در این مدت ۱۲۹ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان در ۲۳ طرح اقامتی، پذیرایی و مجموعه بوم‌گردی سرمایه‌گذاری شد
کد خبر: ۹۹۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 02 October 2021

صداوسیمای مرکز مازندران، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه این استان بعنوان قطب گردشگری داخلی کشور در دوران کرونا بیش از هر استان دیگر، متحمل هزینه شد و تأسیسات گردشگری آن رکود اقتصادی چشمگیری را تجربه کرد گفت: با وجود این بحران جهانی، روند توسعه این صنعت و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز در دستور کار قرار گرفته است.
سیف الله فرزانه با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش گردشگری مازندران از نیمه دوم پارسال تا کنون افزود:  در این مدت ۱۲۹ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان در ۲۳ طرح اقامتی، پذیرایی و مجموعه بوم‌گردی سرمایه‌گذاری شده است.
فرزانه با بیان اینکه در فرایند توسعه صنعت گردشگری ۲۱۴ طرح با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸۶ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف مازندران در حال ساخت است خاطرنشان کرد: با افتتاح این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود ۱۴ هزار و ۹۲۹ فرصت شغلی ایجاد شود و ۱۵ هزار و ۱۸۶ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده شود.
وی همچنین به صدور ۷۷ موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال از پارسال تا کنون اشاره کردو گفت: در صورت صدور مجوز نهایی و بهره‌برداری این طرح‌ها ۴ هزار و ۴۴ فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد.
فرزانه همچنین از صدور مجوز ایجاد یک مجموعه بوم‌گردی، واحد پذیرایی، متل، هتل‌آپارتمان و دو مجتمع تفریحی و توریستی با حجم سرمایه‌گذاری، هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال خبر داد که با بهره‌برداری آن برای ۲۰۵ نفر در منطقه فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همچنین ۱۸ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۴۰ نفر گردشگر داخلی پارسال با میانگین ۴ شب و ۵ روز در مازندران اقامت کردند و امسال نیز حضور بیش از ۴ میلیون گردشگر مقیم در مازندران به ثبت رسیده است.
فرزانه با اشاره به فعال بودن ۵ هزار و ۵۳۶ تأسیسات گردشگری در مازندران گفت:از نیمه دوم پارسال تا کنون به ۷۱۵ مجموعه تأسیسات گردشگری متقاضی که در مجموع هزار و ۸۹۸ نفر در آن مشغول به کارند؛ ۳۴۳ میلیارد ریالی خسارت ناشی ازکرونا پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار