اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 24 خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۷۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲ 14 June 2021

به گزارش تابناک اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 24/3/1400  به این شرح است .


نقش موثر مردم در تعیین سرنوشت // آمادگی کامل انتظامی استان در برقراری امنیت انتخابات
فرمانده انتظامی استان مازندران از تدابیر امنیتی لازم برای امنیت انتخابات و بکارگیری بیش از 12 هزار نیرو برای تامین امینت حوزه های انتخاباتی در خبر داد .
سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی ویژه برنامه "مازرونی شو" از صدا وسیمای استان با تبریک دهه کرامت و ولادت حضوت معصومه(س) و روز دختر، اظهار داشت: اقتدار این نظام مرهون خون هزاران شهید و ایثارگری های رزمندگان عزیزی است که از جان خود گذشتند تا این انقلاب به سرانجام برسد و امروز وظیفه همه ما در قابل شهدا، حفظ نظام و دستاوردهای آن است.
وی با اشاره به نقش مردم در همه صحنه های انقلاب، افزود: مردم اصل قدرت نظامند و در این عرصه نیز این مردمند که در موثری را در تعیین سرنوشت کشور، نظام و انقلاب اسلامی بر عهده دارند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: انتخابات از مولفه های اصلی رشد و توسعه نظام است و بر همه ما لازم است که لازم است تا با حضور خود و اعضای خانواده و بستگان در این عرصه انتخاباتی پرشور را رقم برنیم.
میرزایی با بیان این که برای برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور از بهمن ماه سال گذشته برنانه ریزی های لازم را انجام داده است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ضمن تعامل با سایر دستگاه های امنیتی و سایر دستگاه های اجرایی بنا بر وظیفه ای که بر عهده دارند، تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت و صحت انتخابات در استان به کار گرفته است.
سردار میرزایی با قدردانی از تعامل فرماندهان سپاه و بسیج استان در همکاری با نیروی انتظامی در تامین امنتت انتخابات از آمادگی کامل پلیس برای تامین نظم و انضباط عمومی و امنیت اجتماعی در اقصی نقاط استان مازندران خبر داد و گفت: تمام تلاش ها بر این است که فضایی امن و ایمن برای مردم عزیزمان ایجاد شود تا با فراغ بال در تعیین سرنوشت خود شرکت کنند.
این مقام انتظامی، اذعان داشت: برای تامین امنیت در 4 هزارو 52 شعبه اخذ رای شامل 2500 شعبه روستایی و 1500 شعبه شهری در سطح استان به تناسب موقعیت هر شعبه 3 تا 6 نفر نیرو بکار گیری خواهد شد .
فرمانده انتظامی استان مازندران اشاره به تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی در شهر ها و روستاها، بر رعایت نظم و قوانین مربوطه در هنگام تبلیغات تاکید کرد و گفت: ضوابط و مقررات جاری به تمام کاندیداها ابلاغ شده است .
سردار میرزایی با بیان این که برنامه اصلی کاندیداها نظم بخشی و انتظام بخشی به حوزه انتخابیه است تصریح کرد: از همگان انتظار می رود که در چارچوب قوانین و مقررات اقدام کرده و طوری برنامه ریزی کنند تا برای تردد مردم نیز مشکلی پیش نیاید .
وی در خاتمه با اشاره به اهمیت انتخابات و نقش مردم در تعین سرنوشت آحاد جامعه از جمله جامعه ورزشی استان را به شرکت پرشور در انتخابات و قدرت بخشی به نظام، برای خدمت به مردم و کشور فرا خواند.

----------------------------------------------------------

کاهش 30 درصدی سرقت قطعات خودرو در مازندران
رئيس پليس پیشگیری استان مازندران از کاهش 30 درصدی سرقت قطعات داخلی خودرو و دستگيري 100 سارق در سطح استان خبر داد.
سرهنگ "سید محسن جعفری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به منظور مدير مهار رشد سرقت و افزايش احساس امنيت در جامعه، پلیس با اجرای طرح هايي با رويکرد فرهنگي و اجتماعي، با بهره گيري از ظرفيت مردم و سازمان های تاثیرگذار در دستور کار خود قرار داد.
وی، افزود: به همین منظور ماموران کلانتری ها و پاسگاه های استان با انجام طرح های مختلف پیشگیرانه ، اتخاذ تدابیر انتظامی و با تلاش های شبانه روزی، موفق به کاهش 30 درصدی سرقت وسایل و قطعات خودرو از ابتدای سال تا کنون شدند.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران از افزایش 14 درصدی کشفیات سرقت وسایل و قطعات خودرو در حوزه پلیس پیشگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در این راستا 100سارق نیز توسط ماموران انتظامی کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
رئیس پلیس پیشگیری استان با تأکيد بر ضرورت مشارکت شهروندان و نهاد ها با نیروی انتظامی در امر پیشگیری از سرقت خاطر نشان ساخت: چنانچه هر يك از افراد جامعه با بكاربستن راهكارهايي ، قادر باشند فرصت ارتكاب جرم را از مجرمان و تبهكاران سلب و يا محدود کنند، تا حد زيادي از بروز جرم پيشگيري كرده‌ و در كاهش جرايم جامعه نيز نقش مهم و اساسي ايفا خواهند کرد.

----------------------------------------------------------

سرکردگان اصلی یک شرکت هرمی در چالوس دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری 2 سرکرده اصلی یکی از باندهای شرکتهای هرمی در چالوس خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح جزئیات این خبر ، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تبلیغات و عضو گیری برای یک شرکت هرمی در چالوس موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران پلیس آگاهی 2 نفر از سرکردگان اصلی این شرکت را که از طریق یک از سایت ها اقدام به تبلیغ و عضو گیری در این شهرستان می کردند، شناسایی کردند.
سرهنگ خسروی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری 7 میلیارد ریالی از مردم در این شهرستان اعتراف کردند.
وی در خاتمه، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

----------------------------------------------------------

دستگیری2 سارق اماکن خصوصی در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی و کشف 20 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت : در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وی، افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه 2 سارق حرفه ای را در این رابطه شناسایی کردند.
سرهنگ "عزیزی" با اشاره به دستگیری متهمان در اقدامی غافلگیرانه ، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی به عمل آمده به 20 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اقرار کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، در پايان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------

دستگیری سارق حرفه ای در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق منازل و اماکن عمومی با 13 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از منازل و اماکن عمومی ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد : متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 13 فقره سرقت از منازل و اماکن عمومی در این شهرستان اعتراف کرد .
وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا از طریق سامانه 110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند .

----------------------------------------------------------

کشف 18فقره سرقت در گلوگاه
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگیری 8 سارق با18فقره اعتراف به سرقت در پی اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمودکلوانی " بیان داشت : به منظور جلوگيري از سرقت و وقوع جرائم خرد و افزایش احساس امنیت عمومی به عنوان یکی از وظایف ذاتی نیروی انتظامی، اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در دستور کار قرار گرفت.
وي خاطر نشان كرد: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و استفاده از تمام ظرفیت،8 سارق و 9 محکومین متواری و تحت تعقیب را دستگیر کردند.
سرهنگ محمودکلوانی از توقیف 10دستگاه وسیله نقلیه متخلف خبر داد و در ادامه گفت :ماموران انتظامی در اجراي اين طرح 3 فقره سرقت منزل .2 فقره سرقت سیم تلفن و 3فقره سرقت موتور و 10 فقره سرقت کابل وسیم برق را كشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه در پايان از شهروندان خواست: با احترام به قوانين و رعايت مقررات ، در راستاي کاهش جرائم بوي‍ژه سرقت و پيشرفت برنامه هاي آموزشي با پليس همکاري کنند.

----------------------------------------------------------

کشف مزرعه تولید ارز دیجیتال در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از توقیف تجهیزات مزرعه تولید ارز دیجیتال به ارزش 17میلیارد ریال و دستگیری یک متهم خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ حسین زاده در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر فعالسازی مزرعه ارز دیجیتال ، موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی محل استفاده از دستگاههای ارز دیجیتال توسط ماموران انتظامی خبر داد و افزود : ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی در بازرسی دقیق از محل، 18 دستگاه ماینر ، 2 دستگاه تثبیت کننده برق و 2 دستگاه خنک کننده و 12 عدد لوازم مورد نیاز از جمله کیس و مانیتور کامپیوتر را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ارزش دستگاه ماینر و دیگر تجهیزات کشف شده بر اساس نظر کارشناسان را 17 میلیارد ریال بیان داشت و گفت : ماموران انتظامی در این اقدام یک متهم که از ساکنان غیر بومی استان بوده را دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ حسین زاده د ر پایان خاطر نشان کرد: پلیس دستگیری مجرمان و برخورد با هنجارشکنان را همواره در دستور کار خود قرار داده و شهروندان در صورت اطلاع از موارد مشابه ، موضوع را از طریق تماس با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------

دستگیری 2سارق حرفه ای کابلهای برق در نور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری 2 سارقان حرفه ای و کشف 200متر سیم برق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ"علی داداش تبار " در تشریح این خبر، بیان داشت : ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبرهای متعددی از سرقت سیم های دکل انتقال برق موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه و انجام تحقیقات گسترده پلیسی 2 سارق سیم برق را شناسایی وبا هماهنگی مرجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
متهم را دستگیر و در بازرسی از محل اختفاء متهمان مقدار کشف گردید.
فرمانده انتظامی شهرستان سرهنگ داداش تبار از کشف 200متر کابل برق در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

----------------------------------------------------------

کشف 19 فقره سرقت در بابلسر
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری 2 سارق سابقه دار و کشف 19 فقره سرقت در خبر داد.
سرهنگ "حسین زارع " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سریالی مغازه ، داخل خودرو، ساختمان نیمه کاره و تلفن همراه در سطح شهرستان بابلسر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و انجام تحقیقات تخصصی 2 سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آنها را در حین فروش اموال مسروقه غافلگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی پس از دستگیری،بیان داشت: متهمان پس از دستگیری در بازجویی های ماموران انتظامی به19فقره سرقت مغازه ، داخل خودرو، ساختمان نیمه کاره و تلفن همراه اعتراف کردند.
سرهنگ زارع از کشف مقادیری اموال مسروقه خبر داد و تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی باصدور حکم قضائی روانه زندان شدند.

----------------------------------------------------------

کشف 11فقره سرقت سیم و کابل برق در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 3 سارق سیم و کابل برق و کشف 11 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ"حسن عنایتی گنجی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع برق ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط ، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه، متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد:ماموران انتظامی در بازجویی دقیق از متهمان دستگیر ده 11 فقره سرقت سیم و کابل برق را کشف کردند .
سرهنگ حسن عنایتی گنجی در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد افراد مشکوک در محل کسب و یا سکونت خود، موضوع را فورا به پلیس 110 اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------

انهدام باند سارقان تجهیزات داخل خودرو در چالوس
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از انهدام باند سارقان لوازم داخل خودرو وساختمان های نیمه کاره با 5 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح جزئیات این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو وساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ خسروی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند 4 نفره سرقت در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرسنتان چالوس، تصریح کرد: در یک عملیات ضربتی متهمان دستگیر شدند و در بازجویی های به عنل آمده به 5 فقره سرقت لوازم داخل خودرو وساختمانهای نیمه کاره در این شهرستان اعتراف کردند.
خسروی از کشف مقادیر قابل توجهی از اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

----------------------------------------------------------

کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 2 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه انتظامی دودانگه در یکی از محورهای جنگلی ، به یک دستگاه خودروی نیسان حامل چوب مشکوک و آن را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی متهم 2 تن چوب که به صورت غير مجاز از جنگل های بالادست برداشت شده بود،را کشف کردند.
وی ضمن بیان اینکه ماموران انتظامی در این اقدام یک قاچاقچی چوب را دستگیر و یک خودروی حامل چوب قاچاق را توقیف کردند، خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست مثل از بین بردن اکوسیستم طبیعی و افزایش احتمال راه اندازی سیلاب ها در فصول بارندگی را در پي خواهد داشت، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار