دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل:
مردم عزیز باید بدانند این پیک با پیک‌های دیگر تفاوت بارزی دارد عمده سوش قالب سوش انگلیسی است. این سوش جهش‌یافته کرونای انگلیسی تمایل دارد با سرعت بسیار زیاد منتقل شود
کد خبر: ۹۵۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱ 07 April 2021

به گزارش تابناک مازندران، همان‌طور که مستحضرید پیک چهارم در کشور حدود ده روز پیش شروع‌شده به‌طوری‌که نزدیک به 400 شهرستان از 460 شهرستان کشور الان وضعیت قرمز یا نارنجی دارند در استان مازندران هم تقریباً اکثر شهرها قرمز و نارنجی هستند مسلماً در چند روز آینده شهرهای نارنجی به قرمز و زرد تبدیل به نارنجی خواهد شد.
مردم عزیز باید بدانند این پیک با پیک‌های دیگر تفاوت بارزی دارد عمده سوش قالب سوش انگلیسی است.
این سوش جهش‌یافته کرونای انگلیسی تمایل دارد با سرعت بسیار زیاد منتقل شود و سنین پایین و اغلب افرادی که بدون فاکتورها و بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالا هستند را درگیر کند و متأسفانه میزان بستری و مرگ‌ومیر نسبت به سوش قبلی بسیار بالاتر است.
به‌طوری‌که در کل کشور میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا 52 درصد کاهش پیداکرده بود در استان مازندران حدود 56درصد بود
ما بارها گوشزد کرده بودیم حداقل رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید 90 درصد باشد رعایت ماسک، شست و شوی دست‌ها، فاصله اجتماعی و تهویه مناسب و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها
به‌هرحال این وضعیت ایجاد شد الان ما سرعت فزاینده بیماران سرپایی و بستری راداریم هنوز به زمان مرگ‌ومیر نرسیدیم که قطعا در یک یا دو هفته آینده خودش را نشان دهد.
تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم علاوه بر آمادگی خودمان و بیمارستان‌ها از مردم عزیز تقاضای عاجزانه داریم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به حداکثر برسانند مخصوصاً به وضعیت قرمز در استان و شهرستان برسیم فقط گروه‌های یک مجاز به فعالیت می‌باشند بیمارستان‌ها ، مراکز بهداشتی و مراکزی که نیازمندی‌های عمومی مردم را تأمین می‌کنند.
و اصناف عزیز باید حتماً رعایت کنند و دستورالعمل‌های ابلاغی کشور و استان را اجرا نمایند.
کاهش ترددها، کاهش تجمع‌ها، ترجیحاً با توجه به‌وفور بودن ماسک توصیه می‌شود از دو ماسک یا یک ماسک سه لایه‌های معمولی و یک پارچه یعنی ماسک پارچه‌ای استفاده کنند.
فاصله اجتماعی و مسئله تهویه بسیار مهم خواهد بود اگر این رعایت صورت گیرد امیدواریم حداکثر تا دو هفته آینده انشاله رو به کاهش باشیم.
.
امیدواریم با رعایت حداکثری بتوانیم بر این پیک چهارم فائق بیایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار