استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد مقدس سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است خطاب به هیأت سرمایه‌گذاری از کشور عمان گفت: وجود این ظرفیت می‌تواند باعث شود تا در بخش زائرین و خدمات مربوط به آن‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشید.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰ 15 May 2024

به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در دیدار با یک هیأت سرمایه‌گذاری و اقتصادی از کشور عمان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و وجود بارگاه منور امام رضا (ع) به عنوان یک امکان و ظرفیت معنوی برای این استان به شمار می‌رود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های استان افزود: در همه ابعاد از جمله معادن، انرژی، حوزه بهداشت و درمان؛ ظرفیت در خراسان رضوی و مشهد فراهم است.

وی با بیان اینکه مشهد مقدس سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است خطاب به هیأت سرمایه‌گذاری از کشور عمان خواستار شد: وجود این ظرفیت می‌تواند باعث شود تا در بخش زائرین و خدمات مربوط به آن‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشید.

نظری به دیگر مولفه‌های خراسان رضوی پرداخت و گفت: تقاطع کریدور شرق، غرب، شمال و جنوب در اینجا است. به طوریکه این ظرفیت از بندر چابهار شروع می‌شود و به روسیه، مسکو و کشورهای آسیای مرکزی می‌رسد. بر این‌ اساس؛ با وجود پتانسیل در حوزه ترانزیت و حمل و نقل امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی به ظرفیت‌های انرژی استان اشاره کرد و ادامه داد: در خراسان رضوی یکی از کریدورهای جهانی انرژی بادی را در اختیار داریم. همچنین معادن سنگ آهن سنگان خواف و توربین‌های بادی مستقر در این شهرستان از ظرفیت‌های بالقوه استان است.

وی تاکید کرد: صنایع خراسان رضوی در موضوعات مختلف نظیر داروسازی، تجهیزات پزشکی؛ از صنایع پیشرفته کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار