کد خبر: ۹۶۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 31 May 2021

ناظر گمرکات مازندران ارزش میزان تجارت خارجی گمرکات استان را بیش از ۲۱۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: امسال ۲۵۴ هزار تن کالا صادر شده که ۱۰۹ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یوسفی منش بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی دو ماهه سال ۱۴۰۰ ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از مرز ۲۱۴ میلیون و ۸۵۲ هزار دلار گذشت، افزود: طی دو ماهه سال جاری واردات انواع کالا به مازندران از مرز ۱۷۷ میلیون و ۸۵۳ هزار دلار گذشت و همچنین طی همین مدت بیش از ۳۶ میلیون و ۹۹۹ هزار دلار کالا از طریق گمرکات از استان صادر شد.

وی افزود: در این مدت بیش از ۴۱۶ هزار تن انواع کالا از ۱۶ کشور مختلف جهان نظیر امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، سوئیس، انگلستان، قزاقستان، آلمان و… از طریق گمرکات استان مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار) وارد شده است که از نظر ارزشی پنج درصد رشد نسبت به دوماهه ۹۹ داشته است.

وی ادامه داد: اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل جو دامی به ارزش ۵۸ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۲ درصد، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی به ارزش ۳۸ میلیون و ۶۳۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۱ درصد، ماشین آلات و اجزا آن به ارزش ۲۸ میلیون و ۹۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۵ درصد، ذرت دامی به ارزش ۲۷ میلیون و ۵۷ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۵ درصد، گندم به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۰۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۷ درصد، بوده است.

ناظر گمرکات مازندران یادآور شد: همچنین طی دو ماهه سال جاری ۲۵۴ هزار و۴۵۰ تن انواع کالا از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به کشورهای عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، رومانی، افغانستان، امارات متحده عربی و… صادر شده که از نظر وزنی ۱۰۹ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ نشان می‌دهد.

یوسفی منش ادامه داد: اقلام عمده صادراتی در این مدت به ترتیب فرآورده‌های لبنی به ارزش ۱۰ میلیون و ۹۵۶ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۹ درصد، مواد پلاستیکی به ارزش ۶ میلیون و ۵۶۵ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۷ درصد، فرآورده‌های خوراکی گوناگون به ارزش ۵ میلیون و۸۷۱ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۵ درصد، سیمان به ارزش سه میلیون و ۴۰۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۹ درصد و چوب و اشیا چوبی به ارزش یک میلیون و ۴۷۰ هزار دلار و سهم ارزشی ۳ درصد بوده است.

وی افزود: همچنین درآمد گمرکات استان مازندران در دو ماهه سال ۱۴۰۰ با احتساب ضمانتنامه از مرز ۳۹۶ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال گذشت. طی همین مدت ۲۹ هزار و۵۵۴ تن انواع کالا شامل لوله حفاری، کک نفتی وکانتینر خالی به ارزش ۲۲ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار از طریق گمرکات استان به مقصد پاکستان، امارات، قرقیزستان قزاقستان و ترکمنستان و مناطق ویژه ترانزیت خارجی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار