کد خبر: ۱۰۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ 19 March 2023
به گزارش تابناک مازندران ، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از صادرات پرتقال های مازندران به کشور چین برای اولین بار در تاریخ خبر داد.

بر اساس این گزارش،  محمدعلی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با حضور در چهاردهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی مازندران اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی خانه و سنگر ما در وزارت جهاد کشاورزی است و بسیار خرسند هستیم این کمیسیون تخصصی همراهی خوبی با وزارت جهاد کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: مازندران استان ویژه کشاورزی کشور است و نقش این استان در امنیت غذایی کشور بسیار مهم است.

برومندی ادامه داد: مازندران را ایران کوچک می‌بینیم و وقتی بحث امنیت غذایی می‌شود ذهن ها به سمت استان مازندران می رود که نه تنها برای تولید استان مهم است بلکه نقش پشتیبانی پایتخت را هم دارد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی اقدام به تولید و تامین امنیت غذایی می‌کنیم و جهاد کشاورزی سفره دار مردم است و باید مراقب سفره مردم باشیم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سفره مردم با همت و تلاش جهاد کشاورزی مدیریت شد و بخشی از آن به همت همکاران جهاد کشاورزی مازندران است.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز مازندران میزبان حضور میلیونی مسافران است و تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر این است در این ایام نباید کسری کالا داشته باشیم و ذخایر استراتژیک باید فراهم باشد.

برومندی به مسئله تولید اشاره کرد و افزود: هماهنگی بین زنجیره و تولید باید در استان اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: برای اصلاح و احیای باغات مازندران در سال جدید ورود پیدا خواهیم کرد.

برومندی اظهار کرد: در منطقه دودانگه شهرستان ساری بیش از هزار هکتار را می توان به تولید گل محمدی اختصاص دهیم و اعتبارات لازم برای اجرای این اقدام وجود دارد .

وی خاطرنشان کرد: تمام سردخانه ها و انبارهای استان باید به سامانه انبارهای عمومی متصل شوند تا شاهد باشیم چه میزان محصول در انبارها ذخیره شده و به کدام استان ارسال شده تا نظارت دقیق بر تولید داشته باشیم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از صادرات پرتقال های مازندران به کشور چین برای اولین بار در تاریخ خبر داد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار