شایعه یا واقعیت؟
از صبح امروز خبری در مازندران از سوی برخی خبرگزاری ها مخابره شد که بر اساس آن یک شی نورانی به دریای مازندران سقوط کرد.
کد خبر: ۱۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ 12 March 2015
تابناک مازندران:از صبح امروز خبری در مازندران از سوی برخی خبرگزاری ها مخابره شد که بر اساس آن یک شی نورانی به دریای مازندران سقوط کرد.
علی اسد در گفت‌وگو با فارس درباره گزارش مردمی مبنی بر سقوط شی در سواحل شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه سقوط شی در عمق دریا غیر از شهرستان بابلسر در دیگر نقاط استان مازندران نیز دریافت شد، اظهار کرد: از ساعت پنج صبح پیگیری این موضوع هستیم و تاکنون گزارش خاصی از بابت وقوع سانحه دریافت نکردیم.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه سقوط شیء در دریا توسط ماهی‌گیران به مسئولان اطلاع‌رسانی شد که همزمان مسئولان مدیریت بحران نیز پیگیر این موضوع هست، اضافه کرد: با پیگیری از مراجع رسمی سقوط هواپیما در این گزارش کاملا منتفی است.
همچنین سخنگوی اداره کل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به برقراری به‌موقع همه پروازهای سه فرودگاه استان در روز جاری، گفت: شایعه سقوط هواپیمای مسافربری در فریدونکنار از اساس کذب است.
 علی‌رضا احمدی در گفت و‌گو با تسنیم ، اظهار داشت: صبح امروز در سطح استان شایعه‌ای مبنی بر وجود شیء نورانی در مناطقی از فریدونکنار و بابلسر بین مردم پخش شده است.
وی افزود: به دنبال شیوع این خبر، گروه‌های حفاظت و حراست اداره‌کل فرودگاه‌های مازندران پیگیر موضوع شدند.
احمدی گفت: خوشبختانه از صبح امروز همه پروازهای ساری به مقاصد شهرهای مختلف کشور انجام شده است.
وی افزود: شایعه دیگری مبنی بر سقوط هواپیمای حجاج در استان نیز کذب بوده، چرا که پرواز سعودی حوالی ساعت 13 امروز وارد فرودگاه ساری می‌شود و مسافران را رهسپار مکه مکرمه و مدینه منوره می‌کند.
در عین حال گروه‌های پدافند هوایی بابلسر از صبح امروز در سواحل فوق حاضر بوده و در حال بررسی صحت یا سقم این شایعه تایید نشده هستند.
در این بین خبرگزاری فارس در خبری دیگر عنوان کرد: ساعت پنج صبح امروز صیادان دریای گهرباران این شهرستان نیز همانند  پنج شهر دیگر مازندران سقوط شی را در دریا مشاهده کردند.
ساعاتی پس از این گزارش بررسی‌های در حال انجام است و همچنان ادامه دارد.
در حال حاضر ارسطو قادری فرماندار میاندورود نیز به سواحل دریای گهرباران رفته در حال گشت‌زنی در ساحل هستند تا از نزدیک این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.
اما خبرگزاری مهر هم از سقوط یک شی نورانی در آب های غرب مازندران خبر داد.
مردم غرب مازندران بامداد پنجشنبه شاهد سقوط یک شی نورانی در آبهای منطقه بوده اند.

یک شی نورانی ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد روز پنجشنبه در آسمان غرب مازندران مشاهده شد و در آبهای منطقه سقوط کرد.

صیادان و منابع مردمی در تنکابن و رامسر، صبح امروز شاهد سقوط یک شی نورانی و درحال آتش سوزی بودند که در آبهای شهرستان رامسر سقوط کرده است.

اگر چه برخی منابع عنوان می کنند که احتمالا یک فروند بالگرد در آسمان غرب مازندران سقوط کرده است اما تاکنون پیگیری های فرودگاه های استان این مسئله را تایید نکرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: سقوط این شی نورانی بامداد امروز بوده است که در آسمان شهرهای غرب مازندران به راحتی قابل روئیت بوده است.

وی اظهار داشت: پس از بروز این حادثه با فرودگاه های استان تماس حاصل شد که پرواز هر گونه هواپیما اعم آموزشی و تفریحی را این موقع صبح در آسمان استان رد کرده اند.

وی بیان داشت: همچنین دریابانی استان، نیز تاکنون هیچ گزارشی از سقوط و آتش سوزی بالگرد در آبهای استان گزارش نکرده اند.

احمدی مسئول روابط عمومی فرودگاههای مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، سقوط هرگونه هواپیما و بالگرد را در آسمان استان رد کرد و گفت: اداره هوانوردی نیز چنین موضوعی را تایید نکرده است و شاهید سقوط هیچ نوع هواپیما یا بالگرد نبوده ایم.

محمد بهار، رییس اداره ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران هم در گفتگو با خبرنگار مهر سقوط هرگونه بالگرد و هواپیما را در آبهای استان به ویژه حوزه رامسر و بابل تکذیب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار