سرپرست هيئت پزشكي ورزشي استان فارس اعتقاد دارد كه برخي از دانش‌آموزان به‌واسطه دقت نكردن در انتخاب و استفاده از كيف‌ و كوله‌پشتي، دچار آسيب‌هاي جدي در ستون فقرات مي‌شوند. به گزارش ايسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومي هيئت پزشكي ورزشي استان فارس، دكتر حيدر صفرپور با اشاره به شروع سال جديد تحصيلي، خواستار توجه جدي والدين، دانش‌آموزان و مربيان مدارس به نكات بهداشتي و اهميت سلامت جسمي و روحي دانش‌آموزان و اولياء مدرسه در ارتقا سطحي كيفي يادگيري و رشد علمي شد. وي گفت: كيف از لوازم تحصيلي مهم و تاثيرگذار بر سلامت جسمي دانش‌آموزان است اما دانش‌آموزان و والدين آنان بيشتر به زيبايي كيف توجه كرده و كمتر استانداردهاي مهم را مد نظر قرار مي‌دهند. صفرپور با بیان اینکه استفاده از كيف دستي به يک طرف ستون فقرات فشار وارد كرده و منجر به آسيب‌هايي مي‌شود، گفت: بهترين كيف‌ها براي دانش‌آموزان، كيف‌هاي كوله‌پشتي است كه توازن را به واسطه داشتن 2 بند، در وارد شدن فشار به اسكلت و ستون فقرات دانش‌آموزان ايجاد مي‌كند. او در عين‌حال دقت در انتخاب و خريد كوله‌پشتي را يادآور شد و گفت: بندهاي كوله‌پشتي بايد كوتاه و پهن باشد و بهتر است موقع استفاده پشت كمر شخص قرار گيرد و بند آن آنقدر بلند نباشد كه وزن آن بر انحناي كمر فشار مستقيم وارد كند. سرپرست هيئت پزشكي ورزشي فارس همچنين به اهميت بسته شدن بند كوله پشتي به دور کمر كودک اشاره و اضافه كرد: این کار باعث مي‌شود كوله در قسمت پشت كودک به طور ثابت قرار گيرد و وزن آن به اين طرف و آن طرف بدن، متمايل نشود. صفرپور گفت: وزن كيف‌ و كوله‌پشتي بايد در تناسب با جثه دانش آموزان و دانشجويان باشد و توصيه مي‌شود كه وزن كيف بيش از 4 كيلو نباشد. سرپرست هیئت پزشکی ورزشی فارس استفاده از كيف‌هاي چرخ‌دار را براي دانش‌آموزان خصوصا دانش‌آموزان مقطع ابتدايي توصيه و با اين تاكيد كه اين كيف‌ها هيچ آسيبي به اسكلت فرد وارد نمي‌كند، گفت: بهتر آن است که مقررات ايمني و بهداشتی که از سوی متولیان حوزه سلامت و با استفاده از ابزارها و شيوه‌هاي مختلف، اطلاع‌رساني شود.
کد خبر: ۳۰۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ 25 September 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي هيئت پزشكي ورزشي استان فارس: دكتر حيدر صفرپور با اشاره به شروع سال جديد تحصيلي، خواستار توجه جدي والدين، دانش‌آموزان و مربيان مدارس به نكات بهداشتي و اهميت سلامت جسمي و روحي دانش‌آموزان و اولياء مدرسه در ارتقا سطحي كيفي يادگيري و رشد علمي شد.
 
وي گفت: كيف از لوازم تحصيلي مهم و تاثيرگذار بر سلامت جسمي دانش‌آموزان است اما دانش‌آموزان و والدين آنان بيشتر به زيبايي كيف توجه كرده و كمتر استانداردهاي مهم را مد نظر قرار مي‌دهند.
 
صفرپور با بیان اینکه استفاده از كيف دستي به يک طرف ستون فقرات فشار وارد كرده و منجر به آسيب‌هايي مي‌شود، گفت: بهترين كيف‌ها براي دانش‌آموزان، كيف‌هاي كوله‌پشتي است كه توازن را به واسطه داشتن 2 بند، در وارد شدن فشار به اسكلت و ستون فقرات دانش‌آموزان ايجاد مي‌كند.
 
او در عين‌حال دقت در انتخاب و خريد كوله‌پشتي را يادآور شد و گفت: بندهاي كوله‌پشتي بايد كوتاه و پهن باشد و بهتر است موقع استفاده پشت كمر شخص قرار گيرد و بند آن آنقدر بلند نباشد كه وزن آن بر انحناي كمر فشار مستقيم وارد كند.
 
سرپرست هيئت پزشكي ورزشي فارس همچنين به اهميت بسته شدن بند كوله پشتي به دور کمر كودک اشاره و اضافه كرد: این کار باعث مي‌شود كوله در قسمت پشت كودک به طور ثابت قرار گيرد و وزن آن به اين طرف و آن طرف بدن، متمايل نشود.
 
صفرپور گفت: وزن كيف‌ و كوله‌پشتي بايد در تناسب با جثه دانش آموزان و دانشجويان باشد و توصيه مي‌شود كه وزن كيف بيش از 4 كيلو نباشد.
 
سرپرست هیئت پزشکی ورزشی فارس استفاده از كيف‌هاي چرخ‌دار را براي دانش‌آموزان خصوصا دانش‌آموزان مقطع ابتدايي توصيه و با اين تاكيد كه اين كيف‌ها هيچ آسيبي به اسكلت فرد وارد نمي‌كند، گفت: بهتر آن است که مقررات ايمني و بهداشتی که از سوی متولیان حوزه سلامت و با استفاده از ابزارها و شيوه‌هاي مختلف، اطلاع‌رساني شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار