اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 25 خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۷۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 15 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25/3/1400  به این شرح است.


آمادگی 100 درصدی پلیس برای برقراری نظم و امنیت انتخابات
فرمانده انتظامی استان مازندران از اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه پلیس استان برای برقراری نظم و امنیت انتخابات در 4 هزار و 52 شعبه اخذ رای در سطح استان خبر داد .
سردار "مرتضی میرزایی" در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: برای برگزاری امنیت انتخابات و انتخاباتی پرشور در کشور از بهمن ماه سال گذشته برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم با سازمان ها و نهادهای دخیل در امر انتخابات انجام شده است.
وی افزود: نیروی انتظامی ضمن تعامل با سایر دستگاه های امنیتی و دستگاه های اجرایی بنا بر وظیفه ای که بر عهده دارند، تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت و سلامت انتخابات در استان به کار گرفته است.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تعامل سپاه کربلای استان با فرماندهی انتظامی استان در تامین نظم و امنیت انتخابات از آمادگی 100 درصدی پلیس خبر داد و گفت: تمام تلاش ها بر این است که فضایی امن برای مردم عزیزمان ایجاد شود تا با فراغ بال در تعیین سرنوشت خود شرکت کنند.
سردار میرزایی، اذعان داشت: برای تامین امنیت در 4 هزار و 52 شعبه اخذ رای شامل 2520 شعبه روستایی و 1532 شعبه شهری به تناسب موقعیت هر شعبه 3 تا 6 نیرو و در مجموع 12 هزار و 700 نیرو برای امنیت انتخابات بکار گیری خواهند شد.
میرزایی با بیان این که در بحث انتخابات تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی در سطح استان نداشته ایم، اظهار کرد: ضمن تامین امنیت انتخابات، اقدامات لازم برای تامین نظم و انضباط عمومی و امنیت اجتماعی در اقصی نقاط استان اندیشیده شده است.
وی با اشاره به نقش مردم در همه صحنه های انقلاب، افزود: مردم مولفه قدرت نظامند و در این عرصه نیز این مردمند که نقش موثری را در تعیین سرنوشت کشور، نظام و انقلاب اسلامی بر عهده دارند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که نیروی انتظامی در طول چهل سال انقلاب، ثابت کرد که وابسته به نظام و تابع مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: انتخابات از مولفه های اصلی رشد و توسعه نظام است و بر همه ما لازم است تا با حضور حداکثری به همراه خانواده در این عرصه، انتخاباتی پرشور را رقم بزنیم.
وی با بیان این که اقتدار نظام اسلامی مرهون خون هزاران شهید و ایثارگری های رزمندگان عزیزی است که از جان خود گذشتند تا این انقلاب به سرانجام برسد، گفت: امروز وظیفه همه ما در قبال شهدا، حفظ نظام و دستاوردهای آن است و علیرغم دسیسه های دشمنان قطعا امسال شاهد حضور مردم در صحنه و انتخاباتی پرشور در کشور خواهیم بود.
میرزایی همچنین با اشاره به تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی در شهرها و روستاها بر قانون پذیری و رعایت نظم در زمان تبلیغات تاکید کرد و گفت: ضوابط و مقررات جاری به تمام کاندیداها ابلاغ شده است.
سردار میرزایی با بیان یکی از برنامه های کاندیداها نظم بخشی و انتظام بخشی در حوزه انتخابیه است ، تصریح کرد: از مسئولان ستاد انتخاباتی و کاندیداها انتظار داریم در چارچوب قوانین و مقررات اقدام کرده و طوری برنامه ریزی کنند که برای شهروندان مزاحمت ایجاد نشود.
وی در خاتمه با اشاره به اهمیت انتخابات و نقش حضور پرشور مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه از آحاد مردم استان برای شرکت پرشور در انتخابات تاکید کرد.

------------------------------------------------------

کشف سم و کود شیمیایی قاچاق در "ساری"
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 10 میلیارد ریالی انواع سموم و کود شیمیایی قاچاق در "ساری" خبر داد.
سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در تحقق شعار سال طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار یگان اجرایی و عملیاتی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از عرضه انواع سم و کود شیمیایی قاچاق در یکی از مراکز توزیع شهرستان ساری با خبر شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهمان را شناسایی کردند.
این مقام انتظامی در ادامه، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متصدی واحد مربوطه را دستگیر و در بازرسی از محل 4 هزار و 430 پاکت کود شیمیایی هیومیک اسید و 5 تن کود سولفات ازبک که به صورت قاچاق وارد کشور شده بود، کشف کردند.
وی ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این عملیات را بالغ بر 10میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن تحویل کالاهای کشف شده به سازمان جهاد کشاورزی استان، متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سردار میرزایی در خاتمه با اشاره به این که مصرف کالاهای خارجی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور، تعطیلی کارخانجات و در نتیجه رواج بیکاری در جامعه خواهد شد، از مردم خواست در صورت شناسایی عاملان عرضه کالاهای قاچاق مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.#

------------------------------------------------------

کشف موتور سیکلت قاچاق در ساری
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال در ساری خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با کالای قاچاق و در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتور سنگین قاچاق توسط فردی در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی کردند.
وی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری ماموران کلانتری 12 ساری متهم دستگیر و در بازرسی از پارکینگ منزل وی در یکی از روستاهای ساری یک دستگاه موتورسنگین قاچاق به ارزشی بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ محمدپور از تحویل موتورسیکلت قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان خبر داد و اظهار داشت: متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در خاتمه با اشاره به این که مصرف کالاهای قاچاق موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور و در نتیجه رواج بیکاری در جامعه خواهد شد، از مردم خواست: در صورت شناسایی عاملان عرضه کالاهای قاچاقذ مراتب را به مرکز فوریت هاهی پلیسی 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------------------

رمزگشایی از 43 فقره سرقت در رامسر
جانشین انتظامی استان مازندران از دستگيري 3 سارق سیم و کابل برق وکشف 43 فقره سرقت در شهرستان رامسر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سید موسی حسینی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي دریافت خبر وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان رامسر ،موضوع به صورت ویژه در دستور کاری ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وي از تلاش بی وقفه ماموران و شناسایی 3 سارق و یک مالخر حرفه ای در پی اقدامات پلیسی خبر داد و افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از شناسایی متهمان با هماهنگي مرجع قضائي هر 4 متهم را در اقداماتی مجزا و غافلگیرانه دستگیر کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اعتراف متهمان در بازجويي هاي ماموران انتظامی به 43 فقره سرقت سيم و کابل برق ، خاطرنشان کرد : ماموران انتظامی متهمان دستگیر شده را پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي کردند.
سرهنگ خانپور در خاتمه خاطرنشان کرد : شهروندان در صورت مشاهده مورد مشکوک موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------------------

سارقان اماکن خصوصی در تنکابن به دام افتادند
فرمانده انتظامی شهرستان "تنکابن" از دستگیری 4 سارق اماکن خصوصی با 28 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلامحسین شعبانی" با اعلام این خبر، اظهار داشت : به منظور پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان تنکابن، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.
وی تصریح کرد: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همگاری ماموران پلیس پیشگیری با انجام اقدامات اطلاعاتی 4 سارق حرفه ای و سابقه دار را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنان را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در ادامه، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی ها به عمل آمده به 28 فقره سرقت اماکن خصوصی، و باغات در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ شعبانی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

------------------------------------------------------

جمع آوري 15 معتاد متجاهر در بابل
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از جمع آوري 15 معتاد متجاهر و پر خطر و دستگیری یک خرده فروش مواد مخدر خبر داد.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در گفت ‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت عمومي ، طرح تشديد فعاليت هاي انتظامي و جمع آوري معتادان پر خطر با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی به مرحله اجرا در آمد.
وي ادامه داد: طی هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان، در عملیات های انجام شده یک خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و 15 معتاد متجاهر نيز از سطح شهر جمع آوری شدند.
سرهنگ شالیکار با اشاره به تحويل معتادان به كمپ ترك اعتياد، افزود: در اجراي اين طرح از دستگير شدگان مقدار 815 گرم انواع مواد مخدر كشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، خاطرنشان كرد: به منظور سالم سازي و پاكسازي مناطق آلوده و جلب رضايت عمومي مردم اين طرح و طرح هاي مشابه همچنان تداوم خواهد داشت.

------------------------------------------------------

کشف10 فقره سرقت در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری یک سارق منزل و کشف 10 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "قاسم عزیزی "در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبر وقوع چند فقره سرقت منزل موضوع را با تشکیل پرونده و انجام تحقیقات لازم در دستور کار خود قرار دادند.
وی در ادامه افزود:ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی، یک سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: سارق دستگیر شده در بازجویی های ماموران پلیس آگاهی به 10فقره سرقت منزل اعتراف کردند.
پس از شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و در خاتمه خاطرنشان کرد: هشدار هاي پليسی را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع را به پليس110 اطلاع دهند .

------------------------------------------------------

دستگیری کش روزن حرفه ای در فریدونکنار
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگيري یک سارق حرفه اي و کشف 4 فقره سرقت به شیوه کش روزنی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" حسن هاشم پور"در تشریح این خبر بیان داشت : در پي دریافت گزارش چند فقره کش روزنی درسطح شهرستان فریدونکنار، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی یک سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی ، وي را در يك عمليات ضربتي دستگیر كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار با اشاره به اعتراف متهم در تحقيقات اوليه به 4 فقره کش روزنی، خاطرنشان کرد: تحقیقات در این باره ادامه دارد.
سرهنگ هاشم پور در پايان با اشاره به اين كه بالا بردن ضريب ايمني فروشگاه ها يا نصب تجهيزات بازدارنده تا حد زيادي باعث کاهش سرقت می شود ، از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را بلافاصله از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع رسانی کنند.

------------------------------------------------------

باند سارقان اماکن خصوصی در بهشهر متلاشی شد
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی با 8 فقره سرقت خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، بیان داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی ماموران تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه یک باند 4 نفره سرقت را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگی کردند.
فرمانده انتظامی بهشهراز دستگیری هر 4 متهم در اقدامی غافلگیرانه توسط ماموران انتظامی خبرداد و خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های ماموران انتظامی به 8 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.
سرهنگ عنایتی گنجی در خاتمه از تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.

------------------------------------------------------

سارق سابقه دار در جویبار زمینگیر شد
فرمانده انتظامي شهرستان "جویبار" از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی و کشف 11 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبری پليس؛ سرهنگ " غلامرضا جعفری " در تشریح اين خبر بیان داشت:ماموران پلیس آگاهی در پي دریافت خبرهایی مبنی بر وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی،منزل و کابل برق ؛موضوع با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با تلاش بی وقفه و انجام اقدامات پلیسی، یک سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار خاطر نشان کرد: ماموران پلیس آگاهی در بازجویی از متهم 11 فقره سرقت از اماکن خصوصی ،منزل و کابل برق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در خاتمه با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی ؛ به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک ، موضوع را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.

------------------------------------------------------

کشف بیت کویین 30میلیاردی درگلوگاه
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 17 دستگاه تجهیزات فنی و متعلقات بیت کویین به ارزش30 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ " محمودکلوانی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر استفاده غیر مجاز از جریان برق با بهره برداری از دستگاه استخراج ارز دیجیتال ، موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به شناسایی یک واحد مسکونی که در آن از دستگاه استخراج ارز دیجیتال به صورت قاچاق استفاده می شد،افزود : ماموران انتظامی در بازرسی از واحد مسکونی شناسایی شده 17 دستگاه بیت کویین و مقادیری وسایل و متعلقات ویژه راه اندازی دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در ادامه اظهار داشت: ماموران انتظامی در این اقدام یک قاچاقچی را دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ کلوانی ارزش تجهیزات کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 30میلیارد ریال عنوان کرد و در پایان گفت:پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشورمی شود، لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در این زمینه موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار