گرمخانه‌ها صرفا جهت استفاده معتادان نیست بلکه متکدیان و افراد فراری از خانه یا بی‌خانمان‌ها راهم شامل میشود
کد خبر: ۹۶۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 08 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، سرکارخانم شیدا نباتی بابلی فعال اجتماعی در گفتگویی اظهار داشت:وجود کارتن‌خوابی یا افراد بی‌خانمان دارای اعتیاد یا بیماری‌های خاص باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی درسطح شهرها می‌شود این امر برای شهر بابل نیز صدق می کند و به نحوی مکان‌های عمومی امنیت اجتماعی خود را از دست می‌دهد و با ایجاد گرمخانه‌ها تا حدودی امنیت اجتماعی شهرها تامین می‌شود

گرمخانه‌ها باعث تامین امنیت اجتماعی هستند
 

وی افزود:باتوجه به موارد فوق شهرداری‌ها و بهزیستی باید تمهیداتی بیندیشد تا دچار آسیب کمتری شوندو چرا که مشکلاتی که با آن درگیر هستند موجب آسیب به خود آنها و دیگر افراد جامعه می‌شود.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد:دراین بین شورای شهر میتواند با مصوبه های حمایتی شهرداری را در انجام وظیفه حمایت کند

وی ادامه داد: گرمخانه‌ها صرفا جهت استفاده معتادان نیست بلکه متکدیان و افراد فراری از خانه یا بی‌خانمان‌ها راهم شامل میشودو متولی اصلی کنترل آسیب‌دیدگان اجتماعی دستگاهی چون بهزیستی است و برای این پدیده هم بودجه‌هایی برای آنها تعریف شده است و دومین دستگاهی که موظف به ساماندهی این امور هستند شهرداری‌ها هستند و مدیریت امور اجتماعی استانداری‌ها می‌توانند در این امر دو نهاد دیگر را یاری کند تا این امر کنترل شود.

خانم نباتی بابلی تصریح کرد:هرچند که سازمان بهزیستی برابر قانون متولی این امر است ولیکن شورای اسلامی شهر به عنوان مسئول شهری می تواند به این امر کمک نماید و ساماندهی مناسبی به این افراد بدهد.

لذا با در نظر گرفتن پناهگاه و غذای رایگان که هزینه‌های آن از راه دولتی یا خدمات گروه‌های اجتماعی تأمین می‌شودمیتوان آن را احداث و مدیریت نمود.

وی در پایان گفت:گرمخانه‌ها معمولاً حالت اردوگاهی دارند و در طول شب جهت استراحت و تجدید قوای جسمی برای افراد اسیب پذیر به وجود می آید و امید است که در شهر های بزرگ مدیریتی در این بخش به صورت مدون فعالیت نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار