار متر مربع قرار دارد که اولین نهال های مرکبات اصلاح شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده است و یکی از جالب ترین و متنوع ترین باغ های ایران است.

افتخاری گفت: معماری این کاخ با زیر بنای حدود ششصد متر با نظارت معماران ایرانی و آلمانی آن روزگار است. بنای کاخ از سنگ مرمر سفید رگه در با ایوانی دارای 4 ستون حجاری شده از سنگ مرمر یکپارچه است و در دو سوی پلکان پشت کاخ، دو مجسمه مرمرین ببر قرار گرفته است.

رییس کاخ موزه رامسر بیان داشت: آثار به نمایش در آمده در این موزه شامل مبلمان، شمعدان ها و بوفه های آنتیک، مجسمه های برنزی و مرمرین نفیس و تابلوهایی از هنرمندان مشهور جهان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار