اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 25 اردیبهشت توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۶۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ 15 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار فرماندهی انتظامی استان در مورخ 25 اردیبهشت 1400 به شرح است .


آزاد سازی اراضی کشاورزی در کلاردشت

فرمانده انتظامی استان مازندران از رفع تصرف 3 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی به ارزش 35 میلیارد ریال در شهرستان "کلاردشت" خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از شناسایی 3 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که توسط افراد فرصت طلب و زمین خوار دیوار کشی و یا بناهای غیر مجاز در آن احداث شده بود خبر داد .
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی و همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کلاردشت، حصارکشی ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب و زمین های تصرف شده آزاد سازی شدند.
سردار میرزایی ارزش تقریبی زمین های رهاسازی شده و ساختمان های تخریب شده بر اساس نظر کارشناسان را بالغ بر 35 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این خصوص پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی تحویل شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در بخش کشاورزی و تولید شده و بر اساس قانون جرم محسوب می شود.
________________________

دستگیری سارق حرفه ای خودرو در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یک سارق حرفه ای و کشف خودروی مسروقه خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، فرمانده انتظامی شهرستان بابل در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پی اطلاع از وقوع یک فقره سرقت خودرو موضوع را با انجام اقدامات پلیسی و کنترل خودروها به صورت نامحسوس در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران گشت انتظامی در حین کنترل نامحسوس خودروها پس از مظنون شدن به یک خودروی پراید و اطمینان از سرقتی بودن آن،در پی توقیف خودرو برآمدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از بی توجهی راننده خودرو به هشدار ایست پلیس و فرار وی با خودروی سرقتی خبر داد و تصریح کرد : ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودروی پراید،در نهایت آن رابا انجام اقدامات پلیسی توقیف و راننده خودرو را که با رها کردن خود پا به فرار گذاشت،دستگیر کردند.
سرهنگ شالیکار با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی سارق خودرو به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان با نصب قفل های الکترونیکی و استفاده از قفل پدال و فرمان می توانند از سرقت خودروی خود پیشگیری کنند.
_____________________

رفع تصرف 240 میلیاردی اراضي ملي در مازندران

رئیس پلیس پیشگیری استان از آزاد سازی 6 هکتار از اراضی ملی در استان به ارزش 240 میلیارد ریال خبر داد
سرهنگ "سید محسن جعفری" درگفت‌و‌گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ها و پاشگاه های انتظامی استان از لبتدای سال جاری با همکاری یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان در پی دریافت خبرهایی مبنی بر تصرف غیرقانونی 6 هکتار از اراضی ملی و همچنین منابع طبیعی توسط افراد فرصت طلب بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی زمین های تصرف شده خبر داد و افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی با همکاری یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به خلع ید و رفع تصرف6 هکتار از اراضی ملی و بازگرداندن آن به دامان طبیعت طی 2 ماه گذشته اقدام کردند.
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ارزش زمین های آزاد سازی شده را 240میلیارد ریال اعلام کرد.
سرهنگ جعفری، تصريح کرد: شهروندان با ارسال به موقع اخبار و اطلاعات خود به سامانه 110، پلیس را در برخورد با افراد فرصت طلب و زمین خواران حرفه ای یاری کنند.
________________________

دستگيري سارقان ساختمان هاي نيمه کاره در تنکابن

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 3 سارق حرفه ای ساختمان های نیمه کاره با 16 فقره سرقت خبرداد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،"سرهنگ غلامحسین شعبانی "در تشريح اين خبربیان داشت : ماموران انتظامی در پي وقوع چندين فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره بررسی موضوع را با تشکیل پرونده و کنترل نقاط جرم خیز در دستور کار خود قرار دادند .
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي 3 حرفه و داراي سابقه سرقت را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر کردند.
سرهنگ شعبانی، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در بازجویی دقیق از متهمان دستگیر شده 16فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره و در حال احداث را کشف و متهمان را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه بیان داشت: شهروندان با نصب دوربین های مداربسته می توانند از سرقت ساختمانهای نیمه کاره پیشگیری نمایند.
______________________

دستبند پلیس بر دستان سارق سیم و کابل برق در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری یک سارق سیم و کابل برق و کشف 19فقره سرقت خبر داد
سرهنگ"حسن عنایتی گنجی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،در تشریح این خبر اظهار داشت : ماموران انتظامی در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع برق ، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه یکی از سارقان حرفه ای با انجام اقدامات اطلاعاتی ، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازجویی دقیق از متهم به راز 19 فقره سرقت سیم و کابل برق پی بردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در خاتمه از معرفی متهم دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد افراد مشکوک در محل کسب ویا سکونت خود، موضوع را فورا به پلیس 110 اطلاع دهند.
_______________________

دستگیری سارق باغ ها و مزارع کشاورزی در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق باغ و مزارع کشاورزی و کشف 15فقره سرقت خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی " در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ ها و مزارع کشاورزی ، موضوع را با تشکیل پرونده و انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در بازجویی فنی از سارق دستگیر شده 15 فقره سرقت را کشف و متهمان را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع را به پليس110 اطلاع دهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار