خطیب نماز جمعه شهرستان نکا:
خطیب نماز جمعه شهرستان نکا گفت: در مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور به نظر می رسد نقش دشمن آشکار است، برای اینکه خانواده ها دلهره داشته باشند و مراکز علمی و فرهنگی ما خلوت شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 03 March 2023

به گزارش تابناک مازندران، نماز عبادی_سیاسی جمعه 12 اسفند 1401 شهرستان نکا، با حضور پرشور مردم و مسئولین، به امامت حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا، در مصلی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی در آغاز خطبه اول، ضمن توصیه به تقوا و پرهیزکاری، به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اشاره کرد و با تبیین موضوع جوان و جوانی گفت: جوانی معانی زیادی دارد، در برخی از موارد به معنای «معنویت» ، در بعضی مواقع به معنی «فرد دارای سن زیاد» و گاهی اوقات به معنای «پیری فرد از نظر عقل و تجربه» است.

وی با بیان اینکه، جوانان اگر قدرت و قوت جسمی شان همراه با خِرَد و ادب باشد، غوغا می کنند، گفت: در یک امر مهم، برخی جوان گرایی می‌کنند و برخی دیگر واگذار کردن کار به جوانان را به صلاح نمی دانند، که به نظر، هر دو فکر لازم است، زیرا هم باید جوان گرایی نمود و هم از عقل و تجربه پیران نیز استفاده کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا با اشاره به اینکه، در کنار جوانی، موضوع دیگری به نام جوانمردی وجود دارد و جوانی، گاهی غرور، سرکشی و مستی را به همراه دارد، عنوان کرد: مهم تر از جوانی، جوانمردی است که ممکن است شعبه های مختلفی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی لايینی تصریح کرد: در روایات، از جوانمردی به مروت و فتوت تعبیر می کنند و یکی از علائم انسانهای با مروت این است که؛ وقتی فرد در کنار شما صحبت می‌کند، گوش کنی و حواست پرت نشود که در غیر این صورت، خلاف مروّت است.

وی با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) که میفرمایند؛ «مروت، صمیمیت و جوانمردی آن است که وقتی بند کفش دوستت باز شد و می خواهد ببندد، تو بِایستی و حرکت نکنی» یعنی دین اسلام تا این حد به جزئیات توجه کرده است، خاطرنشان کرد: جوانمردی آن است که خطاها و اشتباهات افراد را به رویش نیاوری و تحقیرش نکنی.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا در خطبه دوم گفت: فردا روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) است و چون سن آن حضرت 28 سال بود این روز به نام روز جوان نامیده شد و ایشان باید الگوی همه جوانان باشد، زیرا حضرت علی اکبر(ع) از نظر خَلق ، خُلق و منطق، به پیامبر اکرم(ص) شباهت داشت.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه، میلاد امام زمان(عج) در روز چهارشنبه است و امیدواریم مردم در این روز به وظایف خود عمل نمایند، گفت: انتظار یعنی «عمل، درست کار کردن و خواستن» که باید به حد ناچاری و اضطرار رسید.

وی افزود: امام زمان(عج) منتظر فرمان الهی است و ما که منتظران ایشان هستیم، باید به وظایف شرعی و اخلاقی خود عمل کنیم و امام زمان(ع) را برای خود امام زمان و اسلام بخواهیم نه برای خودمان، زیرا منتظر امام زمان به وظایف شرعی، دینی ، ایمانی و اخلاقی خود عمل می کند و باید رضایت امام زمان(عج) را جلب کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا تشریح کرد: ولادت امام زمان(ع) «روز مستضعفان جهان» نامیده شد و آینده از آنِ مستضعفان جهان است و همچنین، «روز سربازان گمنام امام زمان(عج)» نیز می باشد، زیرا سربازان خدمت بزرگی به نظام جمهوری اسلامی می کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه، «روز احسان و کمک رسانی» را در پیش داریم و وظیفه کمیته امداد، «شناسایی نیازمندان و رفع نیازمندی آنان» ، «آموزش مهارتها به خانواده های نیازمند» و «ارتباط با سایر ارگانها برای رسیدگی به امورات نیازمندان است» اذعان کرد: حقیقتا کمیته امداد در این سالها خوب عمل کرد و از مردم نیز باید تشکر کرد زیرا اگر مردم کمک نمی کردند، کمیته امداد نمی توانست به تنهایی به نیازمندان رسیدگی کند.

وی افزود: هفته ی منابع طبیعی و روز درختکاری را نیز پیش رو داریم و همه باید به منابع طبیعی تعلق خاطر داشته باشیم، زیرا بعضی از منابع تجدیدپذیر نیستند و اگر آنها را از بین ببریم، برای آیندگان چیزی نمی ماند، درخت موجودی زنده و درختکاری کاری پسندیده است.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا ضمن تشکر از فعالان عرصه ی منابع طبیعی، گفت: متاسفانه عده ای درخت‌خواری می کنند و این عمل بسیار زشت است زیرا درخت در افزایش اکسیژن و کاهش عوارض گلخانه ای نقش دارد و دیگران آنها را برای ما حفظ کردند و ما نیز باید برای دیگران حفظ کنیم.

حجت الاسلام محمدی لايینی خاطرنشان کرد: در مصرف آب و برق نیز زیاده روی نکنیم که مبادا دچار قطعی شویم و همچنین اماکن عمومی را تمیز نگه داریم و مساجد و تکایا را برای مومنین در ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

وی در پایان با اشاره به مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور اظهار کرد: به نظر می رسد نقش دشمن آشکار است برای اینکه خانواده ها دلهره داشته باشند و مراکز علمی و فرهنگی ما خلوت شود زیرا دشمن هرگز به خواب نمی رود و هر شب یک توطئه و تفکر علیه ما دارد و ما باید هوشیار باشیم و توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

خبر: الهام زارعی

 

 

در مسمومیت دانش آموزان برخی مدارس کشور، نقش دشمن آشکار است
در مسمومیت دانش آموزان برخی مدارس کشور، نقش دشمن آشکار است
در مسمومیت دانش آموزان برخی مدارس کشور، نقش دشمن آشکار است  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار