شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: اهتمام اعضای شورا در انجام وظایف قانونی توام با پاکدستی و اخلاق مداری، فعالیت مستمر کمیسیونها در امر خطیر مهندسی تصمیمات، بیش از ۲۵۰ مصوبه، صدها مورد بازدید و تذکر ، ده ها مورد سوال و  چند مورد تغییر در مدیریت اجرایی شهر گویای دغدغه مندی و فعالیت شورای شهر ساری می باشد و منصفانه نیست که کسی این شورا را بی تفاوت یا ناکارآمد بداند.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 24 May 2023

 

به گزارش تابناک مازندران، شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در دوره ششم عصر سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ با حضور شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش تابناک مازندران، در این جلسه که کلیه اعضای شورا و معاونان شهردار حضور داشتند ابتدا پرویز شعبانی رئیس شورا در سخنانی ضمن گرامیداشت دهه کرامت، ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر و نیز میلاد مسعود حضرت امام رضا (ع) را تبریک گفت و افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای درس آموزی از سبک زندگی معصومین علیهم السلام است لذا از خداوند بزرگ میخواهیم در بهره گیری از فرهنگ فاطمی و فرهنگ رضوی به همه ما توفیق عطا فرماید.

شعبانی: روحیه کار جمعی و تعامل در عین تضارب آراء لازمه کار شورایی است

 وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، یاد و خاطره همه رزمندگان این عملیات غرور آفرین را گرامی داشت و به شهدای حماسه فتح خرمشهر و خانواده های معظم آنها ادای احترام کرد.

شعبانی در ادامه خاطر نشان کرد: ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساری حدود بیست ماه از دوره فعالیت خود را پشت سر گذاشته و در یک نگاه کلی، عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی یادآور شد: این شورا در حالی کار خود را آغاز کرد که امید و اعتماد مردم به دلیل اتفاقات ناخوشایندی که در مدیریت شهری رخ داده بود، آسیب زیادی دید و مشکلات زیادی فراروی آن وجود داشت و شورای ششم می بایست به گونه ای عمل نماید که امید و آرامش از دست رفته را به شهر، شهروندان و شهرداری بازگرداند و این تلاش مضاعفی را می طلبید. خوشبختانه این شورا با دغدغه مندی و همت همکارانم، در نیل به این هدف توفیقات خوبی داشته و اجازه نداد مشکلات و محدودیت ها گردش امور را متوقف کند و نا امیدی در مردم ایجاد شود.

  • رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: اهتمام اعضای شورا در انجام وظایف قانونی توام با پاکدستی و اخلاق مداری، فعالیت مستمر کمیسیونها در امر خطیر مهندسی تصمیمات، بیش از ۲۵۰ مصوبه، صدها مورد بازدید و تذکر ، ده ها مورد سوال و  چند مورد تغییر در مدیریت اجرایی شهر گویای دغدغه مندی و فعالیت شورای شهر ساری می باشد و منصفانه نیست که کسی این شورا را بی تفاوت یا ناکارآمد بداند.

وی تصریح کرد: باید توجه کنیم که این شورا در چه شرایط خاصی نمایندگی مردم در اداره امور شهر را عهده دار شد. قطعا موانع و محدودیت ها از جمله محدودیت منابع درآمدی، بدهی های انباشته و ازدیاد نیرو بر نتیجه کار، تاثیر منفی میگذارد چراکه خروجی کار شورا در کارکرد شهرداری هویدا می شود و وقتی شهرداری به دلیل این مشکلات، امکان مانور نداشته باشد طبعا تصمیمات شورا نیز عقیم خواهد ماند اما با این وجود شورای ششم توانست شرایط را مدیریت کند.

شعبانی خاطر نشان کرد: شورا در خصوص مدیریت اجرایی شهر سعی کرد با ایجاد تغییر، زمینه تحول را فراهم سازد و دیدیم که در این رابطه موفقیت هایی نیز حاصل شد چنانکه پرداخت حقوق و پاداش آخر سال ۱۴۰۱ یک دغدغه جدی بود اما این امر جامه عمل پوشید و علاوه بر آن بخشی از بدهی های انباشته پرداخت و حقوق نیرو ها نیز به روز شد و شرایط به گونه ای پیش رفته که اکنون به اجرای برخی پروژه ها هم امیدوار شدیم. این امر بهرحال نتیجه تصمیم شورای شهر است.

وی گفت: در رابطه با محدودیت های درآمدی نیز همکارانم سعی کردند شهرداری را به سمت ایجاد درآمدهای پایدار و توسعه سرمایه گذاری هدایت کنند که امیدواریم با همت شهرداری و البته حمایت شورا نتایج خوبی حاصل شود.

شعبانی درباره بحث ازدیاد نیرو هم تصریح کرد : مدیریت شهری با این تلقی که این حجم نیرو به هر ترتیبی که جذب مجموعه شدند، بهر حال فرزندان و سرمایه های این شهر هستند و باید حفظ شوند، بحث کارآفرینی،  بکارگیری اصولی نیروها و حتی تامین و ارتقاء معیشت آنان را در دستور کار قرار داد که البته در مقابل انتظار است نیروها نیز ضمن تلاش و جدیت در ارائه خدمات مضاعف، در خلق حماسه موفقیت سهیم باشند و این امر، همراهی و همکاری همه مجموعه را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: با همه اینها بر کاستی ها واقفیم و همچنان معتقدیم مردم شریف و صبور ساری شایسته بهترین و بیشترین خدمات هستند و مدیریت شهری باید بیش از اینها تلاش کند بنا براین اگر عزیزی منتقد عملکرد شوراست، شاید لازم باشد در کارکرد خود بازنگری نماید که تاکنون چه کرده و تا چه میزان در پیشبرد کار شورایی و مدیریت شورایی موثر بوده است. ما شورای شهر هستیم و باید کار شورایی انجام دهیم و کار شورایی هم در عین تضارب آراء و اختلاف نظر، مستلزم برخورداری از روحیه کار جمعی و اتحاد و تعامل می باشد.

 

رئیس شورای شهر ساری همچنین متذکر شد : درست است که شهرداری یک نهاد خدمات رسان می باشد اما خدمات شهری یک مفهوم عام هست و در انجام آن، دستگاهها و ادارات متعددی دخیل هستند و لازمه ارائه بهینه خدمات شهری، همکاری و هم افزایی همه دستگاهها و ادارات خدمات رسان می باشد.

شعبانی در خاتمه ضرورت تکریم ارباب رجوع و تلاش برای جلب رضایت مردم از سوی همه واحدهای شهرداری ، توجه به وضعیت خدمات رسانی به حاشیه شهر و مناطق الحاقی و رعایت عفاف و حجاب از سوی کارکنان محترم را متذکر شد.

یوسفی : شهرداری در اجرای برنامه های فرهنگی با شورا هماهنگی بیشتری داشته باشد

سید حسین یوسفی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه بر ضرورت هماهنگی افزونتر شهرداری با اعضای شورا در تهیه و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی از جمله جشنواره ها تاکید کرد و گفت : این هماهنگی ها موجب می شود که شورای شهر بهتر بتواند به رفع چالش ها و ارتقاء برنامه ها و کارکردها کمک کند.

وی در رابطه با روند تبدیل وضعیت نیروهایی که در آزمون شرکت کرده بودند تصریح کرد : به گواه مستنداتی که بدست آوردیم در این امر دخل و تصرف شده و لیست مربوطه واقعی و بر اساس ضابطه و عدالت نیست و حتی آزمون مربوطه نیز بدلیل عدم قانونمندی ابطال شده بود لذا باید مسیری طی شود که حق به حق دار برسد.

یوسفی همچنین بر ضرورت اتخاذ رویکرد تعاملی و کار جمعی در شورا برای کمک هرچه بیشتر به شهرداری تاکید کرد.

عاشقان : تقویم کاری سال جاری شهرداری به شورا اعلام شود

علی عاشقان گفت: اعضای شورا با توجه به وضع موجود سعی کردند به وظیفه شورایی خود عمل کنند هرچند فراز و نشیب هایی وجود داشت ولی به عینه می بینیم که همکاران ما دلشان میخواهد شهر به نقطه ایده آل برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری با تشکر از حضور شهردار در جلسه شورا خواستار تسریع در اجرا و تکمیل چند پروژه اولویت دار و درآمدزا از جمله انبار توشه ترمینال، فاز چهارم میدان ابن شهرآشوب و نارنجستان و همچنین آسفالت معابر شد.

وی با تاکید بر اینکه تقویم کاری شهرداری در سال 1402 به شورا اعلام شود افزود: برای جلوگیری از وقفه در چرخه فعالیتهای عمرانی شهرداری با جدیت پیگیر دریافت تسهیلات و تحقق سرمایه گذاری باشید.

بخشی : مردم منتظر اجرای پروژه های عمرانی اند

سبحان بخشی تصریح کرد: شهروندان منتظر اجرای پروژه عمرانی در شهر هستند لذا بنده فعالیتهایی همچون پرداخت بموقع حقوق نیروها، جمع آوری پسماندها و آسفالت معابر را رزومه کار شهرداری نمیدانم بلکه اجرای پروژه های اثرگذار عمرانی است که میتواند رزومه محسوب  شود چون مردم احساس خواهند کرد اتفاقی در شهر افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون اتفاق عمرانی در شهر نیفتاد. ما هم در بهمن ۱۴۰۱ مصوبه ای در خصوص اجرای ۶ پروژه منجمله دو پروژه اولویت دار نارنجستان و ابن شهرآشوب داشتیم که آنهم محقق نشد.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه تا سه ماه آینده اگر آغاز اجرای پروژه ای را نداشته باشیم مسیر تذکر به شهردار را استارت خواهم زد ابراز امیدواری کرد با اهتمام شهرداری و حمایت شورا در پایان دوره حداقل عملیات اجرایی یک پروژه عمرانی شروع شود.

ایرجی : شهرداری به عملیات لکه گیری آسفالت معابر شهر سرعت ببخشد

شهرام ایرجی با تاکید بر ضرورت تقویت سازمانهای تابعه شهرداری گفت: ما در تصویب بودجه رقمی را برای تقویت سازمانها پیش بینی کردیم ولی سازمانها هنوز به درآمد نرسیدند و این خوب نیست.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر ساری تلاش شهرداری برای ساماندهی امور را مورد توجه قرار داد و افزود: بنده پرداخت حقوق را یک پروژه میدانم و همت شهرداری در پرداخت بموقع آن قابل تقدیر می باشد منتها حق اضافه کار باید عادلانه و بر اساس کارکرد نیروها پرداخت شود.

وی خواستار توجه به مناطق الحاقی شد و با اشاره به فرسودگی شبکه ها در این مناطق از ادارات آب و برق خواست در رفع این نقیصه همکاری کنند تا در فصل گرما شهروندان دچار مشکل نشوند.

ایرجی بر لزوم پیگیری و اجرای پروژه های مصوب، تقویت ماشین آلات عمرانی تسریع در لکه گیری آسفالت معابر و همچنین هماهنگی شهرداری با شورا در برگزاری جشن ها و مراسم گوناگون تاکید کرد و در خصوص تبدیل وضعیت شرکت کنندگان در آزمون شهرداری تصریح نمود: بررسی شود که اگر رانتی عمل شده جلوی آن گرفته شود.

میرشجاعی : مدیریت شهری در حمایت از کسب و کار و تولید حضور جدی تری داشته باشد

سید رحمان میرشجاعی با تقدیر از خدمات شایسته شهرداری و مدیریت درآمد شهر افزود: قطعا نقد وجود دارد ولی باید دید شهردار در اجرای پروژه ها بال پرواز دارد یا خیر.

 

وی گفت : متاسفانه برخی عوامل در شهرداری بدلیل ابهام در ثبات جایگاهشان دچار کاهش انگیزه شدند بنابراین شهردار محترم باید در کوتاهترین زمان ممکن تکلیف تثبیت یا تغییر مدیران را مشخص کند چراکه این موضوع دارد فرسایشی می شود.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه املای نانوشته غلط ندارد از شهردار خواست یا علی بگوید و کار را شروع کند و افزود : عقیده قلبی من این است که آقای قبادی به عنوان پدیده در شهرداری ساری خواهد درخشید.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از نخبگان و تقویت حوزه کسب و کار و تولید در عمل به شعار سال، از شهردار خواست با حضور در پایتخت و با کمک نمایندگان شهر پیگیر جذب منابع ملی باشد.

احمدی : با اجرای قانون جلوی سوداگری مسکن گرفته شود

سید حسن احمدی در خصوص ماده 5 قانون تامین اجتماعی کارگران ساختمانی که مورد بحث سازنده ها می باشد متذکر شد : طبق این قانون می بایست ۱۵ درصد عوارض به عنوان حق بیمه  پرداخت شود و در صورت اضافه بنا ۲ درصد دیگر به آن افزوده میگردد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری افزود : مصوبه مجلس در این باره شهرداری ها را مکلف نموده صدور پروانه ساختمانی را منوط به ارائه مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی نمایند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید به این موضوع ترتیب اثر بدهد از آقایان بابایی و زارعی نمایندگان محترم مردم ساری در مجلس خواست کمک کنند تا با اجرای این قانون جلوی سوداگری مسکن گرفته شود.

راسخ : تقویت ظرفیت های انسانی شهرداری باید با ارتقاء بهره وری همراه باشد

سید افشین راسخ عملکرد شهرداری در بحث پرداخت و افزایش حقوق را مورد توجه قرار داد و در عین حال تصریح کرد: این امر باید با ارتقاء سطح بهره وری توام شود یعنی هرکس توانمندی دارد و کار میکند پررنگ تر و کسی که کم کاری میکند کمرنگ تر دیده شود تا پرسنلی که تلاش میکنند بدانند که دیده می شوند.

وی در رابطه با سیاستگذاری آینده شهرداری نیز تاکید کرد: مسیر حرکت شهرداری و نوع و ملاک انتخاب ها و اولویتها باید مشخص شود.

راسخ گفت: کار کردن سجاعت هم می طلبد و لذا اگر نظرگاه سیاسی در کار دخیل نباشد ترس  و دلواپسی معنی ندارد.

شریفی : عملکرد مثبت شهرداری تنش ها را کاهش و انگیزه ها را افزایش داد

سید ذوالفقار شریفی گفت: ما ۹ نفر باید همدل و متحد عمل کنیم تا کار شورایی معنا پیدا کند.

وی تصریح کرد: انتخاب ما در تعیین شهردار انتخاب خوبی بود و دیدیم که با کارکرد مثبت و امیدآفرین شهرداری، خیلی از تنش ها از بین رفت و امید در شهروندان و انگیزه در نیروها بطرز چشمگیری تقویت شد.

عضو شورای شهر ساری در ادامه به زحمات کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت : روز کارگر به کارگران رفت و روب و حمل زباله و نگهداری فضای سبز که در خط مقدم کارگری هستند تعلق دارد.

وی ترمیم حقوق نیروها را درخور تقدیر دانست و از حجت الاسلام والمسلمین باقری رئیس محترم دادگستری بخاطر کمک  و حمایت برای رفع چالش ها ی این حوزه تشکر کرد.

شریفی پیگیری برای عودت 4 هزار متر مربع زمین از سوی استانداری و نیز آزاد سازی دو هزار متر مربع زمین ساحلی شهرداری با توجه به اتمام مدت اجاره آنرا از کارهای خوبی برشمرد که درحال انجام است و موجب تقویت شهرداری خواهد شد.

وی همچنین خواهان تسریع در ساماندهی مزار شهید گمنام مدفون در بوستان ولایت شد.

قبادی : عزم شهرداری برای اجرای پروژه ها جدی است

محمد حسین قبادی شهردار ساری با بیان اینکه به نظر من تعامل بین شورا و شهرداری برقرار است و فاصله ای وجود ندارد افزود : این همگرایی به تعاملات فراسازمانی ما نیز کمک کرده چنانکه امروز تعامل شهرداری با نمایندگان شهر در مجلس و نیز با استانداری، فرمانداری و دستگاههای اجرایی و رایزنی در سطح وزارتخانه ها بسیار راهگشا شده است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری ، به افزایش ۸۵ درصدی درآمد شهرداری در فروردین ماه و افزایش ۱۵۵ درصدی درآمد اردیبهشت ماه نسبت به مدتهای مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: این امر قطعا با برنامه ریزی و رویکرد تعاملی و تلاش مضاعف حاصل شده است.

شهردار ساری از آمادگی شهرداری برای اجرای پروژه ها خبر داد و تصریح کرد : در این مسیر بعضا موانعی وجود دارد که باید با حمایت شورای شهر و همراهی دستگاهها برطرف شود.

قبادی در خصوص مسیر حرکتی شهرداری تاکید کرد : شهرداری در ریلی که شورای شهر میگذارد حرکت میکند و از این ریل خارج نخواهد شد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار