برای اجرای الگوی کاشت مبتنی بر اقلیم و مزایای پرشمار کشت مستقیم و بدون هرگونه خاک‌ورزی و توسعه کشاورزی پایدار که ضامن استمرار تولید است باید از منابع موجود به نحوی استفاده کرد تا علاوه بر حفظ ظرفیت تولید، بستر تولید هم حفظ شود
کد خبر: ۱۰۸۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 03 December 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کشت 100 هکتار گندم دیم به روش بدون خاکورزی (نوتیلیج) در این شهرستان تاکنون خبر داد.

 غلامرضا قنبری با اشاره اینکه خاک میراث گذشتگان است و حفظ و نگهداری آن جزو لاینفک وظیفه سازمانی و انسانی ماست، گفت: تاکنون 100 هکتار اراضی دیم گندم کاری شهرستان بهشهر به روش نوتیلیج کشت شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: برای اجرای الگوی کاشت مبتنی بر اقلیم و مزایای پرشمار کشت مستقیم و بدون هرگونه خاک‌ورزی و توسعه کشاورزی پایدار که ضامن استمرار تولید است باید از منابع موجود به نحوی استفاده کرد تا علاوه بر حفظ ظرفیت تولید، بستر تولید هم حفظ شود.

 

وی به کشاورزان به ویژه بزرگ‌ مالکین این شهرستان توصیه کرد بخشی از زمین خود را به این شیوه‌ کشت اختصاص دهند تا هم در منابع آب و خاک صرفه جویی شود و هم صرفه اقتصادی برای کشاورزان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار