اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 24 فروردین توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۵۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 13 April 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در ۲۴ فروردین به این شرح است.


رمضان المبارک ؛ ماه ضیافت الهی و تهذیب نفس
فرمانده انتظامی استان مازندران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،این ماه را ماه عبودیت،بندگی و فرصت برای تهذیب نفس و حضورضیافت الهی دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سردار مرتضی میرزایی در پیامی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،ماه مهمانی خداوند رحمان و رحیم و ضیافت الهی، و ماه تهذیب و تزکیه را خدمت همه شهروندان مازندرانی و کارکنان خدوم انتظامی استان تبریک گفت.
وی در این پیام بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه پرهیز از منکرات ، منهیات و دوری از هرگونه آلودگی و ناپاکی هاست،ماه توبه و بازگشت به سوی پروردگار متعال و نجات از ظلمات و حرکت به سوی نور الهی می باشد،بنده ضمن تبریک خدمت همه همکاران عزیز و شهروندان گرانقدر مازندرانی ،از درگاه پروردگار متعال خواهانم تا فرصت نهایت بهره برداری از این ماه پر برکت را به همه شما عزیزان و بنده عنایت فرماید.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به حدیثی از امام حسن (ع) که فرمودند ؛ ((به درستي كه خداوند ماه رمضان را ميدان مسابقه خلق خود ساخته تا به وسيله طاعتش به رضاي او سبقت گيرند)). افزود : خداوند در این ماه از هر شیوه ای برای بازگشت بنده به سوی خود و خلق زیبایی ها استفاده می کند، و امیدوارم تا همه باهم در نیکی به نیازمندان و عبودیت و بندگی خداوند در این ماه عزیز مشارکت داشته و در انجام کار خبر از همدیگر سبقت بگیریم.

----------------------------------------------------------------

تاکید بر حفظ شعائر اسلامی و اخلاقی در ماه مبارک رمضان
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با تبریک فرارسیدن ماه رمضان بر حفظ شعائر اسلامی و اخلاقی در این ماه مبارک تاکید کرد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی با تبریک ماه مبارک رمضان گفت : رمضان، ماه نزول قرآن کریم و دعا و نیایش و ماه تزکیه و خودسازی است .
وی، افزود: ماه رمضان، ماه رحمت است و مغفرت، ماه معنویت است و صفای نفس و فرصت مغتنمی است برای خودیابی، خودشناسی، خودسازی و ماه تجلی آیه شریفه "کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون" است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: فضای معنوی و آکنده از خیر و برکت این ماه مبارک، ضامن بقای جامعه و موجب سعادتمندی و رستگاری مومنان خواهد بود.
سرهنگ ساداتی با اشاره به اهمیت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی بر رعایت و جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: تحقق فضایی پر از معنویت و حفظ حرمت این ماه گرانقدر، شب های قدر و تکریم شعائر اسلامی نیازمند همکاری ها و اهتمام بیش از پیش همه مردم عزیز این استان است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تاکید کرد: لازم است آحاد جامعه در جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش های اخلاقی با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، برای رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‎ها، معابر عمومی و ... اکیدا خودداری کنند.
وی، همچنین خاطرنشان کرد: لازم است، متصدیان هتل ها، مهمانپذیرها، رستوران های بین راهی و… نیز ضمن رعایت شئون اسلامی و رعایت پروتکل های بهداشتی، برابر دستورالعمل های صنفی عمل کرده و از پذیرش مهمان همچنان برابر دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا اقدام کنند.
سرهنگ ساداتی با اشاره به طرح های ویژه انتظامی برای حفظ شئونات این ماه پر فضیلت، اذعان داشت: این فرماندهی با اجرای طرح های ویژه انتظامی و ترافیکی در ایام ماه مبارک رمضان نسبت به ارتقاء امنیت معابر، بوستان ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، به ویژه در زمان افطار اقدام خواهد کرد .

----------------------------------------------------------------

دلجویی سردار میرزایی از جانباز بابلسری
فرمانده انتظامی استان مازندران با دلجویی از جانباز "هانی آقاجانی" در شهرستان بابلسر، گفت: جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس از جایگاه ویژه ای نزد پلیس برخوردارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی بی مهری به یکی از جانبازان در شهرستان بابلسر از سوی یکی از ماموران انتظامی آن شهرستان، فرمانده انتظامی استان با حضور در منزل آن جانباز گرانقدر از وی دلجویی کرد.
سردارمرتضی میرزایی در این دیدار جانبازان را مظهر پايمردي، ايثارگري، ولايتمداري و دين داري برشمرد و گفت: کارکنان نیروی انتظامی نیز جزئی از بدنه ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی اند .
وی، افزود: هرچند ماموری که در این ماجرا موجب دلخوری این جانباز سرافراز شده است دارای حسن شهرت، و سوابقی درخشان در امورات انتظامی و برقراری نظم و امنیت در جامعه است و از طرف جانباز آقاجانی مورد بخشش قرار گرفته است، اما بنا به الزامات سازمانی برخوردهای لازم با وی صورت خواهد گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، با دلجویی از جانباز آقاجانی، تصریح کرد: با توجه به این که دشمن به دنبال فرصتی برای ضربه به نظام و انقلاب اسلامی است ولی نباید با اشتباهات فردی در ماموریت های سازمانی بهانه ای به دست دشمنان داد .
در ادامه این دیدار جانباز آقاجانی با بیان این که کارکنان نیروی انتظامی مایه مباهات نظام و مردمند، گفت: خدا وند نازنین ترین ها را برای خدمت به مردم انتخاب می کند و کارکنان نیروی انتظامی در این راه از بهترین ها هستند .
این جانباز سرافراز، خاطرنشان کرد: هرچند این اتفاق و اتفاق های مشابهی در برخی از ادارات به وضوح دیده می شود اما مسبب اصلی این اتفاق دستگاه های مرتبطی هستند که در این امر کوتاهای می کنند و باید پاسخگو باشند.
آقاجانی همچنین ضمن تقدیر از حمایت فرمانده انتظامی استان مازندران و همه دلسوزان نظام، بر اساس رافت اسلامی از مامور نیروی انتظامی آن شهرستان اعلام رضایت کرد.

----------------------------------------------------------------

دلجویی فرمانده انتظامی بابلسر از جانباز بابلسری
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در دیدار با جانباز بابلسری از وی دلجویی و دستور رسیدگی به مشکلاتش را صادر کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی بی مهری به یکی از جانبازان در شهرستان بابلسر از سوی یکی از ماموران انتظامی آن شهرستان و دستور اکید سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مبنی بر دلجویی از این جانباز گرانقدر، سرهنگ حسین زارع به همراه جمعی از مسئولان آن شهرستان با حضور در منزل نامبرده از وی دلجویی کرد.
سرهنگ زارع در این دیدار با اشاه به این که نیروی انتظامی علاوه بر این که در برقراری و حفظ نظم و امنیت باید مقتدر باشد باید مهربانانه با مردم برخورد داشته باشد، گفت: متاسفانه در برخورد با این جانباز برخورد مهربانانه ای صورت نگرفته است.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: نیروی انتظامی حافظ حقوق همه شهروندان و خصوصا جانبازان عزیز بوده و برای جایگاه ارزشمند آنان در جامعه ارزش بسیاری قائل است .
وی با بیان این که در این عرصه حساس پیش رو نباید بهانه دست دشمن داد، بر رفع مشکلات این جانباز گرانقدر تاکید کرد .
در ادامه این دیدار، جانباز هانی آقاجانی ضمن تقدیر از حمایت همه دلسوزان انقلاب، بر اساس رافت اسلامی و حضور فرمانده انتظامی و سایر مسئولان، از مامور نیروی انتظامی آن شهرستان اعلام رضایت کرد.#

----------------------------------------------------------------

دستبند پلیس بر دستان سارقان اماکن خصوصی در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 5 سارق اماکن خصوصی و کشف 13فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان بهشهر موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .
وی، افزود: در این راستا ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی 5 سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی این افراد را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ "عنایتی گنجی " در ادامه خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 13 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پايان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند و با نصب اپلیکیشن آموزش همگانی پلیس در تلفن همراه خود از آموزش‌های لازم در بحث پیشگیری از سرقت و هشدارهای انتظامی استفاده كنند.

----------------------------------------------------------------

انهدام باند سارقان منزل درساری
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری باند سارقان منزل و کشف 7 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ"ناصر علی صفر پور"در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت منزل در ساری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 12 بلوار کشاورز در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به 2 خودروی وانت نیسان مشکوک شدند.
سرهنگ"ناصر علی صفر پور"تصریح کرد:در عملیاتی ضربتی خودروهای مورد نظر متوقف و 6 نفر از سرنشینان آن که همگی از افراد سابقه دار بوده اند دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری همچنین اظهار داشت: متهمان در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده به 7 فقره سرقت منزل اعتراف و مقادیر قابل توجهی از لوازم خانگی ، تجهیزات و وسایل ساختمان های نیمه کاره سرقتی از آنان کشف شد.
صفرپور در خاتمه خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند .

----------------------------------------------------------------

دستگیری 108سارق مزارع و باغات
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری 108 سارق مزارع و باغات در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "سید محسن جعفری " در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی با توجه به آغاز سال کشاورزی در فصل بهار و اطلاع از وقوع چند فقره سرقت، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با سارقان حرفه ای را در دستور کارخود قرار خود دادند.
وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران انتظامی در سراسر استان،تصریح کرد: ماموران انتظامی با تلاش شبانه روزی و با اجرای طرح های پیشگیرانه 108 سارق را شناسایی و دستگیر کردند.
رییس پلیس پیشگیری استان از کشف 121 فقره سرقت مزارع و باغات در این عملیات خبر داد و افزود: ماموران انتظامی پس از تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده آنها را به مراجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ جعفری با اشاره به اینکه توجه به هشدارهای پلیس و مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت موثرترین راه پیشگیری از سرقت است خاطر نشان ساخت: استفاده از قفل های مطمئن و شبگردها و در صورت امکان دوربین های مداربسته در پیشگیری از سرقت بویژه سرقت مزارع و باغات تاسیر بسزایی خواهند داشت.

----------------------------------------------------------------

اعتراف سارق اماکن خصوصی به12فقره سرقت در گلوگاه
جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسايي و دستگيري سارق سابقه دار اماکن خصوصی با 12 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت : در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی سارق را شناسایی کردند.
جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران انتظامی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند .
سرهنگ حسن زاده ضمن بیان کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم ، افزود: این سارق حرفه ای در بازجویی های فنی و پلیسی به 12 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه در پايان اذعان داشت:ضمن رعایت اصول ایمنی و امنیتی در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده زندگی خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------------

زندان پایان کار توزیع کننده مواد مخدر در سوادکوه شمالی
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از کشف 7 کیلو گرم تریاک و دستگیری عامل افیونی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" در تشريح جزئيات اين خبر بیان داشت : در پي كسب خبری مبني بر حمل مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مواد مخدر از طریق محور اصلی سوادکوه شمالی، موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهی و مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
وي خاطر نشان كرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، خودروی حامل مواد مخدر را در حین تردد در این محور شناسایی و در اقدامی عملیاتی آن را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، اظهار داشت:ماموران در بازرسي از خودرو ی موراد نظر 7کیلو گرم تریاک کشف و راننده خودرو را دستگير کردند.
سرهنگ فرهودی در پايان از تشکیل پرونده قضائی و معرفي متهم به مرجع قضائي خبر داد و در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------------

پایان کار سارق حرفه ای در جویبار
فرمانده انتظامی جویبار از دستگیری سارق حرفه‌ای با اعتراف به 7 فقره سرقت کابل برق ،اماکن خصوصی و منازل خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت کابل برق و اماکن خصوصی شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي با اشاره به شناسایی مخفیگاه یکی از سارقان حرفه ای در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران،طی هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی جویبار ،عنوان داشت: متهم در بازجویی ها به 7 فقره انواع سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ جعفری در خاتمه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

----------------------------------------------------------------

پلیس میاندورود جان زن ساروی را نجات داد
جانشین انتظامی شهرستان میاندورود از اقدام به موقع گشت پلیس و نجات جان زن جوان از مرگ حتمی به دلیل عارضه قلبی خبر داد.
سرهنگ "وحید محمدی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: هوشیاری و اقدام به موقع ماموران گشت یگان امداد این فرماندهی جان زن 25 ساله را نجات داد
وی افزود: ماموران انتظامی در ساعت 2 بامداد در حال گشت زنی یکدستگاه خودروی پراید در حاشیه جاده را مشاهده که راننده آن به دلیل عارضه قلبی همسرش دچار آشفتگی شدید و سردرگمی بوده و از آنها درخواست کمک کرد.
جانشین انتظامی میاندورود از اطمینان کامل ماموران انتظامی از بیماری زن 25 ساله به دلیل عارضه قلبی و دعوت همسر وی به آرامش خبر داد و افزود: ماموران انتظامی با انجام برخی اقدامات مراقبتی سپس با مراکز درمانی و یگانهای امدادی هماهنگی لازم را به عمل آورده و زن جوان را با خودروی پلیس سریعا به بیمارستان انتقال دادند.
سرهنگ محمدی ضمن بیان اینکه پس از انتقال بیمار به بیمارستان وی از مرگ حتمی نجات پیدا کرد و اقدام ماموران انتظامی قابل تقدیر و ستودنی است،بیان داشت:خدمت به شهروندان و حفظ جان آنها برای پلیس مهم و با ارزش می باشد، چه این خدمت در نقطه صفر مرزی و مبارزه با دشمنان باشد،و چه داخل شهر در برخورد با مخلان نظم و امنیت صورت گیرد و یا با شیوه ای مثل رساندن یک بیمار در معرض خطر مرگ به بیمارستان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار