اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در دئم تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۷۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 23 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 2/4/1400 تقدیم حضور می گردد.


افزایش 71 درصدی کشف مواد مخدر در استان مازندران
فرمانده انتظامی استان مازندران از افزایش 71 درصدی کشف مواد مخدر در استان نسبت به سال های گذشته خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در نشستی خبری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: پاکسازی چهره جامعه از معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از مهمترین الویت های ماموریتی نیروی انتظامی در سال جاری است.
وی با اشاره به روند رشد کشف مواد مخدر در سال های گذشته، گفت: در سه ماهه سال جاری حدود یک تن و 491 کیلو مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که این رقم در مقایسه با سال های گذشته از رشد 71 درصدی برخوردار بوده است.
میرزایی اهداف نیروی انتظامی در بحث مبارزه با مواد مخدر را مقابله با تولیدکننندگان مواد مخدر، مقابله با مصرف کنندگان به منظور کاهش تقاضا، آموزش کارکنان، آموزش همکانی و اطلاع رسانی عمومی، مقابله با کشت مواد مخدر از جمله مخدرهای گلخانه ای، مقابله با تولیدکنندگان مخدرهای صنعتی و پاکساری نقاط آلوده به مواد مخدر با هماهنگی سازمان های دخیل برشمرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به تشدید اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، تصریح کرد: استان مازندران هرچند در مسیر ارتباطی حمل مواد مخدر قرار ندارد ولی گاها شاهد ورود، عرضه و یا جابجایی مواد مخدر از محورهای این استان به استان های همجوار هستیم.
سردارمیرزایی با بیان این که بحث مقابله با مصرف مواد مخدر از جمله برنامه هایی است که در دستور کار پلیس مبارزه با مواد استان قرار دارد، اظهار داشت: به همین منظور و در راستای طرح های محله محور، پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته که برای دستیابی به آن همکاری سازمان های دخیل و همسو الزامی است.
این مقام انتظامی با بیان این که، مواد مخدر از مهمترین عوامل بروز سرقت های خرد و بروز ناامنی ها در جامعه است، خاطرنشان کرد: این آمادگی در نیروی انتظامی وجود دارد که نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر ها اقدام کند .
میرزایی با اشاره به رواج مخدرهای روانگردان و کاهش سن مصرف در جامعه گفت: هرچند ماموریت نیروی انتظامی در بحث مواد مخدر اقدامات مقابله ای است ولی توجه به بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر از جمله برنامه های است که به آن پرداخته شده است.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که باید با فرهنگ سازی های مناسب از ابتلاء جوانان به این معضل جلوگیری شود، افزود: برای دستیابی به این مهم همکاری همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی همسو در امر پیشگیری از مواد مخدر با نیروی انتظامی الزامی است.

-----------------------------------------

خودروی حامل کولرهای قاچاق در "میاندورود" توقیف شد
فرمانده انتظامي شهرستان "میاندورود " از توقيف یک کامیون حامل کولر قاچاق با ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجید باقری " اظهار داشت: با توجه به تأثير سوء قاچاق بر اقتصاد کشور ، فرماندهي انتظامي شهرستان "میاندورود " با برنامه ريزي جامع، مبارزه با قاچاق کالا را به عنوان يک اولويت در دستور کارخود قرار داده است.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با کنترل خودروهای عبوری به یک خودروی کامیونت مظنون شده و پس از توقیف در بازرسی از آن تعداد 10عدد کولر گازی،10 عدد پنل کولراسپلیت و 4 دستگاه تلوزیون خارجی را کشف کردند.
فرمانده انتظامي میاندورود ارزش تقريبي محموله قاچاق مکشوفه بر اساس نظر کارشناس را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام و اظهار داشت :ماموران انتظامی در اين اقدام یک متهم را دستگير و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ باقری در خاتمه با اشاره به تاثیر بد و مخرب قاچاق کالا بر اقتصاد کشور تصریح کرد : مبارزه با قاچاق کالا نیازمند همت و مشارکت همگانی اعم از شهروندان و متولیان امنیتی است،بنابراین مردم در صورت مشاهده قاچاق کالا موضوع را با پلیس 110 درمیان بگذارند.

-----------------------------------------

کشف 49 دستگاه تولید ارز دیجیتال در نور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 49 دستگاه بیت کوئین قاچاق به ارزش 30میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ "داداش تبار" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیر مجاز از دستگاه های تولید ارز دیجیتال ، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند .
وی از شناسایی محل استفاده از دستگاههای بیت کوئین خبر داد و افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از محل شناسایی شده،49دستگاه بیت کوئین را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به ارزش 30میلیارد ریالی دستگاه های کشف شده بر اساس نظرکارشناسان گفت: ماموران پلیس آگاهی محل استفاده از دستگاههای تولید ارز دیجیتال را پلمب و یک قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.
سرهنگ داداش تبار در خاتمه خاطرنشان کرد :ماموران پلیس آگاهی متهم دستگیر شده را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

-----------------------------------------

توقیف پراید حامل چوب قاچاق در "میاندورود"
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف یک تن چوب قاچاق از داخل یک خودرو پراید خبرداد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ "مجید باقری " در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق چوب توسط یک خودروی سواری، گشت زنی و کنترل محورهای جنگلی را در اولویت کاری خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از شناسایی یک خودروی پراید حامل چوبهای قاچاق توسط ماموران انتظامی خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از توقیف خودروی پراید ،در بازرسی از آن یک تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های بالادست برداشت شده بود،را کشف کردند.
سرهنگ باقری ادامه داد : راننده خودروی پراید دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان تبعات زیست محیطی متعددی را در پی دارد ، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------

كشف مزرعه توليد ارز ديجيتال ميلياردي در گلوگاه
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 20 دستگاه تجهیزات فنی و متعلقات بیت کویین به ارزش40 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ " محمودکلوانی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی برنگهداری و استفاده غیر مجاز از جریان برق با بهره برداری از دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک تولیدی غیرفعال ، موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به شناسایی دقیق مزرعه استخراج ارز دیجیتال قاچاق ، افزود : ماموران انتظامی در بازرسی از واحد تولیدی 20 دستگاه بیت کویین و مقادیری وسایل و متعلقات ویژه راه اندازی دستگاه (سویچر)استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ارزش تجهیزات کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 40میلیارد ریال عنوان کرد و اذعان داشت : ماموران انتظامی در این رابطه پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی ارسال کردند.
سرهنگ کلوانی در خاتمه گفت : پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشورمی شود، لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در این زمینه موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------

کشف 10 فقره سرقت در کلاردشت
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری 4 سارق و کشف 10 فقره سرقت در پی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلبس، سرهنگ "بهادر دیلمی " درباره جزئیات این خبر، بیان داشت : ماموران انتظامی به منظور برقراري نظم و امنيت عمومی ، اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.
وی خاطر نشان کرد : ماموران انتظامی با تلاش بی وقفه و کنترل مناطق جرم خیز و انجام گشت هاي هدفمند 4 سارق سابقه دار راپس از شناسایی با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت تصریح کرد:متهمان دستگیر شده در بازجویی های پلیسی به 10 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ دیلمی گفت :متهمان پس از تشکیل پرونده توسط ماموران انتظامی به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان کلاردشت در پايان از همکاري مردم با پلیس تشکر کرد و گفت: شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک در زمينه توزيع انواع موادمخدر، سرقت ، کالاي قاچاق و ...موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

-----------------------------------------

سارقان لوازم خودرو در بازداشت پلیس بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری2 سارق سابقه دار وکشف10فقره سرقت داخل خودرو وموتورسیکلت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر بیان داشت:ماموران انتظامی در پی دریافت خبر وقوع چند فقره سرقت موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی دردستور کار خود قرار دادند.
وی تصریح کرد : ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه 2 سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل خاطرنشان کرد : متهمان پس از دستگیری به 8فقره سرقت داخل خودرو و 2فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.
"سرهنگ محمدزمان شالیکار" در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشكوك موضوع را " ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند .

-----------------------------------------

اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 28 فقره سرقت در پی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلبس، سرهنگ "قاسم عزیزی " درباره جزئیات این خبر، بیان داشت : ماموران انتظامی به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومی ، اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.
وی خاطر نشان کرد : ماموران انتظامی با تلاش بی وقفه و کنترل مناطق جرم خیز و انجام گشت هاي هدفمند 21 سارق سابقه دار راپس از شناسایی با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد:متهمان دستگیر شده در بازجویی های پلیسی به 28 فقره سرقت اماکن خصوصی، موتورسیکلت ، منزل و ... اعتراف کردند.
سرهنگ"عزیزی" اظهار داشت: در ادامه 4تن چوب قاچاق ، 5کیلوگرم مواد مخدر ، دستگیری 18معتاد و خرده فروش مواد مخدر ، توقیف 15دستگاه موتورسیکلت و 25 خودروی متخلف از دیگر دستاوردهای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شرهستان نکا است.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا در پايان از همکاري مردم با پلیس تشکر کرد و گفت: شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک در زمينه توزيع انواع موادمخدر، سرقت ، کالاي قاچاق و ...موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

-----------------------------------------

دستبند پلیس بر دستان سارقان دوچرخه در ساري
فرمانده انتظامي شهرستان "ساري"، از شناسايي و دستگيري 2 سارق حرفه ای دوچرخه با 8 فقره سرقت خبر داد .
سرهنگ" عبدالله حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت : ماموران انتظامی شهرستان ساری طی ماهه گذشته در پی دریافت خبر وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه ، بررسی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند .
وي تصريح کرد: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات غیر محسوس ، مخفیگاه 2 سارق حرفه ای را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.
سرهنگ حسن زاده با اشاره به دستگیری متهمان در اقدامی غافلگیرانه ، افزود: متهمان در تحقیقات و بازجویی های ماموران انتظامی به سرقت 8 دوچرخه از پارکینگ منازل و مجتمع های مسکونی اعتراف کردند.
فرماندهی انتظامی شهرستان ساری، ضمن بیان معرفی متهمان به مرجع قضائی و هشدار به شهروندان و صاحبان منازل مسکونی از آنها خواست : علاوه بر استفاده از دوربین های مداربسته و قفل های مطمئن ، هنگام خروج از منزل از بسته بودن در خروجی و مجتمع های مسکونی اطمینان حاصل کنند.

-----------------------------------------

کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، از توقیف یک خودروی کامیونت وکشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح اين خبر اظهار داشت : ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل ، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی با کنترل مسیرهای کوهستانی یک خودروی کامیونت حامل چوب های جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطر نشان کرد :ماموران در بازرسی از خودروی کامیونت 3 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، را کشف کردند.
سرهنگ شعبانی، ارزش چوب های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان را 100 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی چوبهای قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
وی با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------

کشف 20 فقره سرقت مغازه در قائم شهر
جانشین انتظامی استان از دستگیری یک سارق مغازه و کشف 20 فقره سرقت در شهرستان قائمشهر خبر داد.
سرهنگ "سید موسی حسینی" در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت : کارآگاهان پلیس آگاهی در پي وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان قائمشهر، موضوع را با انجام اقدامات پلیسی به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: مأموران پلیس آگاهی قائمشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات تخصصی یک سارق سابقه دار را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.
جانشین انتظامی استان از دستگیری متهم در اقدامی ضربتی خبر داد و تصریح کرد :ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از مخفیگاه متهم دستگير شده مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه را کشف کردند.
سرهنگ حسینی اذعان داشت : متهم که بلافاصله پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جرمی بود،در برابر ادله و اسناد ماموران پلیس آگاهی به ارتکاب به 20 فقره سرقت مغازه اعتراف کرد.
وی در پایان ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی و استفاده از دوربین های مداربسته و قفل های الکترونیکی بر کاهش سرقت، تصریح کرد: ماموران متهم را پس از تشکیل پرونده و معرفي به مرجع قضائي ،تحویل زندان دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار