کد خبر: ۱۱۰۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ 03 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سیدمحمود حسینی پور در یازدهمین سفر شهرستانی خود به بهشهر در جلسه کارگره تسهیل و رفع موانع تولید مازندران، از فراهم شدن مقدمات لازم برای احداث و راه اندازی کارخانه خودروسازی در این استان خبرداد.

وی اظهار داشت: این کارخانه در تولید سه نوع خودرو سواری، کامیون و اتوبوس با برند روز و اشتغالزایی زیادی فعال خواهد بود و دستگاه های متولی باید نسبت به صدور پروانه اهتمام بیشتری داشته باشند.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: به عنوان دولت به سرمایه گذاران قول داده ایم که مجوز سرمایه گذاری یکماهه صادر خواهد شد و باید با جدیت نسبت به انجام این مهم اقدام شود.

مسوولان باید با اقدام جهادی و با تسهیل گری در راستای جذب سرمایه گذاری اهتمام بیشتری داشته باشند.

حسینی پور اضافه کرد: رشد حدود پنج درصدی نرخ اقتصادی در مازندران بیانگر تلاش فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و تغییر رویکرد مسئولان است. نرخ رشد اقتصادی در استان پس از ۱۰ سال افزایش یافت.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: در کنار بخش کشاورزی، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی نیز باید در مازندران مورد توجه قرار گیرد و دولت نیز با جدیت پیگیر این موضوع است. دانش بنیان کردن محصولات تولیدی کشاورزی نیز باید با اقدام جهادی مسئولان در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسوول اضافه کرد: در صنایع مادر نیاز به کارشناسان زیادی داریم و در صورت راه اندازی کارخانه تولید خودرو بخش زیادی مشغول کار می شوند. برای توسعه واحدهای صنعتی هیچ محدودیتی نداریم. پتروشیمی در مازندران مجوزهای مختلفی گرفت و مصوبه دولت را نیز دریافت کرد و اکنون منتظر اعلام نظر دستگاه قضایی هستیم.

وی گفت: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۱۸ مصوبه با اعتباری بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد. مصوبات این جلسات باید توسط فرماندار پیگیری شود.

حسینی پور افزود: فعالان عرصه تولید در خط مقدم دفاع از نظام اسلامی قرار دارند. مازندران استان با ظرفیتی است و بهشهر نیز بیش از ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این مردم شایسته خدمت بیشتر هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: نرخ بیکاری در بهشهر ۲ برابر نرخ بیکاری استان است و این امر بیانگر این است که باید کارهای بزرگتری انجام شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار