عدم بارندگی مناسب و خشکسالی سبب بروز مشکلاتی می شود و خشکسالی وضعیت صید را ناخوشایند می کند.
کد خبر: ۹۹۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ 30 September 2021

مهرداد قلی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هنوز نمی توان درباره وضعیت صید نظر داد، گفت: سال قبل اسفندماه کار صید کیلکا را تعطیل کردیم تا شرایط برای سال بعد ایده آل شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت صید در سال جاری نیز همانند سال قبل است، افزود: عدم بارندگی مناسب و خشکسالی سبب بروز مشکلاتی می شود و خشکسالی وضعیت صید را ناخوشایند می کند.

وی با عنوان اینکه بارندگی بر وضعیت صید تاثیر خواهد گذاشت، افزود: یکی از دلایلی که در سال ۸۲ با بحران روبرو شدیم وقوع خشکسالی و هجوم شانه داران بوده است.

قلی پور یادآور شد: نبود توازن مناسب بین قیمت ماهی با افزایش قیمت ادوات صیادی مشکلات را افزایش داده است زیرا قیمت ادوات تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه کیلکاگیران مازندران کیفیت پایین اداوات صیادی را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: ادواتی که به نام محصولات آمریکایی، روسی و ژاپنی و غیره کیفیت لازم را ندارند و اگر در گذشته با این ادوات چهار ماه کار می کردیم اکنون به زیر یک ماه و نیم کاهش یافته است.

وی یادآور شد: اگر قیمت ماهی را بخواهیم افزایش دهیم کشش لازم در بازار وجود ندارد زیرا در کشور چهار کارخانه پودر ماهی فعالیت دارد و پودر ماهی انحصاری شده است.

وی رقیب دوم را ماهی گیلان و جنوب ذکر کرد و گفت: قیمت ماهی گیلان و جنوب به مراتب پایین تر از کیلکای مازندران است و به دلیل آنکه گونه های مختلفی از جمله ساردین در جنوب صید می شود، قیمت آن هزار و ۵۰۰ تومان پایین تر از ماهی کیلکا مازندران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار