اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 15 فروردین توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۵۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 04 April 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار نیروی انتظامی امروز مازندران به این شرح است: 

افزایش 149 درصدی ترددها در تعطیلات نوروز در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از ثبت 30 میلیون تردد در سطح استان در ایام تعطیلات نوروز 1400 و افزایش 149 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت : با آغاز طرح ویژه نوروز از 28 اسفندماه سال 99 تا 14 فروردین ماه سال 1400 در سطح استان با راه اندازی قرارگاه مشترک امام رضا(ع) و نوروز بیش از 15 جلسه در راستای هماهنگی، برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه ترافیکی، انتظامی، امنیتی و اجتماعی برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم قرارگاه نوروزی پلیس، پیشگیری و مقابله با جرایم است، تصریح کرد: بحمدالله در ایام تعطیلات نوروز با تلاش شبانه روزی همکاران شاهد کاهش سرقت ها در حوزه سرقت خودرو، موتورسیکلت، احشام و سرقت مغازه ها بوده ایم .

فرمانده انتظامی استان مازندران از افزایش 70 درصدی کشفیات سرقت در ایام تعطیلات نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در حوزه کشف به وقوع نیز 100درصد سرقت های به وقوع پیوسته در ایام نوروز کشف شد.

سردار میرزایی در بخشی دیگر از سخنان خود به کشف 684 کیلویی انواع موادمخدر در ایام تعطیلات نوروز امسال و افزایش 326 درصدی نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: جمع آوری 552 معتاد متجاهر، دستگیری 52 قاچاقچی موادمخدر و 356 خرده فروش موادمخدر از جمله اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در ایام نوروز 1400 بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی استان در ایام نوروز، کار را برای پلیس سخت تر کرده بود، افزود: با توجه به وضعیت موجود، شاهد افزایش تردد ها بوده ایم .

میرزایی با اشاره به ثبت 30 میلیون تردد در سطح استان در ایام تعطیلات نوروز از ثبت 2 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی و 28 میلیون تردد در جاده های بین شهری استان خبر داد و افزود: با توجه به حجم بالای تردد شاهد افزایش حوادث رانندگی منجر به فوت نسبت به سال قبل بوده ایم .

وی اضافه کرد: در حوزه درون شهری شاهد کاهش 20 درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت بوده ایم که رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و شهروندان در کاهش این حوادث موثر بوده است .

سردار میرزایی سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، نقص فنی خودرو و نبستن کمربند ایمنی را از جمله تخلفات حادثه ساز در ایام تعطیلات نوروز برشمرد و افزود: بی شک رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گامی مهم و موثر در کاهش حوادث رانندگی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اعتماد عمومی مردم به پلیس را در گرو عملکرد مثبت پلیس دانست و تصریح کرد: برابر بررسی ها میزان رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس 95 درصد است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

پلیس بابل، 17 فقره سرقت را کشف کرد

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری 8 سارق داخل خودرو و اماکن خصوصی و کشف 17 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد زمان شالیکار در تشریح این خبر، بیان داشت : در پی کسب خبری مبنی بر سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه 8 سارق داخل خودرو و اماکن خصوصی را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در چند مرحله عملیات پلیسی،  8 سارق را دستگیر و در بازجویی از متهمان به راز 17 فقره سرقت داخل خودرو و اماکن خصوصی پی بردند.

سرهنگ شالیکار با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را از طریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

 

 

دستگیری سارقان سیم و کابل برق در محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری 3 سارق سیم و کابل برق با 9 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده با اعلام این خبر، بیان داشت : ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت سیم و کابل های برق توسط سه سارق حرفه ای، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد : در اجرای این طرح ، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی 3 سارق حرفه ای را حین سرقت سیم کابل برق شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به برق گرفتگی 2 سارق حین سرقت، بیان داشت : متهمان پس از دستگیری در تحقیقات پلیس به 9 فقره سرقت سیم و کابل از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.

سرهنگ حسین زاده از کشف مقادیر قابل توجهی سیم، کابل برق و ادوات برش در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی محمودآباد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و نیاز به فوریت های پلیسی می توانند موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف15فقره سرقت داخل خودرو در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری سارق حرفه ای و کشف 15 فقره سرقت داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ" حسین زارع " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، بیان داشت:در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه سارق حرفه ای را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه متهم طی یک عملیات موفق پلیسی دستگیر شد، خاطر نشان کرد: متهم در در تحقیقات پلیس به 15 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر به شهروندان توصيه كرد؛ ضمن مجهز کردن خودروی خود به لوازم بازدارنده و پارک وسیله نقلیه در مکان مناسب، از گذاشتن وجوه نقد و اشياء قيمتي در داخل خودرو در زمان پارك جداً خودداري کنند.

دستبند پلیس گلوگاه بر دستان کلاهبردار80 میلیاردی

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری متهم به کلاهبرداری80 میلیارد و 500 میلیون ریالی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل حسن زاده  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران انتظامی در پي وقوع یک فقره کلاهبرداری ازطریق خرید محصولات دامی با صدور چک بلامحل،  بررسی موضوع  را در دستور کار  خود قرار دادند.

وی با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از شهرستان های غرب استان، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ، بیان داشت : متهم در بازجویی پلیس به کلاهبرداری 80 میلیارد و 500 میلیون ریالی با ترفند خرید محصولات دامی و صدور چک بلامحل اعتراف کرد.

سرهنگ حسن زاده از معرفی متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: متهم با قرار وثیقه 100 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

پایان کار باند سارقان حرفه ای در بهشهر

 فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از انهدام یک باند سرقت اماکن خصوصی و دولتی و کشف 11 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ حسن عنایتی گنجی با اعلام این خبر، افزود : در پی وقوع سرقت در سطح شهرستان بهشهر ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ، 3 سارق مرد و 2 سارق زن با سوابق متعدد کیفری را به عنوان مظنون اصلی سرقت های اخیر اماکن دولتی و خصوصی شناسایی کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی هر 5 متهم که به صورت باندی فعالیت می کردند، در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ عنایتی گنجی، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به 11 فقره  سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در خلیل شهر اعتراف کردند .

کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري

 فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ناصر علی صفر پور با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران انتظامی کنترل محورهای جنگلی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به شناسایی یک خودروی نیسان حامل چوب های جنگلی ، تصریح کرد : ماموران انتظامی خودروی نیسان را متوقف و در بازرسی آن 3 تن چوب جنگلی قاچاق را که به صورت غير قانوني از جنگل های بالادست برداشت شده بود،را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی در این ماموریت یک قاچاقچی چوب را دستگیر کردند.

سرهنگ صفرپور ضمن بیان اینکه چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد ، اظهار داشت:متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و شهروندان در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار