رشد غیرواقعی بورس از آنجا آغاز شد که برخی فعالان حقوقی که اکثر آنها نیز دولتی بودند با خرید کلان سهام و انجام عملیات روانی و رسانه‌ای، سایر مردم را وارد بازار سرمایه کردند و درخواست مکرر مردم برای خرید سهام، سبب شد تا ارزش سهام آنان افزایش یابد.
کد خبر: ۹۶۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 01 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، مردم با بی‌تدبیری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در بورس متضرر شدند

دکتر مصطفی بازوند در جمع بسیجیان پایگاه شهید لطفیان میاندشت بابلسر با بیان اینکه مردم با بی‌تدبیری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی که سیاست‌گذاران کلان بورس هستند، ضرر زیادی را متحمل شدند، اظهار کرد: رشد غیرواقعی بورس از زمستان ۹۸ و ریزش آن از مرداد ۹۹ موجب شد بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را از دست بدهند.

سخنان فرمانده سپاه بابلسر در جمع بسیجیان پایگاه شهید لطفیان
 

وی افزود: رشد غیرواقعی بورس از آنجا آغاز شد که برخی فعالان حقوقی که اکثر آنها نیز دولتی بودند با خرید کلان سهام و انجام عملیات روانی و رسانه‌ای، سایر مردم را وارد بازار سرمایه کردند و درخواست مکرر مردم برای خرید سهام، سبب شد تا ارزش سهام آنان افزایش یابد.

فرمانده سپاه بابلسر تصریح کرد: این روند ادامه داشت تا در بهار ۹۹ مردم با سرمایه‌های کوچک نیز وارد بورس شوند تا شاخص‌های بورس افزایش یابد.

این مسئول با بیان اینکه در خرداد ۹۹ مردم انتظار افزایش شاخص‌های بورس را داشتند اما این روند متوقف شد، خاطرنشان کرد: فعالان حقوقی قبل از عامه مردم شروع به فروش سهام خود به قیمت گزاف کردند که سود کلانی بردند و بسیاری از مردم متضرر شدند.

بازوند تاکید کرد: ریزش شدید شاخص‌های بورس تنها به علت ارزیابی‌ها و نظارت ضعیف نهادهای فرابورسی و دولتی بوده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار