برای یادآوری هم که شده عملکرد ستودنی پسران مازنی را در آلماتی قزاقستان مرور می کنیم و به آن می بالیم. فخر فروشی در آسیا در کلاس ما نیست، جهانی هم برایمان شوق زیادی ندارد؛ انشالله همین المپیک پیش روی نشان می دهیم که به تنهایی ضامن موفقیت ورزش اول هستیم.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 19 April 2021

به گزارش تابناک مازندران، ما که شکی نداشتیم اما انگار هر بار باید یاد کشتی ایران بیندازیم که به مازندران وابسته است. هیچ منت و غروری هم در کار نیست، این وظیفه ماست که بدرخشیم ولی تکلیف آنهایی که برای ورزش و کشتی ایران تصمیم می گیرند هست که قدردان باشند.

آلماتی ۲۰۲۱ دوباره ثابت کرد که تا مازندران هست خیال همه ایران راحت. در تمامی جولانگاه هایی که کشتی ایران باید بدرخشد این پسران طبری هستند که حاضرند حتی اگر رنجیده باشند که کلمه ای نامربوط از زبات مسئول اول کشتی ولو به شوخی بشنوند.

برای یادآوری هم که شده عملکرد ستودنی پسران مازنی را در آلماتی قزاقستان مرور می کنیم و به آن می بالیم. فخر فروشی در آسیا در کلاس ما نیست، جهانی هم برایمان شوق زیادی ندارد؛ انشالله همین المپیک پیش روی نشان می دهیم که به تنهایی ضامن موفقیت ورزش اول هستیم.

فرنگی؛ قدرتر از قطب!

پذیرفتنی است که خوزستان قطب کشتی فرنگی است ولی پذیرفتنی نیست که در میادین بین المللی نقش مازندران در کشتی فرنگی کمتر از خوزستان است. نمونه اش همین مسابقات آسیایی قزاقستان که هر سه کشتی گیر مازندرانی طلایی شدند. ناصر علیزاده، مهدی بالی و علی اکبر یوسفی با شایستگی طلایی شدند‌. از ۴ طلای کشتی فرنگی ایران در قهرمانی آسیا ۳ تا را مازنی ها گرفتند.
در رده بندی کشتی فرنگی تیم نیز تیم ایران با کسب ۱۹۴ امتیاز با اقتدار بعنوان قهرمانی رسید و تیم های قزاقستان و قرقیزستان پس از تیم ایران به ترتیب با ۱۵۶ و ۱۵۳ امتیاز دوم و سوم شدند.
یعنی مازندرانی ها ۷۵ امتیاز را برای ایران بدست آوردند که نزدیک است به پنجاه درصد کل امتیازات تیم قهرمان حال آنکه ۳۰ درصد تیم از مازندران بود!

آزاد؛ قدرت مطلق

چنین قدرتی در هیچ رشته ای به این وضوح نیست. ۴ نفر از ۱۰ تن تیم ملی کشتی آزاد ایران در قهرمانی آسیا مازندرانی بودند که ۳ طلا و یک نقره بدست آوردند، همگی به فینال رسیدند و تمامی طلاهای کاروان آزاد را گرفتند!
علی شعبانی، حسن یزدانی و کامران قاسم پور معرکه ظاهر شدند و تمام و عیار حاکم وزن خود در آسیا هستند. علی سوادکوهی هم تا فینال پیش رفت و نقره ای شد.
در کشتی آزاد و در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با کسب ۱۷۹ امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم های هند و قزاقستان به ترتیب با ۱۵۱ و ۱۴۹ امتیاز دوم و سوم شدند.
دقت کنید که ۹۵ امتیاز را مازنی ها برای تیم آزاد گرفتند یعنی بیش از ۵۰ درصد امتیازات تیم قهرمان!
این پیروزی را ایران از مازندران دارد و اگر نفراتی مثل رضا اطری، کیان محمودجانلو، امیرمحمد یزدانی، عرفان الهی، محمدصادق فیروزپور و امیرحسین زارع و خیلی های دیگر در ترکیب تیم‌ ملی بودند، دور از ذهن و تصور نیست که نتیجه ای به مراتب بهتر از تیم اعزامی می گرفتند.

این افتخار آفرینی های دنباله دار

یقین داریم که این افتخارآفرینی ها در ترکیب تیم های ملی توسط کشتی گیران مازنی ادامه خواهد داشت ولی باید به زوایای دیگر این موفقیت هم اشاره کرد تا کسی به وهم و بدون سند از افت مازندران صرفا با یکدوره مسابقه داخلی نگوید.
تیم های ملی آزاد و فرنگی ایران در مجموع این مسابقات ۳۷۳ امتیاز کسب کرده که ۲۰۳ امتیاز آن را مازندرانی ها بدست آوردند؛ این بدین معناست که یک تنه بخش اعظم کامیابی های ورزش اول را فراهم می آوریم حال آنکه با ظرفیتی که در این مسابقات دیده نشد، بی تردید تیم ملی چشم نواز تر هم خواهد بود. از ۷ طلای کاروان ۲۰ نفری ایران ۶ طلا را مازنی ها گرفتند حال آنکه از مجموع نفرات اعزامی ۷ تن مازنی بودند!

چشمه ای که همچنان می جوشد

رقابت در سطح بزرگسالان آسیا را با نوجوانان و جوانان یکی نکنیم. کشتی گیری که در رده سنی بزرگسال مدال می گیرد حتما توان رقابت در پیکارهای جهانی را دارد. این در کشتی ایران یک فرض است که برای قدم نهادن به جرگه بهترین ها باید دستکم یک نشان آسیایی بزرگسالان داشت. حال در تیم ملی ایران در این رقابت ها هیچکدام از فرنگی کاران مازنی حتی یک بار سابقه شرکت در رقابت های آسیایی را نداشتند و علی شعبانی هم همینطور و آنوقت در اولین رویت حضور در آسیا، طلایی شدند!
این چشمه جوشان هیچوقت نمی خشکد؛ مطمئن باشید.
مازندران اقیانوسی است کم عمق از دُرهای گران قمیت که جای جایش از جنس و آلیاژ کشتی است. متواضعیم، ولی نه وقتی که در چشم هایمان نگریسته شود و هیچکس نگوید: ممنون کشتی مازندران.

مازند 24

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار