در برنامه‌های هفته دفاع مقدس وجود داشت اما امسال و به‌مناسبت این همزمانی، فرهنگ عاشورا و اربعین سرور و سالار شهیدان، در کانون برنامه‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۹۹۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷ 13 September 2021

به گزارش تابناک مازندران ازمهر، سمیه قاسمی طوسی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته بانوان ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت ایام ماه صفر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس گفت: نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، برجسته و محوری بود و ما نباید بگذاریم گذر ایام، موجب کمرنگ شدن این نقش برای نسل‌های جدید شود و جامعه در هیاهوی زندگی روزمره این نقش را از یاد ببرد.

وی به همزمانی هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۰ با ایام عزاداری ماه صفر اشاره و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، ریشه در مقاومت عاشورایی داشت و هر سال نیز این رویکرد، در برنامه‌های هفته دفاع مقدس وجود داشت اما امسال و به‌مناسبت این همزمانی، فرهنگ عاشورا و اربعین سرور و سالار شهیدان، در کانون برنامه‌ها خواهد بود.

قاسمی طوسی با اشاره به این‌که ایثارگری‌های زنان ما در پشتیبانی جنگ، امدادگری و همچنین تشویق همسران و جوانان خود به جنگ و جهاد تحت فرمان بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در پیروزی سپاه اسلام در دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست و تداوم آن را در برنامه‌های اجتماع‌محور، کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده و همچنین د بیست ماه گذشته در شیوع ویروس کرونا نیز شاهد بودیم و زنان بسیاری در این بخش، جان‌فشانی کردند.

وی همچنین تأکید کرد: آن روز زنان، سهم و نقش خود را ادا کردند اما امروز وظیفه همه ما این است که به‌درستی رشادت‌های زنان و مادران دوران حماسه را به نسل جدید انتقال دهیم و صبر و استقامت آنان را که میراث فرهنگی بزرگی است، به دختران جوان برسانیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران همچنین گفت: نگذاریم رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در آن ایام به فراموشی سپرده شود و برای این مهم دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با همکاری و همراهی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها با هم‌افزایی و تعامل، برنامه‌های برجسته و شاخصی را تدوین کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار