کد خبر: ۹۷۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 17 June 2021

صداوسیما مرکز مازندران، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: ا۴۲هزار و ۵۰۰تُن گندم و ۸هزار و ۱۱۲تُن کلزا ز زمان آغاز عملیات خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان تا کنون از کشاورزان خریداری شده که اسناد ثبت شده در سامانه بانک به مبلغ ۷۷میلیارد و ۳۶۷میلیون تومان بابت مطالبات گندم کاران و ۳۴میلیارد و ۸۸۳میلیون تومان بابت مطالبات کلزاکاران تاکنون پرداخت شده است.

عباسعلی وفائی نژاد افزود: به منظور تسهیل در تحویل و فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زحمتکش استان تعداد ۵مرکز به مراکز سال گذشته اضافه شد و ۲۸مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی در نظر گرفته شده که بنا به نیاز شهرستان‌ها بازگشایی خواهد شد.

وفائی نژاد گفت: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴درصد افت مفید و یک درصد غیرمفید هر کیلو گندم به قیمت ۵هزار تومان خریداری می‌شود.

او افزود: کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: کشاوزران در زمان تحویل محصول کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند تا همکاران مستقر در مراکز خرید در اسرع وقت نسبت به ثبت اطلاعات کشاورزان و میزان گندم تحویلی و ارسال فایل اطلاعات جهت تسریع در پرداخت وجه توسط دولت اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار