کد خبر: ۱۰۹۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶ 01 March 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، روز نخست همایش کشوری پزشکی خانواده با عنوان «پزشکی خانواده راهکاری عادلانه، گسترده و اثربخش در ارتقای سلامت جامعه» امروز برگزار شد و فردا یازدهم اسفند نیز ادامه خواهد یافت.

نکته مهمی که سخنرانان، مهمانان و حضار بر آن تاکید داشتند، ضرورت و اهمیت برگزاری این همایش در راستای اجرای کشوری طرح پزشکی خانواده است.

درست است در اجرای این طرح در دو استان پایلوت با توجه به کمبودهای گاه و بیگاه منابع مالی، فراز و فرودهایی داشته اما به گفته دکتر فرشیدی معاون وزیر بهداشت مازندران در اجرای این طرح بسیار موفق بوده و در اجرای کشوری این طرح نیز از تجربیات و داشته های این استان، فراوان استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است این همایش از ساعت ۸ صبح شروع و با رعایت زمان های استراحت و پذیرایی تا ۱۷ عصر ادامه داشت.

از سخنرانان حضوری این همایش دکتر حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت، دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر مصطفی رضایی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، دکتر حسین ملک افضلی عضو فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر صادقیان مشاور رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، دکتر رضا مظهری مدیر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، دکتر صابر جباری رئیس مرکز جوانان و جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و دکتر علی پور معاون بهداشت و درمان علوم پزشکی مازندران و دبیر علمی همایش بوده‌اند که هر کدام با موضوعات مختلف و تخصصی همایش صحبت کرده اند.

لازم به ذکر است در این همایش پیام ضبط شده دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با موضوع اهمیت و جایگاه پزشکی خانواده پخش شد و صحبت آنلاین دکتر ایمانیه استاندار فارس و رئیس اسبق علوم پزشکی شیراز با موضوع راهبری پزشک خانواده فارس از نظر حضار گذشت.

همچنین ارتباط آنلاین با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر محمدعلی محسنی بندپی، دکتر حاتمی و دکتر پزشکیان با موضوع حمایت های مجلس در اجرای طرح پزشک خانواده برقرار شد و آن ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است بر اساس اعلام دکتر غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۱۰۵ مقاله به دبیرخانه همایش ۸۳ مقاله تایید شد که از این تعداد ۵۲ مقاله به صورت پوستر و ۳۱ مقاله به صورت سخنرانی ارائه شدند و پس از بررسی سه اثر برتر هر بخش انتخاب و اعلام خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دو برنامه پانل (پزشکی خانواده، ارتقای سلامت و اثربخشی اقدامات) و جلسه پرسش و پاسخ توسط دکتر ملک افضلی پایان بخش برنانه های روز نخست بودند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار