اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 18 اردیبهشت توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۶۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ 08 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/2/1400 به شرح زیر است .

 


آغاز به کار مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک خودرو
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران از آغاز فعالیت مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک استان درمرکز استان و شهرستان های دارای وضعیت کرونایی نارنجی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نصرالله بیگلری درباره جزئیات این خبر، گفت: برابر مصوبات ستاد ملي کرونا، تعطيلي و محدوديت کاري دفتر خدمات خودرويي و مرکز تعويض پلاک مرکز استان لغو و فعاليت آن مطابق روال گذشته آغاز شده است.
وی با بیان این که ارائه خدمات برابر سامانه نوبت دهي اينترنتي امکان پذیر است، تصریح کرد: مراکز شماره گذاري و تعويض پلاک در سایر شهرستان هایی که داراي وضعيت نارنجي و زرد کرونایی قرار دارند نیز با رعايت کامل پروتکل هاي بهداشتي به فعالیت خواهند پرداخت .
سرهنگ بیگلری با بیان این که مراکز تعويض پلاک و دفاتر خدمات خودرويي شهرستان هاي داراي وضعيت قرمز کرونا تا زمان تبديل شدن وضعيت آنها به رنگ نارنجي، زرد و آبي تعطيل خواهد بود، اظهار داشت: در صورتي که دفاتر خدمات خودرويي ساير شهرستان ها از لحاظ انتشار کرونا در وضعيت قرمز قرار گیرد تا تغییر وضعیت به نارنجی و یا زرد مجددا تعطيل خواهند شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان در مورد مدت اعتبار وکالت نامه های صادر شده، خاطرنشان کرد: وکالت نامه هايي که اعتبار آنها از تاريخ شروع تا پايان آخرين روز تعطيلات کرونايي اعلام شده از سوي ستاد کروناي کشور منقضي شده باشد در مرکز استان و شهرهاي داراي وضعيت قرمز کرونا مشمول تمديد اعتبار و دريافت خدمات به تعداد روزهاي تعطيل خواهند بود.
وی همچنین یادآور شد: وکالت نامه هايي که قبل از تعطيلي رسمي مراکز تعويض پلاک و يا بعد از بازگشايي مجدد، تاريخ اعتبار آنها منقضي شده باشد شامل تمديد اعتبار نخواهند شد و مدت اعتبار آنها تابع تاريخ مندرج در متن وکالت نامه هاي صادره است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به محدودیت های تردد و ممنوعیت مسافرت به استان مازندران در ایام تعطیلات عید فطر از مردم خواست: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با مدافعان امنیت و سلامت همکاری کرده و از سفر های غیر ضروری به این شهرستان ها خودداری کنند.

-----------------------------------------------------

باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر در چالوس زمینگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از انهدام باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر و کشف 32 کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری توسط یک باند قاچاق مواد مخدر از طریق محور کندوان، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری ماموران کلانتری 13 مرزن آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه این افراد را که در قالب یک خانواده 3 نفره از یکی از استان های همجوار قصد انتقال مواد مخدر به این شهرستان را داشتند شناسایی کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان 32 کیلو گرم تریاک کشف کردند.
سرهنگ خسروی با بیان این که این عاملان افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، مواد مخدر را از مهمترین عوامل بروز آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و به شهروندان توصیه کرد: در برقراری نظم و امنیت و دستیابی به جامعه ای امن با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیت وانتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------------

دستگیری سارق موتورسیکلت در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق موتورسیکلت و کشف 8 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ "عزیزی" خاطر نشان کرد: متهم که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بود، در بازجویی های به عمل آمده به 8 فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را به پليس110 اطلاع دهند .

-----------------------------------------------------

کشف 19 فقره سرقت اموال داخل خودرو در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری 4 سارق اموال داخلی خودرو و اماکن خصوصی با 19 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از اماکن عمومی و اموال داخلی خودروها، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل ، تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه ، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد : پس از هماهنگی با دادستان شهرستان، در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر شدند و در بازجویی به عمل آمده به 19 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد .
وی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: ضمن نصب سیستم های هشدار الکترونیک در محل کسب و یا فعالیت خود، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريع" ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

-----------------------------------------------------

کشف 2 کیلوگرم مواد مخدر در آمل
جانشین فرمانده انتظامي شهرستان "آمل" از کشف 2 کيلو گرم مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ"حسین هدایتی "در گفت با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ طرح کنترل محورهای مواصلاتی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران کلانتری 12 به یک خودروی سواری حین تردد در این شهرستان مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ هدایتی، از کشف 2 کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی در خاتمه اعتیاد به مواد مخدر را یکی از مهمترین عامل به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع برشمرد و با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.

-----------------------------------------------------

دستگیری سارقان حرفه ای سیم برق در تنکابن
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق سیم برق با 28 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم برق درشهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 14موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی متهمان در حین فروش سیم های سرقتی دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
سرهنگ شعبانی همچنین اظهار داشت: متهمان در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 28 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع در این شهرستان اعتراف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند،از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را ازطریق تلفن 110 به مركز فوريت هاي پليس اطلاع دهند .

-----------------------------------------------------

کشف 6 تن مرغ خارج از شبکه توزیع در آمل
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 7 هزار و 450 کیلو مرغ خارج ازشبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" حسین هدایتی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبني بر حمل مرغ خارج از شبکه توزیع در از طریق محور هراز، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: در این ارتباط، ماموران اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی به 2 خودروی حامل مرغ در محور مواصلاتی هراز این شهرستان مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن در مجموع 7 هزار و 450 کيلو گرم مرغ زنده خارج از شبکه توزیع به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و 850 میلیون ریال کشف کردند.
سرهنگ هدایتی در خاتمه اظهارداشت: مرغ های مکشوفه به اداره مربوطه در این شهرستان تحویل و متهمان پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

-----------------------------------------------------

کشف 8 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی "میاندورود "
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 8 فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مجید باقری " در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: به منظور برقراری امنیت و آرامش عمومی طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف مقابله با سرقت و کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضائی موفق به شناسایی 3 سارق و مالخر اموال مسروقه در این شهرستان شدند .
وی، تصریح کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهمان دستگیر و تاکنون به 8 فقره سرقت اماکن، منزل، اموال و قطعات خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ باقری، از دیگر دست آوردهای این طرح را کشف 500 گرم مواد مخدر و 2500بوته خشخاش و کشف 5 تن چوپ الات قاچاق و دستگیری 5 نفر متهمین متواری خبر داد .
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود در پايان از همکاري صميمانه مردم قدرانی کرد و گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، سرقت ، کالاي قاچاق و ...مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

-----------------------------------------------------

اجراي طرح های ارتقاء امنيت اجتماعي محله محور در بابلسر
فرمانده انتظامي شهرستان "بابلسر"، از کشف 240 فقره سرقت در اجراي طرح های ارتقاء امنيت اجتماعي محله محور از ابتدای سال تاکنون در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " حسین زارع"، در تشريح اين خبر بيان داشت: در راستای مطالبات مردمی به منظور افزايش سطح امنيت و احساس امنيت عمومي و کشف جرايم به عنوان يکي از مهمترين اولويت هاي ماموريتي و اجرايي، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي محله محور در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر،افزود: در اجرای انی طرح با انجام اقدامات اطلاعاتي و تدوين طرح های انتظامي، چندین مرحله طرح ارتقاء امنيت اجتماعي محله محور در حوزه هاي مختلف و با استفاده از ظرفيت و توانايي يگان هاي عملياتي و اجرايي در شهرستان بابلسر اجرا شد.
وي از مهمترين دستاوردهاي این طرح را کشف 240 فقره انواع سرقت شامل سرقت منزل، مغازه، اماکن، خودرو، موتورسیکلت، داخل خودرو،احشام وطیور وسایر سرقت ها و همچنین کشف 19کیلو گرم انواع مواد مخدر و دستگيري 148 نفر سارق، عاملان افیونی ومجرمان سابقه دار بیان کرد.
سرهنگ زارع ، خاطرنشان کرد: در این طرح ها از 426 واحد صنفی این شهرستان نیز بازدید شد که از این تعداد به 368 واحد صنفی تذکر و اخطار و 58 واحد صنفی متخلف نیز بعلت عدم رعایت ضوابط انتظامی و فاقد مجوز پلمپ شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر در پايان از تداوم اجرای این طرح خبر داد و از شهروندان خواست: با رعايت نکات پيشگيري از وقوع جرايمي مانند سرقت، نسبت به وقايع و اتفاقات پيراموني و محيطي خود بي تفاوت نبوده و همواره موضوع مشارکت در توليد امنيت را مد نظر داشته باشند چرا که کليدي ترين عنصر امنيت ساز در جامعه همچنين اساسي ترين ظرفيت توانمند ساز پليس در توليد امنيت عنصر مشارکت هاي مردمي است.

-----------------------------------------------------

كشف4 و نیم تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از کشف 4 تن و 500 کیلو گرم چوب جنگلي قاچاق و توقیف 2 خودروی وانت نیسان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" با اعلام اين خبر اذعان داشت : در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی در این راستا از شناسایی 2 خودروی نیسان حامل چوب در یکی از محورها توسط خبر داد و تصریح کرد: پس از توقیف خودروهای مورد نظر در بازرسی از آنها در مجموع 4 و نیم تن چوب های جنگلی را که به صورت غیر مجاز برداشت شده بودند،کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی چوب اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از تشکیل پرونده چوب های کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان را به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ فرهودی در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------------------

كشف يك ونيم تن چوب قاچاق جنگلي در نور
فرمانده انتظامي شهرستان نور توقیف خودروی حامل يك ونيم تن چوب قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در راستای حفظ منابع ملی و در اجرای طرح مبارزه با قاچاق چوب، ماموران پاسگاه لاويج موفق به شناسایی یک قاچاقچی چوب در این شهرستان شدند .
وی تصریح کرد: ماموران با تقویت گشت های انتظامی خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.
سرهنگ داداش تبار خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروی متهم یک و نیم تن چوب قاچاق به ارزش 20 میلیون ریال کشف و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
وی با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلي ايجادبستري براي بلاياي طبيعي از جمله سيل ميباشداست، از مردم خواست: در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در سريع‌ترين زمان با پليس 110 در ميان بگذارند .

-----------------------------------------------------

کشف یک تن چوب قاچاق از 2 خودروی سواری در بهشهر
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از توقیف 2 خودروی سواری پژو و پراید و کشف یک تن چوب جنگلي قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر بیان داشت: در پي کسب خبري مبني بر تردد 2 خودرو سواری پژو و پراید در یکی از محورهای جنگلی شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 12 و پاسگاه شهدا قرار گرفت .
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر افزود: ماموران انتظامی باهماهنگي قضائي ، خودروهای مورد نظر را شناسایی و متوقف کردند.
سرهنگ عنایتی گنجی از کشف یک تن چوب جنگلي قاچاق در بازرسي از خودروهای مورد نظر خبر داد و تصريح کرد: رانندگان این خودرو ها نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند .
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر درخاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از نابودی جنگل ها و منابع ملی، در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند موضوع را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار