در سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفت؛

جمع‌آوری بیش از ۵۳۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری مازندران

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۵۳۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری مازندران جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ 09 June 2024

به گزارش تابناک مازندران میثم معافی اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر واگذاری کار مردم به مردم کمیته امداد از سال ۱۳۹۴ با رویکرد ترویج فرهنگ احسان و انفاق اقدام به ایجاد مراکز نیکوکاری نموده است.

 

جمع‌آوری بیش از ۵۳۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری مازندران  

وی با بیان اینکه با همین رویکرد و با محوریت محله و مسجد، ۲۹۵ مرکز نیکوکاری در شهرها و ۹۳ مرکز نیکوکاری در روستاهای استان مازندران ایجاد شده که به خدمت‌رسانی مشغول می‌باشند گفت: در سال گذشته از طریق مراکز نیکوکاری استان ۵۳۸ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان به نیازمندان کمک شده که ۷۸ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان آن نقدی و ۴۵۹میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه، ۸۱ مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی خدمات ارائه می‌دهند افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های اشتغال، فرهنگی، زکات، مسکن، درمان و... فعالیت دارند که همگی توسط معتمدین محلی اداره می‌گردد.

معافی بیان داشت: مراکز نیکوکاری استان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۴۳میلیون تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

وی گفت: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۱۶ میلیارد و ۹۸۸میلیون تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: در این مدت بیش از ۴۲میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و ۴۱۰ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی با بیان اینکه، مراکز نیکوکاری نقش فعالی در پویش اطعام مهدوی داشتند گفت: امسال در ماه مبارک رمضان ۹۲۳ آشپزخانه در سراسر استان ۷۴هزار سبدکالا، یک میلیون و ۱۵۰ پرس غذای گرم و ۹۸۵ افطاری ساده به ارزش ۲۷۰میلیارد تومان را بین نیازمندان توزیع نمودند.

معافی خاطرنشان کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۸۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار