بهره مندی از تخفیف برای صدور پروانه ساختمان‌های سبز اصفهان

تخفیف در صدور پروانه برای ساختمان‌های سبز در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 09 December 2023

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: لایحه حمایت از ساختمان‌ها و فضا‌های شهری سازگار با محیط زیست در سال ۱۴۰۰ تهیه شد و در کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان، این لایحه تصویب شد.
فریاد پرهیز افزود: در این لایحه شاخص‌های مختلفی ارائه شده است که آبگرمکن‌های خورشیدی، بام سبز، دیوار سبز، مدیریت آب باران، سرشیر‌های کاهنده مصرف آب، مقررات ملی ساختمان، انرژی‌های برق، آب و گاز و پسماند از جمله آنهاست.
وی گفت: در این لایحه نظام ارزیابی و رتبه‌بندی ساختمان‌ها در چند رده تقسیم‌بندی شده است که بر این اساس ساختمان‌های درجه ۲ باید۳۰ درصد امتیاز شاخص، ساختمان‌های درجه یک ۵۰ درصد، ساختمان‌های ممتاز ۷۰ درصد و ساختمان‌های دوستدار محیط زیست ۹۰ درصد از امتیاز‌های شاخص لایحه را کسب کنند.
به گفته رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، از مرکز تحقیقات مسکن، راه و ساختمان وزارت شهرسازی به‌عنوان ارزیاب در این لایحه استفاده و میزان درصد امتیاز شاخصی که ساختمان‌ها کسب کرده اند، مشخص می‌شود.
فریاد پرهیز با بیان اینکه این لایحه از طرف شورای اسلامی شهر مصوب و ابلاغ شده و در حال حاضر برای ساختمان‌های جدید لازم‌الاجرا است، گفت: بر اساس قراردادی که در دبیرخانه بین مالک و شهرداری منعقد می‌شود، سازنده‌ها و شهروندانی که تمایل دارند از این مشوق‌ها استفاده کنند، ابتدا باید ثبت‌نام و سپس قراردادی را با شهرداری منعقد کنند.
وی افزود: بر این اساس، ساختمان سازگار با محیط زیست درجه دو ۲۰ درصد، ساختمان سازگار با محیط زیست درجه یک ۳۰ درصد، ساختمان ممتاز ۴۰ درصد و ساختمان دوستدار طبیعت ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های دریافت پروانه ساخت دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار