کد خبر: ۹۶۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 01 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص ادعای تزریق واکسن خارج از نوبت در آمل گفت: دو فردی که ۲۰ روز قبل واکسن اسپوتینک روسی را در آمل دریافت کرده بودند از کارکنان شبکه بهداشت و درمان آمل بودند و بر اساس مصوبات صفحه ۳۷ و ۳۸ سند ملی، تخلفی انجام نشده است.

دکتر سیمین بابایی با بیان اینکه تزریق واکسن به این دو نفر خلاف دستورالعمل ابلاغی نبوده است، گفت: هر دو فردی که واکسن دریافت کرده بودند اگر چه در بخش اداری مشغول بکار هستند، اما جزو همکاران شبکه بهداشت و درمان محسوب می‌شوند که می‌توانستند واکسن دریافت کنند.

او گفت: کادر بهداشت و درمان در اوایل اجرای طرح واکسیناسیون به دلیل برخی جوسازی‌های روانی از تزریق واکسن هراس داشتند به همین دلیل متقاضی تزریق واکسن گاهی کمتر از تعداد واکسن‌ها بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه گروه‌هایی که نیاز به تزریق واکسن دارند مشخص شده اند، افزود: هر دو فردی که در آمل واکسن کرونا دریافت کردند علاوه بر ارتباط فراوان با کادر درمان و بیمارستان بیماری زمینه‌ای هم داشتند.

دکتر بابایی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در مازندران گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال با واکسن‌های استرازنکا در حال انجام است و بر اساس برنامه یک محموله واکسن اسپوتنیک نیز بزودی وارد استان می‌شود.

او ادامه داد: واکسن ایرانی نیز اواخر تیرماه امسال به چرخه واکسیناسیون عمومی افراد اضافه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار