کد خبر: ۹۷۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 23 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در نشستی خبری به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: پاکسازی چهره جامعه از معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از مهمترین اولویت‌های ماموریتی نیروی انتظامی در سال جاری است.

او با اشاره به روند رشد کشف مواد مخدر در سال‌های گذشته، گفت: در سه ماهه سال جاری حدود یک تن و ۴۹۱ کیلو مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد ۷۱ درصدی برخوردار بوده است.

سردار میرزایی اهداف نیروی انتظامی در بحث مبارزه با مواد مخدر را مقابله با تولیدکننندگان مواد مخدر، مقابله با مصرف کنندگان به منظور کاهش تقاضا، آموزش کارکنان، آموزش همکانی و اطلاع رسانی عمومی، مقابله با کشت مواد مخدر از جمله مخدر‌های گلخانه ای، مقابله با تولیدکنندگان مخدر‌های صنعتی و پاکساری نقاط آلوده به مواد مخدر با هماهنگی سازمان‌های دخیل برشمرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به تشدید اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، تصریح کرد: استان مازندران هرچند در مسیر ارتباطی حمل مواد مخدر قرار ندارد، ولی گا‌ها شاهد ورود، عرضه و یا جابجایی مواد مخدر از محور‌های این استان به استان‌های همجوار هستیم.

سردارمیرزایی با بیان این که بحث مقابله با مصرف مواد مخدر از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار پلیس مبارزه با مواد استان قرار دارد، اظهار داشت: به همین منظور و در راستای طرح‌های محله محور، پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته که برای دستیابی به آن همکاری سازمان‌های دخیل و همسو الزامی است.

این مقام انتظامی با بیان این که، مواد مخدر از مهمترین عوامل بروز سرقت‌های خرد و بروز ناامنی‌ها در جامعه است، خاطرنشان کرد: این آمادگی در نیروی انتظامی وجود دارد که نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر‌ها اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار