کد خبر: ۱۰۹۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷ 05 March 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از سطح سبز 87 هکتاری مزارع کلزا این شهرستان خبر داد.

علی درویش نیا از سطح سبز 87 هکتاری مزارع کلزا شهرستان قائم شهر خبر داد و اظهار کرد: امسال 560 کیلوگرم بذر کلزا در این شهرستان توزیع شد که شامل 560 کیلوگرم بذر رقم هایولا 50 و تراپر بین کلزاکاران بود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: پیش بینی می شود با عملکرد یک هزار 850 کیلوگرم در هکتار، 162 تن محصول کلزا در این شهرستان تولید شود.

 

وی تصریح کرد: از این سطح سبز 17 هکتار بصورت مکانیزه و مابقی به روش غیرمکانیزه کشت شد که بیشترین سطح در اراضی شالیزاری بود که 95 بهره بردار مشغول به کشت این محصول در زمینهای زراعی هستند.

 

درویش نیا افزود: مزارع کلزا در مرحله گلدهی قرار دارند و از رشد خوبی برخوردار است و توصیه می شود در صورت مشاهده بیماري اسکلروتینیا مبارزه انجام شود.

 

وی ادامه داد: بیماری پوسیدگی ساقه های کلزا سبب قطع آوندها، اختلال در نقل و انتقال مواد غذایی، چروکیده شدن دانه ها، کاهش وزن هزار دانه و در نتیجه کاهش راندمان محصول می شود همچنین بوته های آلوده زودتر رسیده و مشکلات برداشت و افزایش ریزش محصول را دنبال دارد.

 

وی یادآور شد: کلزاکاران هر منطقه می توانند با دستورالعمل اجرایی و توصیه فنی از کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مزرعه کلزا خود را مدیریت و علیه بیماری اسکلروتینیا کنترل و مبارزه انجام دهند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار