در جدول عملکرد کیفی کشتی گیران، حسن یزدانی از سوریان، موحد، امامعلی حبیبی، ابراهیم جوادی، غلامرضا تختی عقب تر بود که با کسب یک مدال طلا، حالا او بعد از سوریان و موحد در رده سوم قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۹۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 04 October 2021

به گزارش تابناک مازندران، کسب مدال طلا در مسابقات جهانی از سوی حسن یزدانی، او با کسب ۴ مدال طلای جهان و المپیک، سومین کشتی گیر موفق تاریخ ایران لقب گرفت.

 رده بندی کیفی عملکرد کشتی گیران برتر تاریخ ایران نشان می دهد با طلای دیشب برابر تیلور آمریکایی، حسن یزدانی از ستارگانی مثل تختی، حبیبی و جوادی عبور کرده است. 

در جدول عملکرد کیفی کشتی گیران، حسن یزدانی از سوریان، موحد، امامعلی حبیبی، ابراهیم جوادی، غلامرضا تختی عقب تر بود که با کسب یک مدال طلا، حالا او بعد از سوریان و موحد در رده سوم قرار گرفته است.

جدول عملکرد ۸ کشتی گیر تاریخ کشورمان با کسب حداقل ۳ مدال طلا را با هم مرور می کنیم: حمید سوریان با ۷ مدال: ۷ طلا شامل یک طلای المپیکی و ۶ طلای جهانی  عبدالله موحد با ۶ مدال: ۶ طلا شامل یک طلای المپیکی و ۵ طلای جهانی حسن یزدانی با ۷ مدال: ۴ طلا (یک المپیک و ۳ جهانی)، ۲ نقره مجموع (یک المپیک و یک جهانی)، یک برنز جهانی امامعلی حبیبی با ۴ مدال: ۴ طلا (یک المپیک و ۳ جهانی) ابراهیم جوادی با ۵ مدال: ۴ طلای جهانی و یک برنز المپیک غلامرضا تختی با ۷ مدال: ۳ طلا (یک المپیک و ۲ جهانی )، ۴ نقره( ۲ المپیک و ۲ جهانی) رسول خادم با ۵ مدال: ۳ طلا (یک المپیک و ۲ جهانی)، یک نقره جهانی و یک برنز المپیک  منصور مهدی زاده با ۴ مدال: ۳ طلا و یک برنز جهانی

توضیح: عبدالله موحد با ۶ مدال، از حسن یزدانی با ۷ مدال بالاتر است چرا که با ۶ طلا مرغوبیت مدال بیشتری در قیاس با یزدانی دارد.

امامعلی حبیبی با ۴ مدال از ابراهیم جوادی با ۵ مدال بالاتر است، هر ۲ نفر ۴ طلا دارند اما به این علت که یک مدال طلای حبیبی المپیکی است، در جدول، مرغوبیت مدال های طلای حبیبی را بالاتر محاسبه می کنیم که البته در بحث قیاس عملکرد قهرمانان، این محاسبه ما، سلیقه ای نیست و در عرصه بین المللی هم از آن استفاده می شود.

غلامرضا تختی ۷ مدال دارد اما به این دلیل که تعدا طلاهایش از حبیبی و جوادی پایین تر است، در رتبه ششم قرار می گیرد.

هفت مداله های کشتی ایران حمید سوریان، حسن یزدانی و جهان پهلوان تختی هستند که در این رده بندی نیز حبیبی پایین تر از سوریان و بالاتر از تختی می ایستد.

برچسب ها: حسن یزدانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار