دو مازندرانی فینالیست کشتی فرنگی شدند تا دومین مدال حداقل نقره کشتی فرنگی هم قطعی شود .
کد خبر: ۹۹۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 08 October 2021

به گزارش تابناک مازندران، علی اکبر یوسفی نماینده وزن 130 کیلوگرم با نتیجه 2 بر 1 مقابل نماینده کوبایی الاصل شیلی به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

 کشتی فرنگی قهرمانی جهان در نروژ، ساروی مقتدرانه فینالیست شد

محمدهادی ساروی در نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل نیکولوز کاخلاشویلی گرجی الاصل از ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و راهی فینال شد تا دومین فینالیست کشتی فرنگی ایران مازندرانی باشند.

 

محمدهادی ساروی بعد از استراحت در دور اول وزن ۹۷ کیلوگرم، در دور دوم در یک کشتی سخت برابر آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه قرار گرفت. در تایم اول ساروی از داوران اخطار گرفت و در خاک حریف نشست. اجرای یک سالتو بارانداز باعث شد تایم اول با حساب ۳ بر صفر به سود کشتی گیر روس به پایان برسد. در سه دقیقه دوم اما ساروی که مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد، توانست با خاک کردن حریف و اجرای یک بارانداز ۴ بر ۳ پیش بیفتد، اما رو کردن حریف کشتی را ۴ بر ۴ کرد. در فاصله یک دقیقه مانده به پایان ساروی یک بار دیگر حریف را خاک کرد و ۶ بر ۴ پیش افتاد. با این نتیجه کشتی به پایان رسید تا او به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی به مصاف گئورگی ملیا از گرجستان رفت. با اخطاری که داوران به کشتی گیر گرجستانی دادند، ساروی با اجرای یک بارانداز ٣ بر صفر پیش افتاد. اخطار به ساروی در تایم دوم برای حریف سود چندانی نداشت و در ادامه این ساروی بود که توانست یک امتیاز دیگر هم بگیرد. اعتراض عجیب کشتی گیر گرجستانی باعث شد یک امتیاز دیگر به ساروی برسد. در نهایت فرنگی‌کار ایرانی با خاک کردن حریف و اجرای یک سالتوبارانداز ٩ بر یک به برتری رسید.

او در نیمه نهایی با پیروزی بر کشتی گیر گرجی الاصل ایتالیا فردا برای مدال طلا می جنگد. پس از مدال طلای امیر حسین زارع، مردم شهر آمل در انتظار دومین طلای همشهریان خود از مسابقات جهانی را دارند.

‍ رقابت‌های كشتی فرنگی قهرمانی جهان/ هرکول بابلی به فینال رسید

در وزن ١٣۰ کیلوگرم علی‌اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه ۶ بر ١ داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب كرد و به مرحله يك چهارم نهايی راه يافت. وی در اين مرحله با نتيجه ۲ بر ١ اسكار مارويك از نروژ را از پيش رو برداشت و راهی مرحله نيمه نهايی شد. یوسفی در این مرحله با شکست ياسمانی آكوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شيلی به فینال رقابت‌ها راه یافت.
یوسفی که کشتی خود را در باشگاه سید بابل و زیر نظر صابر میرزاده آغاز کرده‌بود قهرمانی امیدهای جهان را نیز در کارنامه خود دارد.

جمعه، ١۶ مهر ۱۴۰۰.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار