کد خبر: ۹۶۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 01 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، اداره هواشناسی مازندران با اعلام این که استان از امروز شنبه تا سه شنبه شاهد عبور متناوب امواج در تراز میانی جو خواهد بود ، پیش بینی کرد که شهروندان مازندرانی در این مدت شاهد وقوع رگبار و رعد و برق ، کاهش دما ، وزش باد (گاهی نسبتا شدید) و احتمال تگرگ خواهند بود.

بر  اساس این پیش بینی ،شرایط جوی جدید تمامی مناطق استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تبعات آن هم جاری شدن روان آب ، وقوع سیلاب های محلی و بالا آمدن حجم آب رودخانه ها ، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی ، صاعقه و احتمال برق گرفتگی و آسیب به پوشش خزانه های برنج خواهد بود.

هواشناسی مازندران از شهروندان خواسته است تا در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اتراق نکنند و از فعالیت کوهنوردی بپرهیزند ، دامداران دام هایشان را برای چرا به مناطق مرتفع نبرند و کشاورزان هم نسبت به مقاوم سازی پوشش گلخانه ها و خزانه برنج اقدام کنند .

جدول پیش بینی هفتگی هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که هوای استان امروز شنبه در مناطق ساحلی غالبا ابری و مه آلود است که در ساعات بعد از ظهر با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه می شود. همچنین هوای مناطق بالادست و کوهستانی مازندران هم از امروز بعد از ظهر با افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

هوای مازندران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری هم نیمه ابری تا ابری باقی می ماند ضمن این که دمای هوا به صورت محسوسی کاهش خواهد یافت و در بعضی از ساعات هم شهروندان شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهند بود که سرعت آن گاهی شدید می شود.

وضعیت هوای استان روز سه شنبه هم نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود ولی به تدریج از میزان ناپایداری و ابر کاسته می شود و دمای هوا هم در روند افزایشی قرار می گیرد.

روز چهارشنبه هم هوای مازندران پس از حدود ۲ هفته ناپایداری ، صاف می شود و دمای هوا هم افزایشی خواهد بود.

جدول پنج روزه پیش بینی هواشناسی مازندران هم نشان حاکیست که دمای هوا طی روزهای آینده بین ۲ تا پنج درجه در مناطق مختلف کاهش خواهد یافت.

طبق این پیش بینی ، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین زمان به ۲۱ درجه بالای صفر می رسد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار