بهره برداری نشدن طرح ملی چهار خطه کلاردشت-مرزنآباد از زمان تصویب اجرای آن در ۱۳۸۸ تا امروز این پرسش را در اذهان اهالی ایجاد میشود که مسوولیت خسارت تاخیر راهاندازی آن با چه نهادی است؟ نقش مدیریت علمی اجرای طرحها کجاست؟ و یا خسارت های وارده این بخش تحمیل بر اقتصاد ملی نیست.؟
به گزارش ایرنا، طح چهار خطه کردن جاده مرزن آباد - کلاردشت به طول ۲۴ کیلومتر سال ۱۳۸۸ تصویب شد و قرار بود ظرف مدت ۲ سال تکمیل و بهره برداری بشود که شهروندان منطقه همچنان در آرزوی تکمیل و بهره برداری آن هستند.
تعریض این مسیر به طول ۲۴ کیلومتر از طرح های ملی سال ۱۳۸۸ بود و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور وعده داده بود که آن را به مدت ۲ سال به سرانجام برساند اما به دلیل آنچه که مسوولان وقت برخورد با مشکلات زیست محیطی و کمبود اعتبار نامیدند، هرگز به مرحله بهره برداری نرسیده است.
علت وجود مصوبه ملی برای چهار خطه کردن این مسیر به گفته مسوولان امر وضعیت نامناسب آن از جمله داشتن شیب تند، پیچ های غیر استاندارد، تجهیز نشدن به سیستم روشنایی، وجود دست اندازهای خشن و فرسودگی روکش آسفالت بود