اخبار کامل انتظامی مازندران در ۲۰ خرداد ماه

کد خبر: ۱۱۷۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 09 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 20/03/1403 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------

انهدام باند 6 نفره سارقان اماکن و وسايل نقليه در ساري

رئيس پليس آگاهي استان مازندران از کشف اموال مسروقه و دستگيري سارقان و مالخران به ارزش 13 ميليارد ريال در شهرستان ساري توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي مازندران خبر داد.

سرهنگ "کاراگاه علي قيصري" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: در اجراي طرح برخورد با سارقان اماکن دولتي، منزل و وسايل نقليه، در پي وصول پرونده اماکن دولتي مراتب در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي استان مازندران قرار گرفت.

وي افزود: با اقدامات گسترده فني و علمي، همکاري هاي مردمي و تحقيقات ميداني، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت، پس از شناسايي متهمان با هماهنگي قضايي و با رعايت موازين شرعي و قانوني وارد عمل شدند.

رئيس پليس آگاهي استان مازندران، بيان داشت: در اين رابطه 6 متهم دستگير و سارقان مورد نظر طي اقدامات تخصصي فني بعمل آمده، به بيش از 15 فقره سرقت اعتراف که ارزش صحنه هاي تشريح شده بيش از 13 ميليارد ريال مي باشد.

سرهنگ قيصري با بيان اينکه متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك مراتب را بلافاصله به پليس 110 اطلاع دهند.

-------------------------------------

توقيف 47 دستگاه موتور سيکلت متخلف در جويبار 

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار از اجراي طرح پيشگيري از سرقت و مقابله با سرقت خرد و توقيف 47 دستگاه موتورسيکلت متخلف و فاقد پلاک و مدارک در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله اکبري" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: طرح پيشگيري از سرقت و مقابله با سرقت خرد  با محوريت مبارزه با سرقت و سارقان سابقه دار توسط ماموران انتظامي جويبار به مرحله اجرا در آمد.

وي افزود: تيم هاي عملياتي پليس در اقدامي مقتدرانه 47 دستگاه موتورسيکلت متخلف و فاقد پلاک را در اين راستا شناسايي و توقيف کردند.

سرهنگ اکبري در ادامه با بيان اينکه درصد بالايي از جرائم و سرقت هاي وقوع يافته اين شهرستان مرتبط به موتورسيکلت سواران مي باشد، تصريح كرد: موتورسيکلت هاي توقيف شده با انجام هماهنگي هاي قانوني به پارکينگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار در پايان از شهروندان خواست: براي پايداري و تامين امنيت شهر ضمن مشارکت در اين حوزه با پليس در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوريت هاي پليسي 110 تماس حاصل نمايند.

-------------------------------------

سرقت نيم تن نهاده دامي در ساري 

فرمانده انتظامي ساري از شناسايي و دستگيري سارق و مالخر به اتهام سرقت از نهاده هاي دامي در آن شهرستان خبر داد . 

سرهنگ عبداله حسن زاده در گفت و گوي با خبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: در پي مراجعه متصدي يکي از واحدهاي توليد مرغ در ساري مبني بر سرقت نهاده هاي دامي از آن واحد توليدي، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه هولار قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، تصريح کرد: در اجراي اين ماموريت، ماموران پاسگاه هولار با بررسي هاي همه جانبه و اقدامات اطلاعاتي يک سارق و مالخر را شناسايي و در عمليات ضربتي دستگير کردند.

سرهنگ حسن زاده، اظهار داشت: متهمان پس از مواجهه با ادله هاي پليسي، در بازجويي هاي به عمل آمده به سرقت نهاده دامي از محل مورد نظر، بالغ بر نيم تن به ارزش تقريبي 200ميليون ريال اعتراف کرد .

وي با بيان اين که متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند به متصديان واحدهاي توليدي و خدماتي سطح استان توصيه کرد: ضمن خودداري از بکارگيري افراد ناشناس و مشکوک، حتما محل فعاليت خود را به تجهيزات ايمني و دوربين هاي مداربسته مجهز کنند.

-------------------------------------

دستگيري سارقان زورگير در "آمل" 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري 5 سارق زورگير سابقه دار در آن شهرستان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"مجيد باقري" با اعلام جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام وقوع سرقت و زورگيري در شهرستان آمل ، بررسي موضوع خبر در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: در اجراي اين ماموريت، ماموران انتظامي کلانتري 11 با انجام تحقيقات پليسي 5 متهم سابقه دار در امر سرقت منزل، سيم و کابل و زورگيري را شناسايي و با هماهنگي قضايي در اقدامي غافلگيرانه آنها را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با بيان اينکه متهمان در تحقيقات انجام شده به چند فقره سرقت منزل، سيم و کابل برق و زورگيري از شهروندان بوسيله اسپري فلفل و قمه در شهرستان آمل اعتراف کردند.

سرهنگ باقري ياد آور شد: متهمان که از افراد سابقه دار نيز مي باشند پس از تشکيل پرونده براي انجام مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ باقري در پايان با بيان اينکه پليس با مجرمان و سارقاني که باعث سلب آسايش مردم مي شوند به شدت برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را به سامانه 110 و يا با همکارانمان در نزديک ترين محل کلانتري اطلاع دهند تا در سريع ترين زمان نسبت به دستگيري اين افراد اقدام کنند.

-------------------------------------

دستگيري کلاهبردار ارز ديجيتال در بهشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري فردي که اقدام به کلاهبرداري و فروش رمز ارز ديجيتال يکي از شهروندان کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي اکبر قلي پور" بيان داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني برفروش رمز ارز ديجيتال وي به ارزش يک ميليارد و 400 ميليون ريال توسط فردي ناشناس، بررسي موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر افزود: پس از اخذ اظهارات شاکي و با بررسي فني و شيوه شگردهاي خاص پليسي، متهم شناسايي و با هماهنگي قضايي دستگير شد .

وي تصريح کرد: در بازجوي هاي اوليه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابي مي شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوري شده از سوي کارشناسان پليس فتا، اعتراف کرد.

سرهنگ قلي پور ادامه داد: متهم در تحقيقات پليسي اظهار داشت با توجه به اينکه شاکي همکارم مي باشد، آشنايي با نصب برنامه در گوشي نداشته است از من خواست تا برنامه اي برايش نصب و ايجاد کاربري کنم و چون به رمز او دسترسي پيدا کردم، وسوسه شدم و از اين طريق اقدام به فروش رمز ارزهاي ايشان به مبلغ  يک ميليارد و 400 ميليون ريال کردم.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر با اشاره به تحويل متهم به مرجع قضايي از شهروندان خواست : رمز کيف پول و حساب خود را هيچگاه در اختيار کسي قرار ندهند . و پليس فتا به صورت شبانه روزي پاسخگو به شهروندان و کاربران به نشاني www.cyberpolice.gov.ir  مي باشد .

-------------------------------------

دستگيري عاملان اهانت و توهين به مقامات کشوري در گلوگاه

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري عاملان اهانت و توهين به مقامات کشوري و لشکري در شبکه اجتماعي اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "محمود کلواني" در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، اظهار داشت: در پي اهانت و توهين به مقامات کشوري و لشکري در خصوص شهادت رياست جمهور و همراهانش در شبکه اجتماعي توسط افرادي، پيگيري موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

وي در ادامه گفت: ماموران پليس فتا شهرستان گلوگاه با رصد فضاي مجازي با انجام تحقيقات پليسي، 3 نفر از متهمان اين پرونده‌ را شناسايي و دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه تصريح کرد: متهمان برابر ادله و مستندات جمع آوري شده به بزه ارتکابي خود اعتراف و براي سير مراحل قانوني در اختيار مرجع قضائي قرار گرفتند.

سرهنگ کلواني در پايان افزود: پليس با کساني که بخواهند امنيت اقشار مختلف جامعه را به خطر بياندازند، برخورد قاطع و قانوني خواهد کرد.

-------------------------------------

دستگيري باند سارقان حرفه اي سيم برق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري باند 4 نفره سارقان سيم برق و يک مالخر در عمليات کارآگاهان پليس آگاهي خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار" در خصوص اين خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت سيم هاي هوايي شبکه انتقال برق در سطح شهرستان که در بعضي مناطق موجب نارضايتي شهروندان شده بود، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: در اين رابطه کارآگاهان پليس با جمع آوري سرنخ هاي موجود و با انجام اقدامات تخصصي پليسي موفق شدند عاملان اين سرقت ها  را با دو دستگاه خودروي سواري پرايد و نيسان وانت در حين سرقت شناسايي کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اشاره به دستگيري متهمان در عمليات تعقيب و گريز پليس و توقيف خودروهاي آنان اظهارداشت: از آنان لوازم و ادوات سرقت، مقدار 300 کيلوگرم سيم برق فشارقوي و يک دستگاه موتورسيکلت مسروقه کشف شد.

 سرهنگ داداش تبار تصريح کرد: متهمان باقبول فعاليت بزهکارانه خود در تحقيقات تکميلي به 20 فقره سرقت سيم و کابل برق هوايي و فشار قوي در سطح شهرستان و فروش سيم هاي مسروقه به يک مالخر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اعلام دستگيري مالخر دريک عمليات غافلگيرانه و تحويل متهمان به مرجع قضايي خاطر نشان کرد: سرقت هاي سيم هاي برق به زير ساخت ها و اموال عمومي خسارت وارد مي کند، شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک سريعا با تماس 110 موضوع را به پليس اطلاع دهند.

-------------------------------------

دستگيري اراذل و اوباش سابقه دار در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سه شرور سابقه دار که موجب سلب آسايش شهروندان شده بودند، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار" در اين باره گفت: به دنبال کسب خبر مبني بر اينکه سه نفر از اراذل و اوباش در يکي از مناطق شهر اقدام به درگيري و ضرب و جرح و موجب سلب آسايش عمومي شدند، دستگيري آنان در دستور کار ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان بابل قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با شناسايي متهمان و پس از انجام هماهنگي هاي قضايي در اقدامي غافلگيرانه و ضربتي، موفق شدند اوباش سابقه دار که قصد متواري شدن از استان را داشتند دستگير و جهت بررسي بيشتر به دادسرا انتقال دهند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اشاره به اينکه متهمان اختلاف ملکي را علت حمله و درگيري اعلام کرده بودند، افزود: پس از اخذ اظهارات متهمان به جرم ارتکابي اقرار که با تشکيل پرونده به دادسرا معرفي که هر سه متهم با قرار تامين مناسب روانه زندان شدند.

سرهنگ داداش تبار گفت: امنيت شهروندان خط قرمز پليس است و پليس با افرادي که امنيت شهروندان را به خطر اندازند و نظم عمومي را برهم بزنند با قاطعيت برخورد خواهد کرد.

-------------------------------------

دستگيري سارق منزل با 9 فقره سرقت در نور 

فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري سارق منزل و کشف اموال و اعتراف متهم به 9 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد اميني " در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل در سطح شهرستان نور، رسيدگي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با انجام اقدامات پليسي و تحقيقات ميداني، در نهايت موفق به شناسايي يک سارق سابقه دار شدند.

سرهنگ اميني تصريح کرد: با هماهنگي قضائي، سارق در يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاه خود در شهر نور دستگير و با کشف اموال مسروقه به مقر انتظامي منتقل شد.

وي اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پليس آگاهي، ابتدا منکر سرقت بودند اما در مواجه با مدارک و مستندات موجود به 9 فقره سرقت از منازل شهروندان در سطح اين شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان نور تصريح کرد: متهم داراي سوابق سرقت مي باشد که پس ازتشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، تحويل مراجع قضائي شد.

-------------------------------------

فرار از خانه دختر 14 ساله

گروه اجتماعي – مازندران - دختر 14 ساله اي که از منزل فرار کرده بود، مشکل خود را اينگونه بيان مي‌کند؛ از زماني که چشم باز کرده ام بين پدر و مادرم اختلاف و درگيري بوده و علت هميشگي آن اعتياد پدرم بوده است. 

نيروهاي اورژانس اجتماعي، دختر نوجواني را با حالي پريشان در خيابان در حال پرسه زني بود را شناسايي و به کلانتري 13 زيراب تحويل دادند وقتي از او علت حضورش را در خيابان جويا مي شوند او مي گويد: دائماً اين جمله را تکرار مي کرد «من جرمي مرتکب نشده ام» در حقيقت خانواده اي ندارم که برايشان مهم باشم.

از زماني که چشم ام باز مي شد پدر و مادرم دائماً باهم درگير بودند و سر موضوع هاي کوچک باهم گلاويز مي شدند. بيشتر اختلاف آنها بر سر بيکاري پدر و مصرف مواد بود که هميشه با مادرم بحث شديدي مي کرد که در نهايت حدود 3 سال قبل باهم طلاق گرفتند.

مادرم هشت ماه پيش ازدواج کرد متاسفانه ناپدري ام به خودش اجازه مي داد که درب اتاق را ببندد و مرا بي رحمانه به بهانه هاي واهي بزند. روز قبل وقتي که مرا مورد کتک کاري قرار داد به مادرم گفتم که از وي طلاق بگيرد و دوباره خودمان باهم زندگي کنيم مادرم به من گفت که من عاشقش هستم و نمي توانم بخاطر شما ازش جدا شوم.

من در آن خانه آرامش ندارم و نمي دانم چكار كنم و كجا بروم. مامورين كلانتري او را براي دريافت راهنمايي از مددكار كلانتري هدايت مي كنند .  دختر جوان به مشاور كلانتري مي گويد : :«دوست دارم از خانه فرار کنم و جاي خيلي دوري بروم که هيچ کس نتونند مرا پيدا کند.»

 همه ي بدبختي هاي ما به خاطر پدرم است از بچگي هميشه او را پاي منقل و در حال استفاده از مواد ديده ام پدرم كار نمي كرد و مادرم با روز کارگري زندگي را مي گذراند .

 مادرم به خاطر روز کارگري، وقتي براي من نمي گذاشت نه از پدر محبت مي ديديم و نه از مادر، بيشتر اوقات هم پدر و مادرم با بحث و کتک کاري شديدي داشتند.

11 ساله بودم که پدر و مادرم از هم جدا شدند و و مادرم هشت ماه پيش مجدداً با يک فرد سارق، کلاهبردار و معتاد مجدداً ازدواج کرد.

در طول قبل از ازدواج دوم مادرم که بهترين دوران زندگي ام بود و با حضور ناپدري تمام خوشي ها از بين رفت من و مادرم که با هم مستاجر و تحت پوشش کميته امداد امام (ره) بوديم مادرم هشت ماه پيش ازدواج کرد متاسفانه ناپدري ام به خودش اجازه مي داد که درب اتاق را ببندد و مرا بي رحمانه به بهانه هاي واهي بزند.

روز قبل وقتي که مرا مورد کتک کاري قرار داد به مادرم گفتم که از وي طلاق بگيرد و دوباره خودمان باهم زندگي کنيم مادرم به من گفت که من عاشقش هستم و نمي توانم بخاطر شما ازش جدا شوم .

من با مادرم اتمام حجت کردم که يا مرا انتخاب کند و يا شوهرش را، که بدبختانه ايشون شوهرش را انتخاب کرد به همين خاطر من تصميم به فرار از خانه کردم نمي دانم که آيا با دوست پسرم زندگي کنم يا با خاله ام و يا اينکه به خونه دوستانم بروم.

نظريه کارشناس:

چگونگي روبه رو شدن مراجع با اين بحران شديد، برايش سنگين بود، با توجه به توانايي ها و اطلاعات به دست آمده از شرح حال مراجع دريافتم که از بهره هوشي بالايي برخوردار و فردي داراي اعتقادات تقريباً ضعيف مي باشد.لذا براي حل اين بحران، تلاش مضاعفي انجام دادم.

بعد از چند جلسه واقعيت درماني و تغيير در بينش مراجع و پذيرش اين مسئله که مادرش بنا به گفته خودش و دايي کوچکتر وي، او را پذيرا نمي باشد، جلسات مشاوره اي را برگزار و سپس با تکيه بر نقاط قوت وي و با توجه به عدم حضور مادر در جلسات مشاوره از خودش به عنوان يک پل جهت تغيير در روند زندگي استفاده کردم.

با توجه به اين موضوع مراجع ابتدا به صورت موقت چند روزي در خانه خاله و دايي بزرگترش حضور داشته است. در آخرين جلسه با اداره بهزيستي و اورژانس اجتماعي جهت پذيرش وي براي ادامه تحصيل و زندگي خود هماهنگ کردم، لذا به مراجع پيشنهاد شد در همان اقامتگاه اداره بهزيستي ادامه تحصيل دهد.

تشخيص:

نوجواني مقطعي براي گذران بحران و تشکيل هويت است که اگر با تنش و فشارهاي گوناگون و بيش از حد همراه شود، مي تواند فرد نوجوان را براي اجتناب از اين فشارها و اقدامات ناخوشايند به يک تصميم غير عقلاني و غير منطقي برساند.

از آن جا كه دوره نوجواني و جواني با طغيان شديد هيجانات و ميل به استقلال طلبي شناخته مي شود بايد دقت كرد كه فرزندان بسياري از تصميم هاي خود را بر مبناي شرايط رواني خود مي گيرند. اثبات شده بخش عمده اي از انگيزه فرار از خانه مرتبط با شرايط فشار و استرس هايي است كه فرد در خانه تحمل مي كند و راهي براي آن پيدا نمي كند.

تهيه و تنظيم: کارمند مطهره مهدوي ـ مشاور و مددکار کلانتري 13 زيراب شهرستان سوادکوه

------------------------------------- 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار