کد خبر: ۹۷۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 13 June 2021

انجام جراحی چشمی آب سیاه در بابل برای نخستین بار در مازندران، گلستان و سمنان

به گزارش تابناک مازندران، دکتر قاسمی از جراحی چشمی آب سیاه (گلوکوم) برای نخستین بار در بابل خبر داد و گفت: با انجام این عمل بابل مرکز ارجاعی روشهای نوین این نوع جراحی در استان، مازندران گلستان و سمنان شد

انجام موفق جراحی سیاه چشم در بابل
 

دکتر مهرنوش قاسمی جراح و متخصص چشم دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: جراحی چشمی آب سیاه (گلوکوم) بر روی بیمار خانم 74 ساله محمودآبادی و خانم 56 ساله بابلی برای نخستین بار در بیمارستان فوق تخصصی چشم میناگر بابل با موفقیت انجام شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: بیماری گلوكوم (Glaucoma) یا آب سیاه اولین عامل نابینایی غیر قابل برگشت در دنیا است که در نتیجه ی افزایش فشار داخل چشم و آسیب دائمی عصب بینایی ایجاد می شود و این بیماری شایع چشمی در هر سنی حتی در نوزادان به صورت مادرزای نیز دیده می شود.
دکتر مهرنوش قاسمی اظهار داشت: متاسفانه در اغلب انواع بیماری گلوکوم، تا مراحل انتهایی ، بیمار هیچ علامتی ندارد و هنگامی فرد متوجه بیماری خود می شود که بسیاری از رشته های عصب بینایی وی از بین رفته و دید بشدت و بطور غیر قابل برگشت افت کرده است.
فوق تخصص گلوکوم با بیان اینکه تشخیص زودرسِ این بیماری شایع و شروع درمان دارویی و جراحی به موقع می باشد؛ عنوان کرد: کلید اصلی در پیشگیری از پیشرفت بیماری و كاهش دید بیمار خواهد بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از روشهای درمان جراحی گلوکوم را کارگذاری شانت چشمی دانست، جراحي شانت براي درمان انواع پیشرفته و مقاوم گلوكوم، در مواردي كه روش‌هاي معمول جراحي گلوكوم مؤثر نبوده يا امكان انجام آنها وجود ندارد و گلوکوم در زمینه دیابت انجام مي‌شود.
وی افزود: شانت از طريق يك برش كوچك در چشم گذاشته مي شود و به عنوان یک سیستم تخلیه مصنوعیِ مایع داخل چشمی عمل می کند وبا هدايت مايع زلاليه به يك ناحيه در زير ملتحمه باعث کاهش فشار داخل چشمی می شود.
دکتر قاسمی با اشاره به اینکه جراحی شانت و سایر روشهای جراحی گلوکوم، و حتی روشهای نوین جراحی این رشته ( روشهای جراحی non penetrating ) برای اولین بار در استان مازندران، گلستان و سمنان، در بیمارستان فوق تخصصی چشم میناگر بابل قابل انجام است، اظهار داشت: با پیگیری مسئولین دانشگاه و بیمارستان آیت ا.. روحانی بابل موفق شدیم با پذیرش این بیماران و جلوگیری از ارجاع آنها به تهران ، گام موثری در کمک به مبتلایان این بیماری شایع برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار