حجم تخریب شمال کشور و منابع طبیعی آن باور نکردنی است و حالا با هجوم «بخش خصوصی» تخریب جنگل ها، خشکی رودخانه ها و پروژه های انتقال آب شدتی دو چندان گرفته است.
کد خبر: ۹۸۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 30 July 2021

به گزارش تابناک مازندران، شهردار چالوس اعلام کرد که تغییر رنگ آب چالوس بخاطر وجود معادن شن و ماسه در جوار این رودخانه است .

شهردار چالوس اظهار داشت: تعداد زیاد کارخانه های شن وماسه درمرزن آباد باعث سبب آلودگی زیستی وتغییر رنگ آب رودخانه شده است .

گفتنی ست آب دریای چالوس به جز تغییر رنگ نسبت به گذشته کم شده است .

می‌گویند سن این رودخانه به سن جنگل های شمال است. رودی که از کندوان مازندران سرچشمه می گیرد و با پیمودن مسیر ۸۵ کیلومتری به دریای خزر می ریزد.

بخش خصوصی از سال ۷۴ با احداث تونلی ۱۱۰ کیلومتری، رود را برای امور کشاورزی به شرق مازندران و آمل کشانده.

۵۰۰ میلیون متر مکعب سالانه و برداشت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون متر مکعبی!

سازمان محیط زیست، سازمان جنگل ها و منابع طبیعی به دستگاه صدور مجوز تبدیل شده اند و از اساس ماهیت خود یعنی حفاظت از محیط زیست را از دست داده اند.

حجم تخریب شمال کشور و منابع طبیعی آن باور نکردنی است و حالا با هجوم «بخش خصوصی» تخریب جنگل ها، خشکی رودخانه ها و پروژه های انتقال آب شدنی دو چندان گرفته.

ادامه این وضعیت، مرگ هزاران گونه آبزی و انقراض آنها در رودخانه‌ ای به قدمت تاریخ، مرگ درختان و خشکی طبیعت مسیل رودخانه، نابودی اکوسیستم و بر هم خوردن چرخه طبیعت است .

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
مدیر پایگاه شما رو بخدا پیگیری کنید بلای خوزستان سر مازندران نیاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار