در ابتدای این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران ضمن قدردانی و همراهی همه اعضا به‌ویژه استاندار مازندران، گزارشی از عملکرد و دستاوردهای دستگاه تعلیم و تربیت استان ارائه کرد.
کد خبر: ۹۹۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 15 September 2021

به گزارش تابناک مازندران از ایسنا،. بازگشایی مدارس، به مهم‌ترین دغدغه این روزهای مردم مازندران تبدیل شده است، موضوعی که هم موجب سردرگمی معلمان و دانش‌آموزان شده و هم کسبه و اصناف، نمی‌دانند تکلیفشان چیست، با این حال استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان، بر لزوم آمادگی مدارس برای برگزاری کلاس‌های حضوری در صورت مجاز شدن، تاکید کرد.

همین موضوع، موجب شد تا مسئولان استان مازندران گرد هم، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار مازندران و با حضور اعضا در سالن شماره یک استانداری مازندران جمع شوند.

در ابتدای این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران ضمن قدردانی و همراهی همه اعضا به‌ویژه استاندار مازندران، گزارشی از عملکرد و دستاوردهای دستگاه تعلیم و تربیت استان ارائه کرد.

علیرضا سعدی‌پور در این زمینه گفت: جهت بررسی دقیق و میدانی برنامه‌ها، مانور بازگشایی مدارس را داشتیم و زنگ نمادین آغاز مهر و شروع سال تحصیلی در مدرسه استعدادهای درخشان مرکز استان با حضور فرماندار و دیگر مدیران به صدا درآمد در حالی‌که مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق و همچنین مدیران مدارس از طریق سامانه دانش‌آموزی شاد در این برنامه حضور مجازی داشتند.

وی درخصوص وضعیت آموزش و آغاز مدارس نیز گفت: در ماه مهر قطعاً آموزش غیرحضوری خواهد بود اما برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی مدارس به صورت ملایم و مرحله‌ای خواهد بود و ما امیدوار هستیم این ویروس منحوس محو و با دستور نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا، حیاط مدارس و صحن کلاس‌ها از دانش‌آموز پُر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به توزیع اقلام ورزشی به ارزش ۶ میلیارد تومان در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: تامین تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت در سال تحصیلی جدید و تحقق عدالت دیجیتال هم در دستور کار قرار دارد و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد تا مانند سال گذشته، کاری کنیم که دانش‌آموزان در مناطق کمترتوسعه یافته، به ابزار آموزشی دسترسی داشته باشند.

آماده باشیم

رئیس شورای آموزش‌ و پرورش استان مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: من از تلاش همه اعضای شورا قدردانی می‌کنم اما با توجه به این‌که هر نوع احتمالی برای شروع سال تحصیلی ممکن است از شما می‌خواهم از ظرفیت فرمانداران و خیّران شهرستان‌ها کمک بگیرید و همه ملزومات و مقدمات مورد نیاز برای آموزش حضوری را فراهم کنید تا در هر مرحله از سال تحصیلی که آموزش حضوری، مجاز بود مشکلی نداشته باشیم.

احمد حسین زادگان به اولویت سلامت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش مجازی تنها گزینه در شرایط سخت بود و اگر ویروس کرونا در چندماه آینده فروکش نکند، باز همین شیوه ادامه خواهد داشت اما سازوکارهای نظارتی را در این بخش جدی بگیرید تا این آموزش، با بهره‌وری حداکثری همراه باشد و اشکالات و کاستی‌های آن مرتفع شود.

وی در خصوص تقاضاها برای بازگشایی کلاس‌های پایه اول نیز گفت: همه ما این ضرورت را درک می‌کنیم اما در این زمینه ما باید تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم و نمی‌توانیم مصوبه مستقل استانی داشته باشیم ضمن این‌که برای آموزش حضوری هم نیاز به فرهنگ‌سازی در رسانه‌ها و صدا و سیما داریم چون حتی با اعلام بازگشایی مدارس نیز ممکن‌ است‌ به دلیل حساسیت‌هایی که دارند برخی خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود به مدارس خودداری کنند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان مازندران همچنین به اجرای طرح همکلاسی مهربان نیز اشاره کرد و از مدیران آموزش و پرورش خواست: این طرح به شکلی فراسازمانی و با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها انجام شود تا چیزی که این روزها از آن با عنوان عدالت دیجیتالی در آموزش مجازی یاد می‌شود محقق شود.

خروجی آموزش مجازی؛ ۵۰ درصد کمتر از آموزش حضوری؟

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مازندران گفت: در این بیست ماه، آموزش و پرورش یک چالش تاریخی را پشت سر گذاشت چون تجربه و سابقه‌ای از چنین رویدادی نداشتیم و همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا آموزش مجازی ادامه داشته باشد اما تعطیل نشود هرچند مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ چیزی جای آموزش حضوری، کلاس درس و معلم را نمی‌گیرد.

بهروز منصورکیائی همچنین گفت: در این مدت به دلیل الزامات سلامت جامعه و شیوع کرونا، کلاس تعطیل و آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت اما همه پژوهش‌ها و مطالعات میدانی و تجربه ما ثابت می‌کند آموزش مجازی حدود نیمی از آموزش حضوری، خروجی خواهد داشت و به همین دلیل تاکید ما برای سال تحصیلی جدید، بر آموزش حضوری است هرچند باید منتظر باشیم تا ببینیم وضعیت کرونا چه خواهد شد و ستاد ملی مقابله با کرونا چه دستورالعملی را ابلاغ می‌کند.

وی با شاره به برنامه‌های سال تحصیلی در مهر ۱۴۰۰ نیز توضیح داد: سلامت دانش‌آموزان و معلمان اولویت مهم آموزش و پرورش استان است که بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز را در ۲۳ هزار و ۱۴۱ کلاس در ۴ هزار و ۷۰۴ مدرسه ساماندهی می‌کنند تا آموزش ببینند و همکاران ما در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در قالب پروژه مهر برنامه‌های بسیاری تدارک دیدند تا به این مقصود برسیم.

منصورکیائی ادامه داد: در سال گذشته دانش‌آموزان پایه اول آسیب زیادی دیدند از جمله اینکه در یکسال تحصیلی کلاس رفتند اما هنوز معلم خود را ندیدند و برای سال تحصیلی جدید هم از شورا انتظار داریم به ما اجازه بدهند به صورت محدود و نوبتی دانش‌آموزان پایه اول را به کلاس‌های حضوری بیاوریم تا بخشی از این مشکلات جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار